Neo Geo Battle Coliseum PlayStation2 (release date, nieuws)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Neo Geo Battle Coliseum PlayStation2 (release date, nieuws)

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 17:54

Image
Image
Neo Geo Battle Coliseum zal 22 december in Japan op de PlayStation2 uitgebracht worden.

Eindelijk de kans voor mensen die geen Atomiswave hebben of in Japan wonen om deze ultieme SNK fighting game te spelen. Misschien niet ultiem in de zin van 'the best', maar wel ultiem omdat er enkele combinaties van characters te maken is waar ik persoonlijk erg lang op heb gewacht. De selectie van karakters vind ik bijzonder goed (behalve het missen van Andy en Joe) en de graphics zijn goed op elkaar afgesteld. Oh, ik had nog niet gezegd dat deze game de beste SNK Artwork allertijden heeft? Ik had graag gezien dat het iets minder als SVC Chaos zou spelen, maar dan nog is de gameplay prima te doen en mag deze fighting game niet ontbreken in een fighting fan's collectie. Tevens zal het niet lang meer duren voor de combinatie pack van Last Blade I & II en Samurai Spirits Tenka op de PlayStation2 zullen worden uitgebracht, dus hou de release lijsten in de gaten!

Hier nog even de lijst met characters die in de game zitten:

Terry Bogard
Marco Rossi
Keiichiro Washizuka
Nakoruru
K'
Mai Shiranui
Geese Howard
Yuki Ai
Kim Tung Fu Rue
Asura
Mars People
Athena
Hanzo
Fuma
Kyo Kusanagi
Iori Yagami
Rock Howard
Kisarah Westfield
Haohmaru
Cyber Woo
Kaede
Akari Ichijo
Mr. Karate
Mr. Big
Shermie
Hotaru Futaba
Robert Garcia
Lee Pai Long
Moriya Minataka
Genjyuro Kibagami
Jin Chonrei
Jin Chonshu
Shiki
Mudman


Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Ken on Tue Oct 11, 2005 12:24, edited 2 times in total.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 18:15

Ziet er enorm goed uit.

Zal deze game ook naar Europa of Amerika komen of is dat nog maar afwachten?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 18:19

Bellerophon wrote:Zal deze game ook naar Europa of Amerika komen of is dat nog maar afwachten?

Er is voor Europa nog niets aangekondigd.
Aan de ene kant ben ik voor jullie hoopvol, omdat er toch enkele KOF games naar Europa zijn gekomen. Aan de andere kant vrees ik dan weer, omdat MOTW niet naar het Westen komt en bovendien de artwork te wensen overlaat.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 18:41

Ken wrote:
Bellerophon wrote:Zal deze game ook naar Europa of Amerika komen of is dat nog maar afwachten?

Er is voor Europa nog niets aangekondigd.
Aan de ene kant ben ik voor jullie hoopvol, omdat er toch enkele KOF games naar Europa zijn gekomen. Aan de andere kant vrees ik dan weer, omdat MOTW niet naar het Westen komt en bovendien de artwork te wensen overlaat.


Ik heb recentelijk nog KoF en Capcom vs. SNK gekocht.
En dit zijn de echte button-smashers, dus ik hoop dat deze games de oversteek zullen maken, en anders wordt het toch maar importeren.
Shurik

Post by Shurik » Mon Oct 10, 2005 19:17

Ik schat de kans niet hoog in dat deze een EU release krijgt. En ik wil hem zo graag..., maar ik wil zo veel zo graag ;) en het geld groeit me ffkes niet op me rug.

Als het goed is komt Metal Slug 4 hier deze week (eindelijk) uit, maar deel 5 komt pas in februari 2006 evenals Samurai Shodown V. :(
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 10, 2005 19:48

Voor al die atomiswave ports zal en moet ik een slim white JPN PS2 hebben 8)
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 06:42

Bellerophon wrote:Ik heb recentelijk nog KoF en Capcom vs. SNK gekocht.
En dit zijn de echte button-smashers, dus ik hoop dat deze games de oversteek zullen maken, en anders wordt het toch maar importeren.

Ahem, verklaar u nader asjeblieft want als je denkt te winnen van me met CvsSNK door op knoppen te rammen kom je van een kouwe kermis thuis.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 11, 2005 07:21

Ik heb de originele thuis en ben bezig een reviewtje te schrijven.
Ik moet zeggen dat deze game echt helemaal super vind.
Hij is iig zeker het wachten waard!
Meer hierover later dus...

Ow en buttonsmasher???
Dach et nie! Elke game kan gesmached worden maar als je je tricks hier leert ontstaat er een feest voor de ogen. 8)
2d fighting rules
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 08:48

Ken wrote:
Bellerophon wrote:Ik heb recentelijk nog KoF en Capcom vs. SNK gekocht.
En dit zijn de echte button-smashers, dus ik hoop dat deze games de oversteek zullen maken, en anders wordt het toch maar importeren.

Ahem, verklaar u nader asjeblieft want als je denkt te winnen van me met CvsSNK door op knoppen te rammen kom je van een kouwe kermis thuis.


Dergelijke games worden omschreven door games bladen als buttons - smashers.
Maar om te winnen is dat niet genoeg daar ikzelf weet dat bijvoorbeeld met Genjyuro Kibagami je echt extreme combo's kan maken, mits je de juiste combinaties weet.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 08:55

Bellerophon wrote:Dergelijke games worden omschreven door games bladen als buttons - smashers.

Het lijkt me eigenlijk wel overbodige informatie dat bij veel bladen mensen werken die er op z'n zachtst gezegd 'niet echt thuis horen'.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 09:04

Ken wrote:
Bellerophon wrote:Dergelijke games worden omschreven door games bladen als buttons - smashers.

Het lijkt me eigenlijk wel overbodige informatie dat bij veel bladen mensen werken die er op z'n zachtst gezegd 'niet echt thuis horen'.


Die mening deel ik direct met je.
En ik vind ook dat door dergelijke bladen games zoals Neo Geo Battle Coliseum een beetje in het verdoem hoekje worden gedrukt, omdat deze altijd "hetzelfde" zijn. En "niks vernieuwends" met zich mee brengen.

Helaas volgt een groot gedeelte van de "gamers" die bladen in hun meningen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 09:34

Gelukkig heb ik in Gamepro een 2 pagina previews kunnen doen van Neo Geo Battle Coliseum, maar zoals je wel gemerkt hebt worden dat soort dingen dus ook niet gewaardeerd door de lezer. Men ziet liever de mainstream games, omdat ze die ook op tv zien in de reclames. Zet Fifa 2006 of Terry Bogard voorop de cover van een magazine en je weet dat de Fifa cover 10 keer beter zal verkopen.
Helaas, maar waar.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 09:47

Ken wrote:Gelukkig heb ik in Gamepro een 2 pagina previews kunnen doen van Neo Geo Battle Coliseum, maar zoals je wel gemerkt hebt worden dat soort dingen dus ook niet gewaardeerd door de lezer. Men ziet liever de mainstream games, omdat ze die ook op tv zien in de reclames. Zet Fifa 2006 of Terry Bogard voorop de cover van een magazine en je weet dat de Fifa cover 10 keer beter zal verkopen.
Helaas, maar waar.


Dat vind ik dus ook, de 2d fighters wordt door een selecte groep gewaardeerd. Maar hier in nederland etc. brult men meteen " Ja maar het is geen Tekken" .

Terwijl een spel als Tekken juist het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, wat is dat spel tergend traag zeg!

