PS2 mod!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gungrave

PS2 mod!

Post by Gungrave » Sun Oct 09, 2005 21:45

Hey allemaal,

Ik zou graag mijn PS2 willen modden, of ik dat nu doe of een bedrijfje ofzo; het maakt me niet uit. Ga nu neit denken dat ik een vuile copyer ben; nee, ook ik heb daar een hekel aan. Het enige waarom ik dit doe is omdat ik graag ook NTSC en JAP games wil kunnen spelen, de wachttijden voordat games hier zijn zijn soms gewoon een jaar, en imo is dat gewoon veels te lang!
Zoals Dragon Quest VIII met een Final Fantasu XII demo; die moet ik gewoon hebben! Maar er is dacht ik niet eens een release datum vrijgegeven voor Europa, een schande! En zo maakt het niet echt meer uit waar ik mn games vandaan haal, nu moet ik op eBay elke keer kijken of het wel PAL is, hoogst irritant.

Dus zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen? Weten jullie misschien een goede modder oid?
Laat het me weten, thx alvast!

Gungrave
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 09, 2005 21:54

Ik heb zo'n beetje dezelfde vraag. Ik heb alleen een PS2 slimline. Kan je die eigenlijk al laten ombouwen?
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 22:01

Lol ik heb er zelf ook al vaak over na gedacht... ik zou em dan voor de shooters laten ombouwen....

Ik heb wel eens advertenties gezien op marktplaats maar ik vond dat allemaal een beetje duister.
Last edited by Gameholic on Sun Oct 09, 2005 22:02, edited 1 time in total.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 09, 2005 22:02

Je hebt ook zat professionele winkels waar je die dingen kan ombouwen. Dan ben je alleen veel geld kwijt. Je kan het ook zelf doen aan de hand van gidsen van Internet. Maar ik ben zo secuur als een olifant in een porseleinkast :lol:
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 09, 2005 22:04

Hehe najah samen met mijn vader moet het me altijd ook wel lukken, maar aan de juiste stuff komen is een tweede.
Hoeveel ben je dan kwijt bij een winkel ongeveer? :roll:
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 22:04

Ik heb mijn JAP DC een aantal jaartjes geleden omgebouwd en dat was behoorlijk makkelijk moet ik zeggen. Ik zal eens kijken hoe dat bij de PS2 werkt...
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 09, 2005 22:06

Gameholic wrote:Ik heb mijn JAP DC een aantal jaartjes geleden omgebouwd en dat was behoorlijk makkelijk moet ik zeggen. Ik zal eens kijken hoe dat bij de PS2 werkt...


Als je het weet, pb me ook maar even voor het geval dat ^^
ik zou het graag ook zelf willen kunnen, maar dan moet ik wel weten wat ik nodig heb en wat ik precies moet doen. Als je het zelf zou kunnen zou ik het best zelf willen proberen :)
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 09, 2005 22:15

Of je koopt er een ntsc machine naast. Denk dat je via Ken best voor een redelijke prijs aan een ntsc jap machine kan komen. Die kleine ps2's zijn ook niet zo duur in de verzendkosten. Zijn ook zat shops in NL die ze verkopen.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 09, 2005 22:20

Baki wrote:Of je koopt er een ntsc machine naast. Denk dat je via Ken best voor een redelijke prijs aan een ntsc jap machine kan komen. Die kleine ps2's zijn ook niet zo duur in de verzendkosten. Zijn ook zat shops in NL die ze verkopen.


Dat vind ik geen optie eigenlijk, tenzij het echt niet anders kan. Straks heb ik voor elke console een PAL en NTSC model staan, beetje overbdogi vind ik het als je je console voor hetzelfde geld of zelfs minder kan laten modden..
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 22:21

Klopt.. bijna alle betere gameshops hebben import ps2s...

ik heb gekeken en er zijn verschillende sites zoals het foute psxshop.nl die modchips verkopen... het is zeker wel zelf te doen.
Chipp

Post by Chipp » Mon Oct 10, 2005 14:54

Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 15:05

Chipp wrote:Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)

Sorry maar dit klopt niet, je kunt je PlayStation2 aansluiten zoals je zelf wilt op een HD TV, dus gewoon met component in jouw geval.
Chipp

Post by Chipp » Mon Oct 10, 2005 15:11

Ken wrote:
Chipp wrote:Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)

Sorry maar dit klopt niet, je kunt je PlayStation2 aansluiten zoals je zelf wilt op een HD TV, dus gewoon met component in jouw geval.


