GTA IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 11, 2007 00:13

En ik had jullie nog zo gewaarschuwd :)

Die trailer, ik ga er niet al te veel woorden aan vuilmaken... alleen: die physics... lmao.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Dec 11, 2007 00:13

maar ja, maakt niet uit wat er met de game gaat gebeuren....reken maar dat het weer als een tiet gaat verkopen...

volgens mij hebben ze nog steeds dezelfde engine, die vond ik bij GTA SA al eigenlijk een beetje ouderwets aan het worden...

hoeveel vernieuwing kunnen ze er nog instoppen, naast grotere omgevingen en meer verschillende voertuigen? Vond het bij GTA:SA echt vervelend om zoveel afstand te moeten overbruggen voor dingen.

Sinds GTA:SA ben ik afgehaakt. Mij kan je niet meer warm maken voor nog een GTA of hij moet wel heel drastisch op een goede manier veranderen.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Sun Jan 20, 2008 19:56

De releasedate van Grand Theft Auto IV CE is veranderd:

oud: q2 2008
nieuw: mei-01-08

:/

Damn man nog langer wachten ik word gek.
Image
Dem.

Post by Dem. » Mon Jan 21, 2008 18:27

Q2 - > Mei 1

Mei is nog steeds Q2... Maarja, April was chiller geweest. Ik haal 'm denk gewoon. Ook al vind ik die trailers zo slecht, en main personage zo kansloos... Daar beetje rondkarren is nog steed good ol' fun.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Mon Jan 21, 2008 20:47

deengine schijnt killer te zijn en gta is gewoon fun.

de trailers zijn wel ok, de trailer analysis is ook lachen.
Image
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Jan 25, 2008 12:46

Leuke update van Tweakers.net:

Politieauto stelen
In de eerste missie die getoond wordt, moet Niko een persoon vermoorden, maar het is onbekend waar dit figuur zich bevindt. Hier komt een politieauto uitstekend van pas - de auto's zijn immers voorzien van een systeem, waarmee de politiedatabase geraadpleegd kan worden. Het wordt je niet makkelijk gemaakt, want de politieauto staat naast het politiebureau, terwijl er een aantal agenten verderop staan. Kon je vroeger het portier lostrekken van elke geparkeerde auto, nu is dit niet het geval. Je moet eerst een raampje inslaan om daarna aan de contactdraden te prutsen om het ding aan de praat te krijgen. Het moment dat Niko's elleboog door het glas gaat is beginnen de agenten er echter op los te schieten en uiteindelijk zetten ze ook de achtervolging in.

Wanted Stars
Als vanouds krijg je een bepaald aantal sterren voor criminele acties. Met het aantal sterren wordt nog steeds aangegeven hoe gewild je bij de politie bent. De manier waarop de politie naar je zoekt is echter wel aangepast: hoe meer sterren, hoe groter het zoekgebied van de politie. De radius van het zoekgebied is af te lezen op het kleine plattegrondje onderaan in beeld. Het is aan jou de taak om vijftien seconden buiten het zoekgebied te blijven, zodat de politie de achtervolging staakt.

GPS
Eenmaal de politie afgeschud, is er de tijd om rustig in de politiedatabase te neuzen. Het slachtoffer met bijbehorende adresgegevens is al snel gevonden en hier komt de gps goed van pas. Elke auto is voorzien van een soortgelijk navigatiesysteem en luxewagens bevatten een gps met spraak. Je selecteert een locatie op de plattegrond, waarna de gps de route uitstippelt in de vorm van een geel lijntje in de minimap onder in beeld. Indien je afwijkt van de route wordt deze opnieuw berekend. De politieauto is gebaat met een koppeling tussen de gps en politiedatabase, waardoor de opgezochte adresgegevens direct in een gps route omgezet kunnen worden.

Het stelen van een politiewagen heeft nog een aantal voordelen; indien de sirene aangezet wordt gaan andere auto’s aan de kant. Ideaal bij een achtervolging natuurlijk. Bovendien betaalt de politie geen vijf dollar om een brug over te steken, iets wat je als normale bestuurder wel moet. Al kun je natuurlijk ook door de slagboom rijden en je niks aantrekken van de tol. Dit levert je dan wel weer een Wanted Star op.

Mislukte achtervolging
Aangekomen bij de persoon die gedood moet worden, volgt er een cutscene. Hierin is te zien dat hij via het raam er van door gaat om vervolgens in een auto te vluchten. Achtervolgingen in de spelwereld zijn interessanter geworden, doordat Rockstar de wereld levendiger heeft gemaakt. In de demonstratie mislukt de achtervolging doordat een vrachtwagen volgeladen met boomstammen geraakt wordt. De stammen donderen van de wagen af en versperren de gehele weg.

In een tweede poging verloopt de achtervolging succesvol en worden de banden van de achtervolgde lekgeschoten. Het rubber vliegt met stukken van de banden af en even later rijdt de auto op de velgen, waardoor de vonken er vanaf vliegen. Om uit het raam te schieten slaat Niko een raampje in, waarna hij uit het raam kan hangen en met meerdere wapens uit het raam kan schieten. Zo kan er ook met granaten geworpen worden tijdens het rijden. Je kunt nu niet alleen naast je schieten vanuit de auto, maar ook voor je.

Truck besturen
In het spel is het niet mogelijk om in een vliegtuig te vliegen, het zal wel mogelijk zijn om een helikopter te gebruiken. Naast vele auto's kan je op een motor rijden, in een boot varen of zwemmen. Een nieuw element is het beklimmen van vrachtwagens. In een missie greep Niko een langsrijdende vrachtwagen, waarna hij het gevaarte besteeg via de achterkant. Eenmaal aangekomen op het dak probeerde hij naar de passasierskant te klimmen om uiteindelijk de chauffeur uit de rijdende auto te duwen. Dit wordt bemoeilijkt door de bochten die de chauffeur neemt, waardoor Niko steeds naar een zijkant van de auto glijdt en moet oppassen er niet van af te vallen.

Vriendschappen onderhouden
Nieuw in GTA is het gebruik van de mobiele telefoon. Je zult gedurende het spel telefoontjes ontvangen en zelf ook telefoontjes plegen. Ook kan het mobieltje gebruikt worden om een taxi te bellen en je ergens heen te laten rijden, al is het altijd mogelijk om een taxi op straat aan te houden.

Als de mobiel geraadpleegd wordt, verschijnt het gsm-schermpje rechtsonder in beeld. De gsm speelt een grote rol in een nieuw spelelement: het onderhouden van vriendschappen. Dit kan je uiteindelijk voordelen opleveren in het spel, zoals de hulp van een vriend bij een missie. Verwacht zeker geen The Sims-taferelen, de personen waarmee vriendschappen gesloten kunnen worden zijn ook beperkt tot de figuren die belangrijk zijn voor het verhaal. Naar mensen op straat kan nog altijd een opmerking naar het hoofd geslingerd worden.

Biertje pakken
In de demonstratie werd een situatie getoond waarbij Niko een vriend belt om een biertje te pakken. Er wordt afgesproken om hem van huis op te pikken en daarna naar het café te rijden. Mocht je bepalen om er toch van af te zien of te laat komen dan is het wel zo netjes om dat even telefonisch te laten weten. Ook het wegdrukken van een telefoontje wordt niet op prijs gesteld en kan resulteren in een woeste kameraad.

De demonstratie toonde niet wat er gebeurde in het café, maar er vloeide ongetwijfeld veel alcohol. Niko en zijn maat komen stomdronken het café uitstrompelen, waarbij ze over elkaar struikelen en over de grond rollen. Heb je snel last van motion-sickness, dan is het af te raden om je vol te laten lopen in het spel. De camera schudt alle kanten op en een motion blur maakt de alcoholbeleving nog erger, hierbij zien de animaties van de karakters er goed uit. In GTA kun je gerust de auto pakken als je zat bent, het probleem is alleen veilig thuis komen.

Nieuw schietsysteem
Het oude Target-systeem vond ik niet ideaal en het richten kostte wat oefening. Daarom is het ook goed om te zien dat het schietsysteem onder handen is genomen. Het is enigszins te vergelijken met Gears of War, waarbij het schuilen achter muurtjes en obstakels mogelijk wordt. Ook kun je van schuilplaats naar schuilplaats rennen om dichter bij de tegenstander te komen. Door het drukken op de analoge stick, bukt Niko zich en kan hij achter een auto schuilen. Aan weerszijden kan je om het hoekje kijken en de vijand onder vuur nemen. Ook is het mogelijk om enkel je hand boven de schuilplaats uit te steken en veilig te knallen.

Het vizier bestaat naast een rondje met een stip in het midden, uit een aantal levensbalken rondom de cirkel. Hiermee wordt aangegeven hoe lang een vijand nog te leven heeft als het vizier op hem gericht wordt. Gewonde tegenstanders blijven op de grond liggen en smeken om hulp of dagen je juist uit om de klus af te maken. Het schietsysteem lijkt een flinke verbetering doorgemaakt te hebben, al is het wachten op het moment dat ik het daadwerkelijk zelf kan uitproberen.

Online modus
Helaas was Rockstar nog niet bereid om iets los te laten over de online modus die het spel bevat. Voor het eerst bevat het consolespel de mogelijkheid om met meerdere mensen tegelijk te spelen. In ieder geval moet je geen mmo verwachten, waarbij elk figuurtje in de wereld een medespeler is. Het gerucht gaat dat het spel met maximaal zestien personen te spelen zal zijn, maar de ontwikkelaar wou dit nog niet bevestigen. In Grand Theft Auto 2 op de pc was het al mogelijk om online te spelen, maar de consoleversies moesten het alle zonder deze functie doen. GTA Liberty City Stories op de PSP kon al wel draadloos tegen nabije PSP-spelers gespeeld worden.

Grafisch en geluid
Grand Theft Auto heeft het lang volgehouden op de oude engine en de huidige nieuwe graphics zijn een waar genot voor het oog. In de spelwereld worden schaduwen realtime op het scherm gerenderd en daarnaast is er opnieuw het dag- en nachtsysteem dat bekend is uit vorige delen. Dit levert mooie plaatjes op, al trillen de schaduwen wanneer de camera vluchtig beweegt. In de achtergrond treedt nauwelijks pop-up op, iets wat in vorige demonstraties wel aanwezig was en waardoor gehele gebouwen uit het niets konden springen. Het uitstel van de ontwikkelaar is dus niet voor niets geweest.

Aan Tweakers.net werd bevestigd dat er gedurende de gameplay geen laadschermen zijn. Deze zijn wel aanwezig na een cutscene, maar uit de demonstratie was op te maken dat het geen lange laadtijden zijn.

De karakters zijn voor hun bewegingen voorzien van de physics-engine Euphoria van ontwikkelaar NaturalMotion. De figuren zijn gedetailleerd en hebben veel meer animaties dan voorheen. Zo is te zien hoe Niko zijn wapen weggooit nadat het leeg is. Handelingen hebben niet altijd dezelfde animatie - zo ziet het inslaan van een raampje er niet telkens hetzelfde uit, aldus Rockstar. Het is op dit moment nog onduidelijk of het gaat om twee verschillende animaties of tientallen per handeling. Het valt ook op dat er meer mensen op straat te vinden zijn en de a.i. van de voetgangers moet flink verbeterd zijn. De bevolking schijnt van vele handelingen te zijn voorzien, waardoor het nog meer lijkt alsof ze hun eigen gang gaan in een levendige stad, al werd hier nog niet veel van getoond in de demonstratie.

Over het algemeen zien alle textures er goed uit, maar in enkele gebouwen viel de kwaliteit tegen. Zo waren enkele interieur-textures van lagere kwaliteit en boven op een flatgebouw zagen de ramen er vaag en onduidelijk uit. Het is mogelijk dat deze oneffenheden in de volgende presentatie niet meer aanwezig zijn.

Radiozenders
De auto's zijn weer voorzien van vele radiozenders, maar over de individuele muzieknummers wilde de ontwikkelaar nog niets kwijt. Waarschijnlijk is de licentie op dit moment nog niet voor alle nummers rond. Wel kon er aangegeven worden dat er muziek van deze tijd te horen is, een jazz-zender en oudere muzieknummers. In de demonstratie stond de radio alleen op een praatzender, waarin de GTA-humor weer overduidelijk aanwezig was.

