PS2 mod!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 22:35

Gameholic wrote:Ik vind het ook zeer omslachtig..

Gewoon laten modden of beter, gewoon een PSTwo (JAP) kopen... een clear white bijv :) Je moet wel een beetje geld over hebben voor je hobby he ;)


Wat mag die kosten dan? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 11, 2005 07:50

Bij Liksang kosten ze 180 euro. Met shipping kom je dan wel op zo'n 210 euro max...

dat is nog wel te overzien....
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 08:49

Gameholic wrote:Bij Liksang kosten ze 180 euro. Met shipping kom je dan wel op zo'n 210 euro max...

dat is nog wel te overzien....


Ja zeker weten maar die is dan alleen nog in staat op JAP te spelen, dus om JAP en NTSC te spelen zal die alsnog omgebouwd moeten worden.
Last edited by Bellerophon on Tue Oct 11, 2005 10:31, edited 1 time in total.
Giel

Post by Giel » Tue Oct 11, 2005 10:30

Het is een slimline, dus je kan swapmagic(of zo'n soort disc) gebruiken. Net zoals de freeloader voor de Gamecube.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 10:35

Giel wrote:Het is een slimline, dus je kan swapmagic(of zo'n soort disc) gebruiken. Net zoals de freeloader voor de Gamecube.


Ja dat weet ik, maar dan bouw ik hem liever meteen goed om.
Maar is Lik-Sang het enige bedrijf waar je een dergelijke PS2 kan krijgen?
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Tue Oct 11, 2005 12:35

Ik heb een US ps2 gekocht van Ken, moest er voor naar Vlaardingen maar het is zeker de moeite waard. Spellen veel eerder spelen, op 60 Hertz en veel goedkoper.

Ik zit volgend jaar weer een paar maal in de VS dus misschien dat ik daar wel een US ps3 haal, ligt ook even aan de koers en het aanbod natuurlijk.

Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.

Verder is er geen JAP en NTSC, je hebt NTSC jap en NTSC u/c, deze twee NTSC versies zijn zonder mod niet te spelen op elkaar, om verwarring te voorkomen wordt wel JAP gebruikt voor de NTSC jap games, NTSC houdt dus niet automatisch in dat je met een u/c spel te maken hebt let hier op!!
NTSC en PAL zijn enkel om de verschillen in gebruikte beeldverversingssnelheid aan te geven. Dit is geen aanduiding van een regio of iets dergelijks. NTSC is 60 Hertz en PAL 50 Hertz, weet iemand eigenlijk waarom europa een inferieur systeem gebruikt?
Bellerophon

Post by Bellerophon » Tue Oct 11, 2005 13:00

De Uitverkorene wrote:Ik heb een US ps2 gekocht van Ken, moest er voor naar Vlaardingen maar het is zeker de moeite waard. Spellen veel eerder spelen, op 60 Hertz en veel goedkoper.

Ik zit volgend jaar weer een paar maal in de VS dus misschien dat ik daar wel een US ps3 haal, ligt ook even aan de koers en het aanbod natuurlijk.

Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.

Verder is er geen JAP en NTSC, je hebt NTSC jap en NTSC u/c, deze twee NTSC versies zijn zonder mod niet te spelen op elkaar, om verwarring te voorkomen wordt wel JAP gebruikt voor de NTSC jap games, NTSC houdt dus niet automatisch in dat je met een u/c spel te maken hebt let hier op!!
NTSC en PAL zijn enkel om de verschillen in gebruikte beeldverversingssnelheid aan te geven. Dit is geen aanduiding van een regio of iets dergelijks. NTSC is 60 Hertz en PAL 50 Hertz, weet iemand eigenlijk waarom europa een inferieur systeem gebruikt?


Ik zoek dus naar een NTSC (met mod) zodat regio geen probleem meer is. Ik wil dit namelijk voor een paar Final Fantasy games van de PS1

Was het niet omdat het aan onze tv's werd aangepast?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Oct 11, 2005 13:05

De Uitverkorene wrote:Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.


Er zijn games die alleen JAP uitkomen, dat is natuurlijk ook de reden.

Ikzelf koop al meer dan 10 jaar geen PAL games meer. USA en JAP import is voor mij uiteraard de keuze.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Irem

Post by Irem » Wed Oct 12, 2005 22:46

De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 09:40

Irem wrote:De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.


En wat heb je voor die ceramic white one betaald?
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 13, 2005 12:19

Irem wrote:De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.


Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 12:57

Gungrave wrote:
Irem wrote:De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.


Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:


Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 13, 2005 13:29

Bellerophon wrote:
Gungrave wrote:
Irem wrote:De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.


Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:


Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik


Thx!
Het ligt dus rond de 100-125 euro, dat is imo wel te doen... Iemand al bij een van deze sites wat besteld of laten doen?
Opzich vind ik het niet zo heel duur, maar dan moet ik er wel gebruik van gaan maken, dus ik bekijk het even wat ik zoal wil uit JAP en USA, en hoeveel me dat scheelt(ook qua release).
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 14:15

Gungrave wrote:
Bellerophon wrote:
Gungrave wrote:
Irem wrote:De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.


Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:


Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik


Thx!
Het ligt dus rond de 100-125 euro, dat is imo wel te doen... Iemand al bij een van deze sites wat besteld of laten doen?
Opzich vind ik het niet zo heel duur, maar dan moet ik er wel gebruik van gaan maken, dus ik bekijk het even wat ik zoal wil uit JAP en USA, en hoeveel me dat scheelt(ook qua release).


Ik heb zelf minj PS2 laten modden bij HotBit en ik kan je verzekeren dat dat de beste keuze van mij deze generatie is geweest. Ik was er 130 euro voor kwijt en ik kwam het ding brengen en halen, maar de service is perfect. Meestal is hij binnen een uur of twee klaar (ondertussen kan je Leeuwarden even verkennen) en als je hem komt halen, mag je hem in de winkel nog testen. Daarnaast krijg je er een gratis RGB kabel bij en de kerel die het doet is ook superaardig en behulpzaam. Hij geeft een jaar garantie op de chip en als er iets fout gaat tijdens het modden, krijg je een nieuwe PS2. Ik heb de Matrix Infinity er in laten zetten, wat op dit moment de beste mod chip is. Ik heb het enkel en alleen gedaan voor import, back-ups doe ik natuurlijk niet aan.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Oct 13, 2005 15:44

ShinRa wrote:Ik heb zelf minj PS2 laten modden bij HotBit en ik kan je verzekeren dat dat de beste keuze van mij deze generatie is geweest. Ik was er 130 euro voor kwijt en ik kwam het ding brengen en halen, maar de service is perfect. Meestal is hij binnen een uur of twee klaar (ondertussen kan je Leeuwarden even verkennen) en als je hem komt halen, mag je hem in de winkel nog testen. Daarnaast krijg je er een gratis RGB kabel bij en de kerel die het doet is ook superaardig en behulpzaam. Hij geeft een jaar garantie op de chip en als er iets fout gaat tijdens het modden, krijg je een nieuwe PS2. Ik heb de Matrix Infinity er in laten zetten, wat op dit moment de beste mod chip is. Ik heb het enkel en alleen gedaan voor import, back-ups doe ik natuurlijk niet aan.


Hmm oke, klinkt goed! HotBit is dus een aanrader :)
Zelf woon ik in omg. Amsterdam, maar misschien dat ik eens een zaterdagje langsga ofzo. Maar hoeveel voordeel heb jij er nu uit weten te halen met die mod in prijs etc etc?
En hij speelt daadwerkelijk elke game gewoon af? JAP, EU of USA maakt dus niks uit zoals gewoonlijk?
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 15:55

Gungrave wrote:
ShinRa wrote:Ik heb zelf mijnPS2 laten modden bij HotBit en ik kan je verzekeren dat dat de beste keuze van mij deze generatie is geweest. Ik was er 130 euro voor kwijt en ik kwam het ding brengen en halen, maar de service is perfect. Meestal is hij binnen een uur of twee klaar (ondertussen kan je Leeuwarden even verkennen) en als je hem komt halen, mag je hem in de winkel nog testen. Daarnaast krijg je er een gratis RGB kabel bij en de kerel die het doet is ook superaardig en behulpzaam. Hij geeft een jaar garantie op de chip en als er iets fout gaat tijdens het modden, krijg je een nieuwe PS2. Ik heb de Matrix Infinity er in laten zetten, wat op dit moment de beste mod chip is. Ik heb het enkel en alleen gedaan voor import, back-ups doe ik natuurlijk niet aan.


Hmm oke, klinkt goed! HotBit is dus een aanrader :)
Zelf woon ik in omg. Amsterdam, maar misschien dat ik eens een zaterdagje langsga ofzo. Maar hoeveel voordeel heb jij er nu uit weten te halen met die mod in prijs etc etc?
En hij speelt daadwerkelijk elke game gewoon af? JAP, EU of USA maakt dus niks uit zoals gewoonlijk?

