Ik ben al enige tijd verslaafd aan RPG's, een jaartje of 8 denk ik. Het begon, hoe verrassend, met Final Fantasy maar sindsdien is mijn horizon wel wat verbreed en plaats ik titels als Lunar, Grandia en Skies of Arcadia op net zo'n hoog voetstuk.
De laatste RPG die ik heb gekocht is Radiata Stories ondanks de niet zo hoge scores en momenteel ben ik er helemaal verslaafd aan. Het spel heeft hier en daar zijn mankementjes maar de sfeer, graphics en gameplay zijn fantastisch, zelfs de voiceacting is goed; veel beter dan die van FFX. Het spel is ook behoorlijk non-linear en er is reden om hem 3x te spelen; 2 paths en een Newgame+. Ik vind hem ieder geval beter dan FFX en Suikoden 3. De muziek valt wel tegen, er zijn misschien 3 leuke tracks (heb de OST vanmorgen gedowned en gecheckt, is niet de moeite waard om te kopen) In Europa gaat RS waarschijnlijk niet eens komen, a shame want hij is echt veel beter dan Star Ocean 3.
De andere RPG waar ik op wacht is natuurlijk Final Fantasy 12, dat moet de killer worden. Veel weet ik er echter niet over.. besides queer dudes als Vaan en knappe chickies als Ashe maar binnenkort misschien meer.. demo.. demo.. Demo

Verder vind ik het RPG aanbod op de Ps2 wel bijzonder matig (beter dan Xbox en GC, maar matig vergeleken met SNES en PS1), al moet ik toegeven dat ik de Shin megami tensei en Disgaea serie nooit gespeeld heb. Gelukkig is de console backwards compatible want ik heb oa ook nog Grandia, Chrono Cross en alle final fantasies en dat is imo da stuff! Van de Ps1 RPG's speel ik de laatste tijd Tales Of Destiny van Namco, ook een zeer leuke game met een grappige sfeer.
Dus welke RPG speel je, heb je, naar welke kijk je uit, etc..?