Xbox 360, Playstation 3 of pc?
Al wordt er nog niets gemeld over de pc-versie, deze zal ongetwijfeld volgen, zoals dat met de vorige delen ook het geval was. Rockstar brengt de pc-versie normaalgesproken een klein jaar later uit dan de consolevariant. Dat zou dan gaan om begin 2009, gebaseerd op de releasedatum van 29 april van de Xbox 360- en Playstation 3-versie van het spel.

Of er een verschil in graphics te vinden is tussen de consoleversies is nog niet duidelijk aangezien in de demonstratie enkel gespeeld werd op de Xbox 360. Onze vraag waarom de demonstratie op de console van Microsoft getoond wordt, beantwoordt de ontwikkelaar met de verklaring dat daar geen specifieke reden voor is. 'De ontwikkeling van de Playstation 3-versie loopt gelijk aan die van de 360 en beide zijn ze tegelijk gereed', aldus Rockstar. De ontwikkelaar kon ook niet bevestigen of de PS3-controller gebruik maakt van de bewegingsfunctie.

Microsoft heeft diep in de buidel getast om ervoor te zorgen dat gamers kiezen voor de 360-versie. Rockstar Games gaat via Xbox Live twee exclusieve episodes aanbieden die enkel beschikbaar zijn voor Xbox-gamers. In een financieel rapport van uitgever Take-Two stond dat Microsoft vijfentwintig miljoen dollar neerlegt per episode. Het is nog onbekend hoeveel het gaat kosten om een aflevering te downloaden. (Tweakers.net)
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Jan 30, 2008 21:33

29 april, kan niet wachten hopelijk is dat de echte date.
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Mar 27, 2008 23:37

Op o.a. Kotaku kun je nu de nieuwe trailer vinden.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Mar 27, 2008 23:42

Ik heb em net gezien ja .. wel een toffe trailer! Duidelijk de beste van de vier.

Mijn preorder kitje ligt al een tijdje klaar!
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Mar 28, 2008 21:25

Ik heb hem ook gepreorderd. Vooral de aankondiging van de Rockstar Games Social Club vind ik erg tof. Berichtje van Tweakers:

Half april lanceert uitgever Take-Two de website Social Club, waarop de activiteiten van spelers gevolgd worden. Grand Theft Auto IV wordt de eerste game die van de site gebruik zal maken.

Take-Two Social Club De site houdt de verrichtingen van spelers bij als zij hun Xbox Live Gamertag of PlayStation Network ID opgegeven. Op de Social Club zijn niet alleen de bekende multiplayer-leaderboards te zien, maar zullen ook de verrichtingen van spelers in de singleplayercampagne te volgen zijn. Zo zal op de website de LCPD Police Blotter te zien zijn, waarmee alle criminele handelingen op een kaart te volgen zijn, en er zijn statistieken te zien van de wapens die het meest gebruikt worden. Daarnaast is er de Liberty City Marathon, waarbij niet alleen bijgehouden wordt hoeveel mijlen gelopen, gereden en gezwommen worden, maar ook hoeveel kogels er zijn afgevuurd.

Via het volgsysteem van Social Club zijn ook prijzen te winnen. Zo krijgen de eerste tien spelers die het spel volledig uitspelen de sleutel van Liberty City. Ook de eerste spelers die de verhaallijn volledig gevolgd hebben, worden onderscheiden. De website zal ook voor andere games van Rockstar gebruikt worden.

Daarnaast heeft uitgever Take-Two een overeenkomst gesloten met Amazon, waardoor spelers de songs die in het spel te horen zijn, bij deze webshop kunnen kopen. Op het moment dat een song in het spel wordt afgespeeld, kunnen spelers hun virtuele telefoon gebruiken om een bepaald nummer te bellen. Vervolgens ontvangt de speler via de Social Club-website een e-mail met daarin een link naar de betreffende song in de catalogus van Amazon. De songs zijn voor 99 dollarcent te koop en zullen niet met drm beveiligd zijn. De soundtrack van Grand Theft Auto IV bestaat uit ruim 150 songs. Het gaat voornamelijk om bestaande nummers, hoewel artiesten als rapper Nas en rockgroep Greenskeepers nieuwe nummers speciaal voor het spel opnamen. De muziekdienst is voorlopig alleen beschikbaar in de VS, maar Take-Two wil een dergelijke service ook in Europa aanbieden.