Hij speelt idd alles af, maar ik speel over het algemeen alleen USA games. Qua voordeel kan je er best wat uithalen. Het modden zelf kost best wel wat, maar aangezien nieuwe games maar ongeveer 40 a 50 euro kosten uit de USA, kan je het voordeel er redelijk snel uit halen. Daarnaast is het zeer zeker aan te raden om je PS2 zo snel mogelijk te laten modden, aangezien de PS2 nog een line-up heeft om van te kwijlen.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 16:15

ShinRa wrote:Hij speelt idd alles af, maar ik speel over het algemeen alleen USA games. Qua voordeel kan je er best wat uithalen. Het modden zelf kost best wel wat, maar aangezien nieuwe games maar ongeveer 40 a 50 euro kosten uit de USA, kan je het voordeel er redelijk snel uit halen. Daarnaast is het zeer zeker aan te raden om je PS2 zo snel mogelijk te laten modden, aangezien de PS2 nog een line-up heeft om van te kwijlen.


Matrix Infinity is zeker de beste chip die er is (heeft toch ook DVD 9 support?)
En wel netjes dat die mensen bij Hotbit een dergelijke garantie leveren. Vaak is het namelijk garantie " tot-aan-de-deur" .
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 13, 2005 16:17

Voor 100 euro meer heb ik een witte JAP PS2 slim 8)

Maja, ik heb dan ook al een USA PS2. Modden is goedkoper, maar ik vind het gewoon te duur voor een chipje erin.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 17:12

DreamerNL wrote:Voor 100 euro meer heb ik een witte JAP PS2 slim 8)

Maja, ik heb dan ook al een USA PS2. Modden is goedkoper, maar ik vind het gewoon te duur voor een chipje erin.


Een witte case kan je ook kopen voor 35 euro?
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 17:49

DreamerNL wrote:Voor 100 euro meer heb ik een witte JAP PS2 slim 8)

Maja, ik heb dan ook al een USA PS2. Modden is goedkoper, maar ik vind het gewoon te duur voor een chipje erin.

Voor 100 euro minder dan een witte Slimline heb je een modchip, waarmee je alle games kan spelen. :P

Mja, het is indd best duur, maar ik heb het geld er inmiddels al lang en breed uitgehaald; je bespaart toch 20 euro per game meestal. Daarnaast ben ik een RPG hoer en kan ik al die heerlijke RPG's spelen die hier nooit het daglicht zullen zien. Verder speel je ook alles veel eerder. Ik zie geen minpunten.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 13, 2005 18:37

Een witte case laat me nog geen JAP games spelen...

Als ik een JAP PS2 haal kan ik ook alle games spelen, PAL is toch niet interessant.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ShinRa

Post by ShinRa » Thu Oct 13, 2005 18:40

DreamerNL wrote:PAL is toch niet interessant.

Dat is een heel ander verhaal (ben ik wel met je eens overigens).
Bellerophon

Post by Bellerophon » Thu Oct 13, 2005 19:38

DreamerNL wrote:Een witte case laat me nog geen JAP games spelen...

Als ik een JAP PS2 haal kan ik ook alle games spelen, PAL is toch niet interessant.


Hear Hear, maar als je een JAP PS2 koopt kan je weer geen Amerikaanse spellen spelen en met een modchip kan dit wel
Irem

Post by Irem » Sat Oct 15, 2005 00:09

Bellerophon wrote:En wat heb je voor die ceramic white one betaald?


GT4 Proloque Ceramic White bundle (laatste serie oude model) met twee joypads voor 235 euri inc. shipping, twee jaar geleden geloof ik. De U.S. ps2 is ook laatste serie oud model, meegenomen door m'n vader rond dezelfde tijd maar ze waren daar al 149 dollar en met de toen lage exchange rate zeker te doen.

Na m'n vorige ervaringen en Xenosaga en DoDonPachi al maanden in m'n bezit hebbend, werd het me gewoon teveel en heb de dure omweg gekozen. Geen centje spijt van overigens.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Oct 15, 2005 07:23

Gungrave wrote:
Baki wrote:Of je koopt er een ntsc machine naast. Denk dat je via Ken best voor een redelijke prijs aan een ntsc jap machine kan komen. Die kleine ps2's zijn ook niet zo duur in de verzendkosten. Zijn ook zat shops in NL die ze verkopen.


Dat vind ik geen optie eigenlijk, tenzij het echt niet anders kan. Straks heb ik voor elke console een PAL en NTSC model staan, beetje overbdogi vind ik het als je je console voor hetzelfde geld of zelfs minder kan laten modden..


Als je voor hetzelfde geld een NTSC console kan kopen lijkt de keuze tussen een chip of een extra console snel gemaakt. Althans bij mij, maar ik heb dan ook voor het laatste gekozen. Ik had een Japanse PS2 met 2 games en step down converter voor 120 euro.
Post Reply