jp PS3?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
d2

jp PS3?

Post by d2 » Thu Jun 14, 2007 09:05

Ook ik ben te lui om terg te vertalen naar het Nederlands, irritant he? :lol: . Ik heb dit op shmups al geplaatst. Ik denk dat de experts op dit forum dit misschien wel beter kunnen beantwoorden.

So what are the downsides to owning a jp PS3 in Europe?
It will play all PS3 games regardless of region.
Upside: I can play Japanese PS2 games!
slightly downside It can only play US and Japanese Blu rays, but I can get US blu rays from ebay!
What about firmware upgrades? Are they accesible from Europe?
Is it possible that Sony of Japan will someday deny access from outside of Japan, meaning I would not be able to upgrade firmware?
What about online gaming? Will I have problems playing with Europeans with my jp PS3? Will I be bale to play with Japanese PS3 owners?
I figure that PAL firmware upgrades might not work well on jp PS3's since they are different right? That's what I read about the PAL PS3 not having an Emotion engine for PS2 emulation, but instead relies on software or something like that.
An obvious downside could be that I will not get support in case of failure offcourse, but oh well!
In the past owning a foreign console didn't have these issues! :roll:
Any help is appreciated!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Jun 15, 2007 09:16

Het grootste nadeel van een Japanse ps3 zeg je zelf al, je kunt geen Europese regio blurays afspelen en ook geen pal en us regio ps1/ps2 games. Tot dusverre geen problemen gehad met regio van ps3 games, werkt gewoon prima.

Met online play heb ik zelf nog geen ervaring (computer problems en geen zin en tijd om dat op te lossen), maar heb gehoord dat dat geen probleemn moet geven. Het is in het algemeen afhankelijk van de games in welke regio je online play hebt.

Firmware upgrades zijn ook geen probleem. Ik heb gewoon de firmware via de asian hong kong site gedownd en via usb op mijn ps3 gegooid en werkt perfect. Maar had ook geen probleemn gehoord over het downloaden via psn en gewoon upgraden van firmware, dus dat zou ook gewoon moeten werken.Ik heb trouwens het id dat alle firmware upgrades gewoon dezelfde zijn, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Het risico dat een machine kapot gaat heb je altijd en wanneer je een import machine hebt, zullen de meeste fabrikanten je niet echt willen helpen. Maar tot nu toe nog weinig van uitvallende ps3's gehoord.

Toptip, Als je er één via marktplaats wil kopen zou ik hem wel gewoon ophalen want er zijn veel scammers.

Ik heb mijn ntsc-j ps3 trouwens bij zuiderpark computers gekocht samen met motorstorm, ridge racer 7 en rfom en een extra controller voor 700 euro. Het voordeel van dit bedrijf is dat ik er een jaar garantie bij krijg, wanneer hij stuk is sturen zij hem op naar Japan en laten hem daar repareren. En het is gewoon wel een goed betrouwbaar bedrijf, je moet soms wel wat geduld hebben, maar je zult niet opgelicht worden.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 14:19

Online play zou geen problemen moeten opleveren.

Je kunt ook in Nederland een Japanse en Amerikaanse account maken en andersom. Natuurlijk is het wat lastiger zonder kennis van de Japanse taal een account aan te maken, maar het is allemaal wel te doen.

Nee je kunt geen BR discs afspelen, maar who cares..gewoon die 360HD uitbreiding kopen.
d2

Post by d2 » Tue Jun 19, 2007 12:06

Amerikaanse blu rays koop ik op ebay en wie wil er nou PAL ps1, ps2 games spelen?
Amerikaanse wel, maar ook daar zijn weinig race games uitgekomen.
Ik wil Initital D voor PS2 en dat soort racers!
Thanks voor de tips.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Jun 19, 2007 18:54

Online met een jp ps3 in nl is easy. Ik zit zelfs met mijn jp ps3 op de usa ps3 store. Gewoon een usa hotel adres googlen en die gebruiken of zoiets. Volgens mij kun je ook gewoon op het nl netwerk maar daar heb ik de moeite niet voor genomen.
Post Reply