360 'ring of death'

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

360 'ring of death'

Post by Ken » Wed Aug 15, 2007 21:57

Het is dan eindelijk zo ver, ik gooide een dvdtje in de 360, hij bleef hangen en de befaamde rode 'ring of death' lachte mij toe.

Morgen maar even het servicenummer bellen en dat kreng opsturen.
Beter nu dan wanneer Halo 3 uit komt laten we maar zeggen...

Iemand anders ook hetzelfde probleem gehad?
R-Type

Post by R-Type » Wed Aug 15, 2007 22:22

Ja, vorig jaar juli.

360 was net een maand of 3 oud. Maakte al vrij veel lawaai, voelde wat instabiel aan. Kreeg om de haverklap vastlopers, en uiteindelijk een RLOD. Ik was erg heel erg nuchter, ik kende de verhalen en de garantie. Ik belde heen, ik hoefde niet eens te zeggen wat er aan de hand was of ze regelden alles al via mail. Shit ingepakt, UPS gebeld, en na 6 dagen had ik een refurbished console.

Tot de dag van vandaag is hij nog nooit vastgelopen, maar het blijft een old style model natuurlijk. Daarom blijf ik altijd wel met het idee zitten dat hij nog wel eens stukgaat. Wel voelt hij opzich redelijk koel aan, boven de processoren. De enige plek die warm is, is het rooster waar de warme lucht word uitgeblazen. Ook maakte hij aanzienlijk minder lawaai dan mijn vorige.

Als hij nu kapotgaat, ik zou er niet om malen. Ok ik mis dan een paar weekjes van Bioshock, maar ik weet dat je dan een 360 met oa extra heatsink en BenQ drive krijgt. Nog beter is het als je het straks in het najaar voor elkaar krijgt om een Falcon als vervanger te regelen, met 65nm chip en HDMI.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Aug 16, 2007 00:27

Mijn 360 was een maand of 2 terug dood. Bellen, inpakken en ups haalt je console op. Ik heb de 360 mee genomen naar mijn werk zodat ups deze daar op kon halen. Kreeg de console ook daar terug, erg makkelijk en gelukkig erg goed geregelt door ms. Ik heb nu dus wel de extra heatsink en benQ drive. De console maakt veel minder herrie en produceert ook veel minder warmte. Wees maar blij dat het binnen de garantie gebeurt.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Aug 16, 2007 10:24

Hoe kan je trouwens zien dat die heat sink en benq drive in je xbox zitten?
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Thu Aug 16, 2007 17:35

Je merkt het wel aan het geluid en aan de warmte. En de extra heatsink moet zichtbaar zijn door het rooster. Er moet een schroef zichtbaar zijn.

De trays van BenQ drives zullen ook wel een ander design hebben, vast wel op het net te vinden.

Image

Image
Image

probleem is wel dat de Philips wel erg op de BenQ lijkt...
Last edited by R-Type on Thu Aug 16, 2007 17:44, edited 1 time in total.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Thu Aug 16, 2007 17:42

Ik heb het probleem ook gehad, daarna had ik er eigenlijk wat genoeg van en de 360 weg gedaan. Ook wou mijn DVD-lade heel erg slecht open en bleef die vaak hangen.
R-Type

Post by R-Type » Thu Aug 16, 2007 17:45

Ik heb zelf de Hitachi trouwens... staat die goed bekend? :D
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Aug 16, 2007 20:24

Image
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Aug 16, 2007 20:28

Dus het grootste herkenpunt is gewoon die drive en die nieuwe is gewoon zonder inkepingen.

Of die hitachi trouwens goed is weet ik niet, maar ik weet dat die Samsung vaak gebruikt wordt om te flashen :wink: , en dan hoor je ook wel dat ze vaker stuk gaan.

@ Ken, je hebt trouwens wel geluk dat ze net die garantie verlengd hebben.
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Aug 16, 2007 21:49

Ik heb mijn Xbox 2 keer op moeten sturen. In beide gevallen kreeg ik binnen vier/vijf dagen een refurbished Xbox terug. Prima service, alleen jammer dat de hardware gewoon crappy is.

Dus ik ben zeer sceptisch over mijn Xbox de komende jaren. Maar vooralsnog heb ik geen problemen meer gehad.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Aug 31, 2007 14:32

Ik heb het reeds 2x gehad. Ik zit nu op mijn derde Xbox 360 :) Deze blijft het wel redelijk goed doen. Af en toe kan ie de disc niet lezen terwijl er echt geen enkele kras of vetvlek op de DVD zit :S
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 24, 2007 01:02

Het is maar goed dat ik een reserve 360 heb want het is helaas weer zover. Tijdens een potje Call of Duty bleef het beeld hangen en na opnieuw opgestart te hebben zag ik niet meer dan een rode ring. Opsturen maar weer.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 24, 2007 10:19

klote voor je Ken, gelukkig kun je nog verder gamen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 24, 2007 10:52

Aangezien mijn garantie is verlopen willen ze em niet repareren. Ze willen alleen de 360 innemen als er 3 rode lampjes branden en dit zijn er in mijn geval 4. Of ik de 'AV kabel' wel goed had aangesloten...de betreffende gnoom had ook nog nooit gehoord van garantie op een reparatie, maar na navraag bij een collega was dit volgens hem 90 dagen. Het is 4 maanden geleden dat de 360 voor het eerst werd gerepareert, dus die zitten er ook op.