Ik geil op statistieken :roll:
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Mar 29, 2008 00:33

Statistieken binden je echt aan een game..

Het grootste voorbeeld: COD4!

Die Social Club is duidelijk het spreekwoordelijke 'worstje' die na de singleplayer aanwezig is!!
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Mar 31, 2008 06:28

Echt wel. Dan heb ik op mijn werk wat te doen. Geilen naar mijn statistieken :D
Irem

Post by Irem » Thu Apr 17, 2008 12:23

mijn favoriete trailer so far:

http://www.youtube.com/watch?v=V1Zc1mCNFpE

kannie wachten!
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Apr 18, 2008 09:51

Same here .. dat wordt genieten!!
R-Type

Post by R-Type » Sun Apr 27, 2008 12:59

Volledig ongeloofwaardige ratings weer. IGN vergelijkt de 360 met de Ps3 versie, concludeert dat de Ps3 versie een stuk beter speelt en loopt maar geeft beide versies toch maar gewoon een 10.

Muziek dus ook een 10, wat instant inhoudt dat het oa OST's van FF en Lost Odyssey owned.

Toch vreemd, want wat ik hiervan gespeeld en gezien heb (hij is al een weekje 'uit') vond ik het eigenlijk weinig vernieuwend. oa Ragdoll wat ook al in Saints Row zat...

Ok, ik ben dan niet bepaald liefhebber van deze serie maar toch blijf ik die 10en fishy vinden...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Apr 27, 2008 15:25

Zo werkt het nou eenmaal, daar doe je niks aan. Trek je eigen conclusie.
Beste soundtrack slaat natuurlijk nergens op. Een soundtrack is in mijn ogen een stuk wat is gemaakt voor de game, niet een bij elkaar geraapt zooitje van rapmuziek en foute 80's tunes of whatever de muziek dan ook mag zijn. 10 hier, 10 daar, de hype is op een hoogtepunt en gaming is nog nooit zo commercieel geweest. Best.
R-Type

Post by R-Type » Sun Apr 27, 2008 17:36

Zoals verwacht springt iedereen op de trein en geeft bijna iedereen de game een perfect 10. Zelfs Eurogamer. En allemaal zeggen ze dat het in veel aspecten de beste game ooit is. Moet je GT eens horen; het personage is zo diep, het verhaal zo mooi... Nooit MGS gespeeld zeker? Die scoorde op bepaalde facetten lager dan GTA4 :)

Het klopt van geen kant, ik weet hoe het in elkaar zit maar toch blijft het me wel verbazen. Vooral de kritiek die dan later altijd komt (hoofdpersoon was toch wel suf... Liberty City kleiner dan San Andreas was toch wel suf, geen auto's meer kunnen pimpen was toch wel suf..) :)

En inderdaad, de soundtrack is een zootje commerciele hiphop, 90's en rock. Ik brei af en toe ook wel van zulke compilaties bij elkaar in mijn mp3 speler.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 28, 2008 17:12

En om de hype maar door te voeren; wie gaat er naar een midnight launch ergens?

Ik ga vanavond (0.00) naar mijn lokale Game Mania om daar de PS3-versie op te pikken .. Wordt een kort nachtje slaap vanavond :)
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 28, 2008 23:27

HATSJIEKADEEE! :)

Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 29, 2008 23:28

Ik heb besloten om nog even mijn ongezouten mening te geven over GTA IV, het is echt een game die langer gespeeld moet worden om een eerlijk oordeel over te kunnen geven en bovendien heb ik de multiplayer nog niet gespeeld. Heb ook de 360 versie gehaald voor Live, hoorde gisteren dat het dusdanig de moeite waard zou moeten zijn dat ik de game toch maar heb gekocht vandaag. Meer later van mijn kant.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 30, 2008 08:15

Ik heb er nu pak en beet vijf/zes uur inzitten. Even puntsgewijs, kort mijn mening:

* Liberty City leeft! Nog meer dan ooit heb je het idee dat je in een echte stad rondloopt.. overal diep uitgewerkte details. Van het vuil op straat tot de NPCs die hun eigen ding doen.

* Meer realisme - of het nu het autorijden is of het vuren met wapens... alles voelt realistischer aan. Een positief punt als je het mij vraagt.

* Verhaal is tot dusver best tof. Ik had liever een Vice City-thema gezien, maar Niko Bellic is een tof spelkarakter.

- Muziek - dat men op dit front een tien geeft is belachelijk. Ik heb verschillende zenders geprobeerd maar vooralsnog heb ik maar een paar leuke nummers gehoord. Persoonlijk vind ik vooralsnog (maar kan veranderen naar mate ik meer zenders hoor) het op muzikaal gebied het meest tegenvallen

- Het is en blijft GTA - Dit is zowel positief als negatief. Na een paar uur heb je al heel snel het gevoel dat je weer een GTA aan het spelen bent. Rijdt van punt A - B, knal die af, vlucht voor de politie en zet persoon X weer af. Enfin, je kent het wel.

Positief hieraan is natuurlijk dat je heerlijk weer van alles kan doen in GTA, of het nu uitgaan is met vrienden/vriendinnen, stripclubs (grappig hoe je een lapdance met twee dames kan krijgen!) en ga zo maar door.

Voor mij dus absoluut geen 10 maar wel een solide 9
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Apr 30, 2008 14:32

Jah man GTA is terug, wat Ken zegt is nog te vroeg voor een absolute mening.

******pas op beetje gameplay spoilers*******

Ik mis wel wat dingetjes van SA zoals je dude dik maken of sneller te laten rennen. Stunt bonus voor weelies en stunts. Ligt het aan mij of is de politie dommer ?

Alle kleine extratjes zijn wel cool, zoals crashen en uit het voorruit van je auto eruit vliegen. Hoe je op lijken staat. die ragdoll physics bij de AI charas.

Kleren kopen is zeker verbeterd.

De humor is ook grover geworden met de tv en de ads en de hoeren dien echt op je springen.

SIXAXIS om je gun te laden is wel cool, maar besturen van voertuigen is mij teveel moeite.

Missies en 'acteurs' en zow zijnerg vermakelijk en de sfeer zit er ook goed in.

Ik heb net wat duiven gevonden mis er nog 197.

Muziek is cool, leuk dat je het ook zachtjes hoort als je naast een auto staat. Tuff Going marley rythims zijn vooral lachen met Little Jacob naast je.

Ben wel benieuwed naar de rest van de stad, kan eigenlijk niet wachten. Multiplayer online heb ik nog geen zin in gehad, ik will lekker het spel en de guns via het spel ontdekken en guns.

Ik heb de collectors edition en ziet er best leuk uit allemaal. Belachelijk dat ik die via intertoys heb omdat de game shoppies niet goed hun shit geregeld hebben. foto's komen nog.
Image
Dem.

Post by Dem. » Fri May 02, 2008 02:12

Toen ik net begon te spelen had ik zoiets van 'mjah wel leuk'... Maar naarmate je speelt begint die game toch echt op je te groeien...

Allemachtig wat een game zeg. Gewoon achter in zo'n cab zitten en beetje rondrijden is al een fucking feest...

Sommige missies zijn echt ontzettend episch, geweldig, vooral als Nico boos wordt en begint te brullen, damn, puur genieten...

De personages zijn dik in orde, de dialogen zijn scherper / grappiger dan ooit te voren en kzit soms ook gewoon te lachen om de flauwiteiten van die mensen. Zelfs de main char (Nico) is geweldig imo, khad eerst niks om met zo'n Borat type te spelen, maar hijs eigenlijk toch best wel fucking tof ;D

Verhaal lijkt een beetje van de hak op de tak te springen, maar stoor ik me verder niet zo aan.

Muziek... meh... Kan ik nog niet echt beoordelen, kheb meestal die talkshow shit aan, wat ik altijd brilant vind... We Know The Truth (WKTT) heb ik meestal aan ;D. Hip Hop heb ik niks mee, Trance ook niet... Liberty Rock Radio van wat ik gehoord heb was wel aardig, met Iggy Pop als DJ _o- Khoorde al The Who, smashing pumpkins, Queen en Black Sabbath langs komen, dus vond dat wel aardig kanaal. San Juan kanaal met Daddy Yankee moet je maar net van houden, maar zitten best bekende nummers tussen uit dat 'genre', wat ik wel cool vind. Voor de rest nog niet echt geluisterd.

What else? Realisme in de game vind ik echt geweldig, alhoewel het natuurlijk wel nog een beetje arcade blijft. Maar het rijden met autos vind ik echt super... Vooral in 't begin, als ik dan probeer te driften door de handrem te gebruiken, want dat ging vroeger altijd zo makkelijk... Hier raak je bijna volledig macht over 't stuur kwijt ;D

Maar wat mij meest opviel was gewoon hoe levend de stad lijkt te zijn. Mensen die met hun auto rommelen, en bijna iedereen lijkt iets te dragen o_O Deed me beetje denken aan... durf ik 't te zeggen? Shenmue ;o

Op een vreemde manier voor mij iig... Aangezien dat de laatste game is die ik ooit heb gespeeld waarin het lijkt alsof de stad leeft / ademt... Wel mis ik in GTA de mogelijkheid om met ALLES interactie te hebben, en met name mensen aan te spreken... of gebouwen in te lopen. Wel kun je dan makkelijk een 2 uur verder zijn door te kijken wat er op TV is, websites te lezen of fucking die minigames te spelen... die minigames zijn dodelijk voor je tijd.

Die Comedy Club is trouwens absoluut briljant, Ricky Gervais en Kat Williams _O_

Het is me duidelijk dat er heel veel passie in GTA IV in gestoken, en dat merk je ook wel...

Kvind die al die 10n die hij krijgt ook meer dan terecht. De game is absoluut niet perfect (auto aimen zuigt af en toe, popups / fps drops in chase view etc etc)... Maar kwa game issie meer dan dik en dik in orde... Prachtgame, ik kan alleen hopen dat andere devs ook zoveel moeite in een game willen stoppen...
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Fri May 02, 2008 15:21

jah man, gister voor ik naar bed ging hoorde ik ricky op de tv en die model leek er ook nog vet op echt teveeel humor. Kat heb ik nog niet gezien.

Ik heb nu ook een ijskowagen voor de deur, zijn muziekje is mad lachen allemaal klasieke muziek, zit ook leuke interactie in, hoe harder je rijd hoe sneler je tune gaat net een musicbox.

Duik moves zijn wel lachen bij het schuilen in gevechten, gewoon leuke animaties.

196 pigeons left ;) toch jammer dat je geen bonus voor wheelies en stoppies krijgt. Wel een zooitje Stunt ramps gevonden gellukkig.

Jah het is weer leuk om gta te spelen.
Image
R-Type

Post by R-Type » Sat May 03, 2008 17:43

Zelfs ik moet zeggen dat deze game me bevalt, maar de ratings zijn wel veel te hoog. De soundtrack vind ik bijvoorbeeld vrij zwak tot zover ik heb geluisterd. De jaggies, framerate en blur vind ik soms ook niet al te lekker om aan te zien.

Maar voor de rest is dit een GTA die de GTA haters als ik over de streep kan trekken. De game heeft bijvoorbeeld eindelijk mooie physics, en besturing wat op Driver lijkt (realistisch dus). De vertelling is inderdaad van een beter niveau dan de vorige, die toch vrij oppervlakkig waren. De actie beviel me tot zover ook wel, het afpakken van dat mes en dan die gozer ermee neersteken bijvoorbeeld.

Dit spel begint echt heel cinematisch, unlike andere GTA's. Daardoor was ik eigenlijk wel meteen geinteresseerd. Ik heb nog niet zoveel gespeeld maar de game weet tot nu toe mijn aandacht vast te houden en dat lukte voorgaande delen niet omdat ik het allemaal zo oppervlakkig vond.
Post Reply