Goede RGB Scart kabel voor Playstation 2 zoektocht

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Goede RGB Scart kabel voor Playstation 2 zoektocht

Post by R2-2D » Mon Apr 16, 2007 14:42

Ik de laatste dagen een paar verschillende rgb kabels getest voor mijn ps2 en ik vind het moeilijk om een goede te vinden.
Die van Blaze is kut .
Heb nog een paar andere goedkope hong kong merken geprobeerd , maar de kwaliteit (van het beeld) valt allemaal zwaar tegen.
Iemand die mij er 1 kan aanraden ,( of wil verkopen ?)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Apr 16, 2007 15:55

volgens mij heb je RGB of helemaal geen RGB, er is geen middenmoot.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
d2

Post by d2 » Tue Apr 17, 2007 10:43

Als je tv het ondersteund zou je ook een component kabel kunnen checken, sommige games ondersteunen 480p!
ps2 rgb kabels die kut zijn? Ik heb hier nog nooit iets over gehoord.
Let op dat je hem wel in de RGB scart input op je tv zet. veel tv's als ze meerdere scarts hebben zijn ze vaak niet allemaal RGB. Als je digitale tv via je RGB scart aansluit kan je ook via die digitale kast je ps2 aansluiten *tip.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Tue Apr 17, 2007 14:47

Voor mijn hd heb ik natuurlijk component , maar voor mijn gewone tv heb ik gewoon scart.
En er zit dus wel degelijk verschil in beeld kwaliteit van verschillende merken rgb kabels. Ik zoek alleen de beste.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Apr 19, 2007 14:38

Niemand ?
d2

Post by d2 » Fri Apr 20, 2007 08:42

JE zou ook zelf een scart kabel kunnen solderen, dan kan je de beste kabel nemen die er is en die gewoon op het moederboard solderen. Miscchien kan je ook het signaal boosten. Misschien komt er een zwak signaal uit je ps2, waardoor kwaliteitsverschil erg duidelijk wordt tussen de verschillende kabels. Je zou denken des te dikker, des te beter in dit geval. Ik zou daar gewoon op zoeken, dikte.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Apr 20, 2007 10:27

Je moet die grijze of zwarte hebben met tussenblokje met wit/rood en geel.
d2

Post by d2 » Fri Apr 20, 2007 11:28

Ken wrote:Je moet die grijze of zwarte hebben met tussenblokje met wit/rood en geel.
Is dat een grap? Ik heb die grijze met tussenblokje voor video en stereo uit. Die kabel heeft HEEL slecht geluid en de kabel is ook dun! Dus alléén dan als ie dik is, want er zijn vast meerdere verschillende ps scart kabels.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Apr 21, 2007 16:31

Ik begrijp je concern, maar zo zien de officiele er wel uit.

Blijf ver weg bij de Blaze rotzooi etc. ik heb destijds ook flink in de buidel getast voor een RGB kabel maar dan had je ook wat.
R-Type

Post by R-Type » Sun Apr 22, 2007 10:38

Ik vond zelf S-Video beter dan RGB. Voor Ps2 dan.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Apr 22, 2007 11:12

die blaze kabels zijn goed. ik heb er een voor mn N64, ziet er masterlijk uit in RGB (speelt ook alle regios af, vraag me niet hoe het kan).

Ik heb ongeveer 8 RGB kabels voor diverse systemen speciaal laten maken bij een of andere vent jaren geleden, duur, maar kwaliteit is perfect. zo'n 20 euro per kabel, neogeo aes, saturn, super famicom etc.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Apr 22, 2007 14:27

Ik had een rgb kabel pro of zoiets van blaze voor de ps2 , maar die is echt slecht. En ik denk dat die n64 van jou gemod is als hij een rgb signaal kan weergeven en verschillende regios kan afspelen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Apr 22, 2007 17:27

Japanse N64 gaat gewoon in RGB (zelfde als SNES)
R-Type

Post by R-Type » Sun Apr 22, 2007 21:41

Ja maar een JAP N64 speelt niet alle regios af.

Die N64 heeft gewoon een ingreep gehad, een zeer simpele ingreep :)

Je hoeft geloof ik alleen maar de console open te schroeven en die cartridge sluiter te verwijderen. Alleen op deze manier passen alle soorten N64 carts in het cartslot... en ze werken dan als het goed is ook gewoon (de hardware is dus nooit regiolocked geweest).

RGB is een andere verhaal, vergt normaal wat lichte soldeerskills. Maar een US/JAP machine heeft geloof ik al RGB ondersteuning (PAL niet).
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Apr 26, 2007 10:29

US en JAP is inderdaad standaard RGB, des te kanslozer is een Europese.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Apr 26, 2007 15:10

Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
2d fighting rules
d2

Post by d2 » Thu Apr 26, 2007 16:12

legztec wrote:Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.
R-Type

Post by R-Type » Thu Apr 26, 2007 16:16

Een RGB scart moet in de RGB ingang op de TV een kraakhelder beeld geven en in de andere ingang een composite beeld. Er zijn ook RGB cables die alleen maar beeld geven als ze in de RGB ingang zitten.

Voor DC heb ik 2 verschillende RGB cables, 1 helemaal vol met pinnen en 1 met ontbrekende pinnen (21 pins?) maar beide geven hetzelfde resultaat op RGB CRT (zeer scherp beeld, oneindig veel beter dan composite). Die laatste was volgens mij zo'n official, vrij kort en dik.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Apr 26, 2007 19:35

d2 wrote:
legztec wrote:Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.


er zijn wel degelijk scart kabels die geen RGB ondersteunen haha, al in het 16bit tijdperk.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Apr 26, 2007 23:00

Heb gisteren een vrij simpel rgb kabeltje van logic 3 geprobeerd en deze is dan eindelijk wel goed. Wel grappig dat er nog zoveel verschil kan zitten in die kwaliteit van die kabels.
Bedankt voor jullie reacties !
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Apr 27, 2007 06:18

R2-2D wrote:Heb gisteren een vrij simpel rgb kabeltje van logic 3 geprobeerd en deze is dan eindelijk wel goed. Wel grappig dat er nog zoveel verschil kan zitten in die kwaliteit van die kabels.
Bedankt voor jullie reacties !


je hebt gewoon een non-rgb scart en een rgb scart kabel gehad. das het hele eiereten.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Apr 27, 2007 06:52

Klopt, het gaat om het aantal pins.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Apr 27, 2007 07:39

De scartkabels die ik hiervoor heb geprobeerd waren volgens de verpakking wel rgb scart kabels. Ze hadden in iedergeval een volledige pin out.
d2

Post by d2 » Fri Apr 27, 2007 09:03

DreamerNL wrote:
d2 wrote:
legztec wrote:Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.


er zijn wel degelijk scart kabels die geen RGB ondersteunen haha, al in het 16bit tijdperk.


Ja, het was ook best een gewaagde uitspraak, hehe.
Maar ik kan het me niet voorstellen. Ik denk toch dat je in de war bent met Japanse RGB kabels, die gemaakt zijn voor de Japanse RGB pinout die heel anders is als de europese rgb scart pinout. Die zullen dus geen RGB beeld geven. Of het zijn misschien in de begin tijd scart kabels van 3rd party fabrikanten die het niet helemaal begrepen hadden, dat kan ook nog. Een scart kabel zonder rgb makes no sense to me.
Maar ja who cares, misschien wel, misschien niet, maar voor de PS2 lijkt het me zeer onwaarschijnlijk!
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Apr 27, 2007 11:29

Ik ben niet in de war, jij weet klaarblijkelijk niet waar je het over hebt. :roll:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply