PS2 Japanse import aanraders

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Whitevillage

PS2 Japanse import aanraders

Post by Whitevillage » Sun Oct 09, 2005 14:56

Deze topic is bedoeld als een buyers guide lijst voor Japanse PS2 games. Het is daarom ook makkelijk om een overzicht te krijgen van welke musthaves zijn.

Het zit namelijk zo dat ik soms het idee krijg dat ik bepaalde games daar mis (en ik ben vast niet de enigste), ik had in de eerste instantie mijn PS2 gemod voor shoot'm ups maar ik wil graag meer dan dat. Alle genres zijn echter welkom!

Ik zelf heb niet echt veel NTSC-J games, maar ik zal een klein lijstje blootgeven:

Dodonpachi Daioujou
Espgaluda
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 09, 2005 15:08

Gunbird 1+2 (pack)
Kaido Battle
Battle Gear 3
XII Stag
Psyvariar
Shikigami no Shiro
Mushihime sama
Raiden III
Dragonquest
Jikkyou Pawapuro Baseball
Prince of Tennis

Om er maar een paar te noemen...
Capcom

Post by Capcom » Sun Oct 09, 2005 15:26

Initial D
Psyvariar 2 Ultimate Edition
Garou: Mark Of The Wolves
Katamari Damacy
Densha De Go Final
Drummania/Guitarfreaks
...
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 09, 2005 15:28

Berserk en alle Atomiswave ports.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 09, 2005 15:36

Spreken jullie ook allemaal Japans? Ik snap niet hoe je een Japans spel kunt spelen.
Chipp

Post by Chipp » Sun Oct 09, 2005 15:46

Voor de bovengenoemde games is de kennis van de japanse taal niet echt nodig. En bovendien is er altijd nog gamefaqs, voor de translation guides. Zo heb ik destijds nog shenmue gespeeld :D
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 09, 2005 16:02

Omdat ik eigenlijk alleen maar jp en usa import speel en dus totaal niet op de hoogte ben van de europese releases weet ik dus niet of volgende 2 games ook hier uitkomen.

Taito Memories Gekan
Taito Memories Joukan

25 oldskool games per disc dus 50 in totaal voor beide versies. Games als, Elevator Action Returns, Light Bringer, G Darius, etc, etc ze staan er allemaal op in arcade perfecte conversies!
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 09, 2005 16:04

Ach voor fighters en shooters, who cares dat het niet te lezen is? Die streetfighter quotes alleen al, die zijn zo slecht Engels dat ik het niet eens wil lezen... bovendien zijn die titels vaak gecensureerd hiero :<

Voor RPG's en andere diepe spellen is het een ander verhaal. Mijn grens ligt een beetje bij de Japanse Castlevania SoTN, die speel ik dan nog wel zonder probleem uit. Translation guides zijn niets voor mij, ik heb wel eens een japanse RPG geprobeerd, maar toch geef ik het dan wel op.. zo kwam ik tot zo'n 20% in de Japanse saturn Grandia. De enige RPG die ik in het japans uitgespeeld heb (zonder guide nog wel) is Panzer Dragoon Saga.. maar dat geeft ook aan hoe simpel die game eigenlijk is.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 09, 2005 16:23

Fighting games en Shooters zijn te spelen in Japans. RPG's echter...das een heel ander verhaal. De enige RPG die ik helemaal in het Japans heb uitgespeeld is Seiken Densetsu 3 aka Secret of Mana 2.
Irem

Post by Irem » Sun Oct 09, 2005 20:00

De meeste Genki racing games zijn wel te spelen zonder kennis van japans en zijn daarnaast nog eens erg goed: Kaido series, Shutokou series.

Macross, the super dimension fortress, required some trial and error but is very nice (think Ace Combat meets Gundam en je bent aardig op weg). Whoa, multi lingual posting ahoy.

Earth Defense Force 2 , aka The Chikyuu Boueigun 2, is erg goed als ik de geruchten moet geloven maar kan je helaas mijn eigen ervaringen nog niet meegeven want hij ligt nog steeds sealed in de kast :oops:

Psyvariar II + alle eerder genoemde shooters

Heb me ook vaak afgevraagd waarom die Ichigekki Sachu: Hoi Hoi San (grove spelfouten alert) games zo snel uitverkocht waren. Heb ik iets gemist :D
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 21:59

Wat zijn nu de echt goede shooters voor de PS2? Ik las dat Trizeal er ruk uitzag voor de PS2 en niet super lekker speelde... Heb jij deze gespeeld op de TGS Ken?
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 09, 2005 22:17

Ik heb Trizeal voor de DC en ik moet zeggen dat er betere shooters zijn voor de DC. Tis een leuke game maar niet iets heel bijzonders.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 22:22

Ja ik hoor daar iedereen over :) Trizeal schijnt een echte oldskool shooter te zijn zonder toeters en bellen... toch denk ik wel dat ik deze game erg kan waarderen....
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 09, 2005 22:31

HIj is idd leuk maar ik speel liever Border Down of Chaos Field op DC.
Post Reply