Dus als ik het goed heb begrepen wordt een 360 met 3 rode lampjes wel buiten de garantie gratis gerepareerd, maar als je 4 rode lampjes hebt mag je 75 euro excl. BTW betalen.

Ik zit er serieus over te denken om alles de deur uit te tyfen.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 24, 2007 11:18

Lekker is dat jij nu uitgerekend 4 lampen heb branden en dan nog moeten betalen ook :evil:
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Dec 24, 2007 12:13

zit er verschil in het aantal lampjes wat er brandt dan?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 24, 2007 13:11

Volgens de brilhante helpdesk ligt het met 3 lampjes in de xbox zelf en met 4 lampjes aan de manier waarop ik het zou aansluiten. Een grotere belediging kun je niet maken.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 24, 2007 13:36

Dat klopt hoor.

4 lampjes is een niet goed geconnecte of defecte AV cable. Sluit hem maar eens expres slecht aan en power on.

3 lampjes is dode Xbox.

Die lui hebben het bij het rechte eind. Blij dat ik van dat gezeik afben btw, na 3x opsturen. Hopen dat de Ps3 mij dit niet flikt :D
Last edited by R-Type on Mon Dec 24, 2007 13:37, edited 1 time in total.
Peet1979

Post by Peet1979 » Mon Dec 24, 2007 13:37

Ken wrote:Volgens de brilhante helpdesk ligt het met 3 lampjes in de xbox zelf en met 4 lampjes aan de manier waarop ik het zou aansluiten. Een grotere belediging kun je niet maken.


Betreft dit "mijn" 360 of is dat je reserve console? Zie je nu wel dat jij ook genoeg krijgt van MS! Gewoon weer terug overstappen naar PS3 ! 8)
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 24, 2007 13:38

En dan gratis CoD4 doen, met 24 players 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 24, 2007 13:50

Je speelt een kwartier en je scherm crasht. Reset, je speelt 5 minuten en het beeld crasht weer. Reset en je ziet geen beeld, maar wel geluid, Reset, je ziet en hoort niets meer.

Wat de fuck heeft dat met een kabel te maken? Een kabel die plotseling naar de klote gaat en binnen een tijdsbestek van een half uur van halfgaar naar compleet gaar?

Mag je mij eens gaan vertellen wanneer je dat hebt meegemaakt.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Dec 24, 2007 13:58

Beetje raar dit dan....hoe kan een console nou verrot gaan door een verkeerde kabel? Dan is de hardware toch gewoon idioot in elkaar gezet????
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Dec 24, 2007 14:37

Ik zou dit echt niet pikken en een dikke bad review schrijven over heel het voorval. Dat je je zo het bos in laat sturen zeg. Omfg daar waren ze bij mij niet mee weg gekomen geloof me!!! :evil:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 24, 2007 15:28

Baki wrote:Ik zou dit echt niet pikken en een dikke bad review schrijven over heel het voorval.

The wheels are in motion my friend...
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 24, 2007 20:40

Ken wrote:Je speelt een kwartier en je scherm crasht. Reset, je speelt 5 minuten en het beeld crasht weer. Reset en je ziet geen beeld, maar wel geluid, Reset, je ziet en hoort niets meer.

Wat de fuck heeft dat met een kabel te maken? Een kabel die plotseling naar de klote gaat en binnen een tijdsbestek van een half uur van halfgaar naar compleet gaar?

Mag je mij eens gaan vertellen wanneer je dat hebt meegemaakt.


Crashes hebben niets te maken met 4 rode lampen. Als je 360 crashed dan zullen de 3 red lights snel genoeg volgen, geef het een dag of 3. Een 'normale' crash zal samengaan met knarsend geluid, en een chequered screen (allemaal vierkantjes in beeld). Dat is de voorportaal van de RLOD. Als je je 360 gefixt wilt hebben moet je gewoon tegen ze zeggen dat je 3 rode lampen hebt, en niets zeggen over 4. Vermeld ook meteen dat je drive gaar is.

360's zijn tijdbommen. De mijne werkte anderhalfjaar zonder ook maar 1x te crashen, op een zaterdagochtend deed ik hem aan en was ie total loss. Sorry maar dan is voor mij de fun weg.

Ik heb ook niet het idee dat dit gefixed gaat worden, het zit hem imo in het complete design van die apparaat. Elites gaan ook meer kapot dan iedere andere console. En Falcons ook.

360 heeft een leuk aanbod games, maar het apparaat zuigt ass.
Post Reply