Maar Ken, ga je dit spel aanschaffen als hij uit is?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 10:08

Uiteraard, en nog een keer op Atomiswave tegen de tijd dat die echt geen droplul meer kost. De hele stijl van NGBC staat me gewoon goed aan en het is een must have voor iedere zichzelf respecterende fighting game fan.
Shurik

Post by Shurik » Tue Oct 11, 2005 10:14

Ken wrote:Gelukkig heb ik in Gamepro een 2 pagina previews kunnen doen van Neo Geo Battle Coliseum, maar zoals je wel gemerkt hebt worden dat soort dingen dus ook niet gewaardeerd door de lezer. Men ziet liever de mainstream games, omdat ze die ook op tv zien in de reclames. Zet Fifa 2006 of Terry Bogard voorop de cover van een magazine en je weet dat de Fifa cover 10 keer beter zal verkopen.
Helaas, maar waar.


Ik vond die NGBC preview dus echt vet hoor, evenals de special over Transformers waarvoor mijn dank en waardering :D. En ik vind het nog steeds jammer dat de Pro ermee op is gehouden... Had dan verdomme toch op het laatste nummer in ieder geval Terry op de kaft gezet :wink:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 10:16

In januari was het geloof ik, hebben we groot Mai op de voorkant gehad wat ook maar door een handjevol mensen begrepen werd. Het niveau in Nederland is echt om te huilen zo slecht. Als ik kijk naar bepaalde fora waar ik in het verleden nog wel eens met plezier kwam, het doet gewoon pijn aan je ogen hoe bekrompen de consument in Nederland is geworden. Dat hebben ze echter aan zichzelf te danken.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 10:31

Ken wrote:Uiteraard, en nog een keer op Atomiswave tegen de tijd dat die echt geen droplul meer kost. De hele stijl van NGBC staat me gewoon goed aan en het is een must have voor iedere zichzelf respecterende fighting game fan.


De Atomiswave is echt voor een select groepje mensen weg gelegd he?
En ja de consument heeft dit ook zeer zeker aan zichzelf te danken, ik hoor vaak zat mensen zeggen, " Ja maar de Power Unlimted vond dit geen goed spel " Nou daar gaan mijn haren recht overeind van staan.

Maar hoe erg is het verschil met gamers in Japan?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 10:34

Het grote verschil is dat hier de bedrijven de bladen nodig hebben, en in Nederland dt nu andersom is en dat is een ongezonde situatie.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 10:36

Ken wrote:Het grote verschil is dat hier de bedrijven de bladen nodig hebben, en in Nederland dt nu andersom is en dat is een ongezonde situatie.


Als je een willekeurig Japans gamesblad openslaat, wordt je dan ook neergeknuppeld met allemaal Reclame en subjectieve informatie?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 10:42

Bellerophon wrote:
Ken wrote:Het grote verschil is dat hier de bedrijven de bladen nodig hebben, en in Nederland dt nu andersom is en dat is een ongezonde situatie.


Als je een willekeurig Japans gamesblad openslaat, wordt je dan ook neergeknuppeld met allemaal Reclame en subjectieve informatie?


Ja natuurlijk, het is wel commercie waar miljarden in omgaat waar je over praat.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 10:53

Ken wrote:
Bellerophon wrote:
Ja natuurlijk, het is wel commercie waar miljarden in omgaat waar je over praat.


Nee ok ik dacht al, de gamesbladen die hier in Nederland van afweken zijn ook verdwenen. Maar de reviews e.d. die erin staan, die zijn mag ik aannemen van een totaal ander niveau. Wat voor preview score heeft het door jouw beschreven spel eigenlijk in Japan?
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 11, 2005 10:56

Ik heb in de het arcade gedeelte een reviewtje neergezet.
Eens iets ander dan het bla bla van de Tekken generatie. :wink:
Nu ben ik wel een echt 2d fighter fanboy,.... maar volgens mij zijn de meeste dat hier.
2d fighting rules
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Oct 11, 2005 17:04

Hah, ik lees net de review in het arcade forum, en nu hier dat 'ie 22 december uit zal komen, ik kijk er in ieder geval naar uit! Alleen jammer dat je 'em dan net niet voor de kerst binnen hebt hehe.
Post Reply