Tja, kabels kan je wel gewoon aansluiten en er via spelen maar om de maximale kwaliteit uit je aansluiting te halen, moet je toch echt component(dat Ybla..gebeuren) aanzetten in het menu van de ps2 en dat gaat nou net niet bij sommige mods. Bij sommige tv's geeft het zelfs geen beeld als die optie niet aanstaat.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 15:20

Ja natuurlijk, maar het is toch een kleine moeite dan even in de browser dat om te zetten? Het mag geen reden zijn iets niet om te bouwen, omdat je er een optie voor moet veranderen in het optiemenu lijkt me zo.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 16:04

De Matrix Infinity schijnt een goede modchip te zijn, iemand ervaring ermee? En is het een beetje goed zelf te doen?

Image
Last edited by Gungrave on Mon Oct 10, 2005 16:11, edited 1 time in total.
Chipp

Post by Chipp » Mon Oct 10, 2005 16:05

Dat is nou juist het hele punt. Door sommige mods is het niet meer mogelijk om te switchen tussen die twee opties en word je geforced te spelen via RGB.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 16:12

Ken wrote:Ja natuurlijk, maar het is toch een kleine moeite dan even in de browser dat om te zetten? Het mag geen reden zijn iets niet om te bouwen, omdat je er een optie voor moet veranderen in het optiemenu lijkt me zo.


Voor mij is het ook geen probleem als het zo zou zijn, maar ik kan me voorstellen dat er toch wel mensen zijn die dat liever niet hebben. Dat begrijp jijzelf toch ook wel? :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 16:16

Nou van die modchip heb ik nog nooit gehoord, maar vrij kansloos is het wel.
Oh en ga nou niet zelf proberen je ps2 om te bouwen, want er komt meer bij kijken dan je denkt.
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 16:35

Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 16:50

Bellerophon wrote:Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.


Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 17:29

Gungrave wrote:
Bellerophon wrote:Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.


Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?


De HDD blijft gewoon in mijn PS2 zitten, de games die ik importeer plaats ik in mijn pc, maak er een back-up ISO van.

Vervolgens start ik een FTP server op mijn PS2 en mijn pc kan ineens verbinding maken met mijn PS2 en het spel wordt op de HDD geplaatst.

Ik vind het ideaal. Hou er namelijk niet van als een console open wordt gebroken.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 10, 2005 19:52

Bellerophon wrote:
Gungrave wrote:
Bellerophon wrote:Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.


Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?


De HDD blijft gewoon in mijn PS2 zitten, de games die ik importeer plaats ik in mijn pc, maak er een back-up ISO van.

Vervolgens start ik een FTP server op mijn PS2 en mijn pc kan ineens verbinding maken met mijn PS2 en het spel wordt op de HDD geplaatst.

Ik vind het ideaal. Hou er namelijk niet van als een console open wordt gebroken.


Dat lijkt me dus echt zeer omslachtig...ik vind het al irritant als ik die freeloader in de cube moet plaatsen, maja, alleen de PAL cube geeft RGB zonder mod.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 10, 2005 20:05

Mij lijkt het ook een beetje veel gedoe dat via de PC met HDD enzo, doe mij dan maar een modchip!

Heeft er iemand btw al een goede gevonden? Of een beetje betrouwbare site waar je het kan laten doen? Ik wil echt zsm dat ding gemod hebben, zoveel vette games uit de USA en JAP die móét ik gewoon hebben =D
Bellerophon

Post by Bellerophon » Mon Oct 10, 2005 20:50

Gungrave wrote:Mij lijkt het ook een beetje veel gedoe dat via de PC met HDD enzo, doe mij dan maar een modchip!

Heeft er iemand btw al een goede gevonden? Of een beetje betrouwbare site waar je het kan laten doen? Ik wil echt zsm dat ding gemod hebben, zoveel vette games uit de USA en JAP die móét ik gewoon hebben =D


psxshop.nl?

En qua omslachtigheid valt het wel mee, het is natuurlijk waar je persoonlijke voorkeur ligt immers. Ik prefereer minder grote laadtijden boven het "omslachtige"
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Oct 10, 2005 22:28

Ik vind het ook zeer omslachtig..

Gewoon laten modden of beter, gewoon een PSTwo (JAP) kopen... een clear white bijv :) Je moet wel een beetje geld over hebben voor je hobby he ;)
Post Reply