Maandelijkse kosten van een verzamelaar

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Maandelijkse kosten van een verzamelaar

Post by ruderudie » Wed Sep 12, 2007 10:36

Misschien dat dit topic nogal inbreuk maakt op ieders privacy, maar ik vraag het me altijd weer af. Hoeveel moet iedereen hier maandelijks bloeden voor zijn collectiedrang? Zelf weet ik dat hoe meer consoles je hebt, hoe meer het uit de hand loopt. Vandaar dat ik een hele poos geleden al alles de deur uit heb gedaan op een aantal consoles na.

Ik hoop dat niemand schroomt om open te zijn over de kosten van zijn verzamelziekte, en vooral de bigtimers zoals Ken en Almighty zie ik graag aan het woord.

Om te beginnen bij mezelf: Ik heb niets met figures of art dus dat scheelt weer een slok op een borrel. Momenteel richt ik me nog enkel op saturn, MVS en een klein beetje SNES. Mijn gemiddelde creditcardafschrijving ( en dan reken ik alleen games) is zo'n 100e per maand. Dit is een sterke reductie van de afschrijvingen van een tijd geleden toen het makkelijk de 200 - 250 aantikte. Aangezien ik nu in een bizar duur appartement woon is dit absoluut niet meer op te brengen, waar ik ergens wel erg blij mee ben.

Tot zover een korte uiteenzetting, wie wil mag posten!
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Sep 12, 2007 10:40

Gewoon wat er aan het eind van de maand over blijft. Soms iets meer :P
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 12, 2007 11:34

Ik heb eigenlijk pas alleen de afgelopen maand een paar leuke dingen gekocht en dan nog vooral geruild ook, dus echt veel ben ik er niet aan kwijt. Ik ken mensen die per maand 4-5 360 of PS3 games kopen en daar doe ik dus niet aan mee. Voor een PS3 game koop je al snel 6-8 retrogames online of ruil je wat leuks waardoor het al snel een duurdere hobby lijkt. Valt allemaal best wel mee dus.

Ik ben alleen wel vaak forums aan het aflopen of mensen nog willen ruilen, of dingen voor een leuke prijs verkopen etc. Denk wel dat als je er een beetje moeite in steekt en de waarde goed weet te bepalen je geen geld kwijt raakt omdat de investering altijd zijn waarde zal behouden. Zo kun je het dan ook weer bekijken.. 8)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Sep 12, 2007 12:26

Een aantal "big-tymers" (ervan uitgaand dat dit de correcte benaming is voor serieuze verzamelaars in het gaming-jargon) posten hun aanwinsten niet, myself included. Misschien is het een vorm van behoudendheid van een serieuze collector of wellicht een hebberig iets...niettemin zijn mijn uitgaven aan SFC games voor de maand augustus astronomisch hoog geweest.

Ik spreek dan over 4 games die me in totaal boven de € 500 hebben gekost.

Het spreekt voor zich dat ik de komende maanden rustig aan doe...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Sep 12, 2007 12:29

Hangt erg van de maand af wat er uit komt en wat ik te besteden heb. 5 of 6 nieuwe spellen per maand koop ik ook niet meer, wacht nu ook vaak tot de titels wat in prijs verlagen en kijk nu ook vaak in het 2e hands winkeltje in ons dorp. qua bedrag denk ik dat ik ook wel zo'n 100 euro in de maand uitgeef aan mijn hobby.
Keep on Dreaming
almighty

Post by almighty » Wed Sep 12, 2007 13:29

Het was bij mij ook erger dan nu aangezien sommige consoles nu op een laag pitje staan.Momenteel hou ik me erg bezig met sfc/snes/nes, en tussen neus en lippen door scoor ik wat titels voor m'n andere consoles.
Wel heb ik m'n pcb/mvs collectie de deur uitgedaan want dat ging ik toch aardig in m'n portomonee merken.
Ook zal het bij mij straks een stuk minder worden want er zal toch in de loop der tijd gezins uitbreiding komen :P.Dus nu neem ik het er nog even flink van :lol:
Het is bij mij erg verschillend wat ik eigelijk per maand uitgeef, maar meestal zit ik rond de 200 euro(valt best wel mee dacht ik), en soms met een uitschieter zoals deze maand.(want dan komt er eindelijk een Wii in m'n huis 8) )
Het is eigelijk gewoon jammer dat als je nagaat wat ik eigelijk aan verzendkosten betaald heb, daar had ik aardig wat mooi spul voor kunnen kopen en dat zit me dan ook het meeste dwars :lol:
Aan een credit card begin ik niet, als ik echt ergens me zinnen op heb gezet en m'n maandelijke potje op is dan kijk ik m'n vriendin gewoon even lief aan :roll:
Blackdragon

Post by Blackdragon » Wed Sep 12, 2007 22:07

Ja bij mij hangt het ook wat af van wat er uitkomt en wat ik op retro gebied nog wil hebben. De ene maand ben ik maar 60 kwijt en een andere maand zit het al gauw bij de 250 euro. Ben nu wel wat begonnen met action figures dus het zal zometeen wel nog wat meer kunnen worden maandelijks.
Mittens666

Post by Mittens666 » Fri Oct 05, 2007 15:48

Ik heb eigenlijk geen idee maar deze maand was wel erg duur hehehehehe

XBOX 360 Halo
Halo collectors item(helm)
Vriendin jarig die verslaafd is aan gamen

ETC. ETC. ETC.
Post Reply