De mooiste reclames

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

De mooiste reclames

Post by Ken » Sun Oct 09, 2005 09:54

Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 09, 2005 10:19

http://gameads.gamepressure.com/

Deze link is goud waard mensen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 09, 2005 10:22

Wat waren destijds de prijzen van de Neo Geo AES, PC-Engine, Super Nintendo en Genesis in Amerika? Want nu lijkt de NG op alle vlakken superieur.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 09, 2005 10:32

Rano wrote:Wat waren destijds de prijzen van de Neo Geo AES, PC-Engine, Super Nintendo en Genesis in Amerika? Want nu lijkt de NG op alle vlakken superieur.


De Neo Geo was rond de 700 dollar en de games minstens 250 dollar als ik het zo eens ruw terugschat. De andere consoles waren allemaal 199 tot 299 dollar, eigenlijk is er in al die tijd weinig veranderd aan de prijzen.
De Neo was superieur op console gebied en in de arcadehal (MVS was revolutionaire hardware) maar de prijzen waren alleen te betalen voor mensen die veel te verwend waren of drugs dealden.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 09, 2005 10:34

Ken wrote:http://gameads.gamepressure.com/

Deze link is goud waard mensen.


Mooie site idd!
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 09, 2005 10:44

Ken wrote:
Rano wrote:Wat waren destijds de prijzen van de Neo Geo AES, PC-Engine, Super Nintendo en Genesis in Amerika? Want nu lijkt de NG op alle vlakken superieur.


De Neo Geo was rond de 700 dollar en de games minstens 250 dollar als ik het zo eens ruw terugschat. De andere consoles waren allemaal 199 tot 299 dollar, eigenlijk is er in al die tijd weinig veranderd aan de prijzen.
De Neo was superieur op console gebied en in de arcadehal (MVS was revolutionaire hardware) maar de prijzen waren alleen te betalen voor mensen die veel te verwend waren of drugs dealden.


Ja dat kan wel kloppen, de adviesprijs van Guillemot (de uitgever in Europa) zat op iets van 1000 gulden voor het systeem en 529 gulden per game, en de wat oudere titels waren ongeveer 200 piek zoals FF1 of viewpoint. De NG leek ook toen al op alle vlakken superieur, toendertijd (1991/92) waren die spellen vrij hot in amusementhallen en kermissen en die graphics gingen toch wel ff wat (een quantum leap in feite) verder dan de SNES en MD. Ik zat destijds op een computerclub waar ik met basisschool vriendjes 1x in de week heenging en daar kwamen altijd een handjevol rijkeluiskindjes met een heuse Neo en daar stonden we dan massaal omheen om te kijken.

Je kunt de Neo AES/MVS dan ook alleen waarderen als je er in die tijd al bewust van was (91.. zowat pre-snes).. want die graphics gaven ongeveer net zo'n schok als een Soul Calibur in 99 om een voorbeeld te noemen en ook al die spraak in games was revolutionair.
Post Reply