Nieuwe conventionele TV voor retro games

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Rano
Active Level:
Active Level:

Nieuwe conventionele TV voor retro games

Post by Rano » Wed Mar 14, 2007 14:19

F*ck HD! Ik wil een nieuwe conventionele (4:3) TV aanschaffen. Puur voor games tot en met de PS2 generatie. Ik wil maximaal 500 euro aan zo'n TV uitgeven. Mijn oog is gevallen op de Philips 29PT9521/12 (brochure, PDF). De TV komt rond de 500 euro uit.

Het moet geen vervanging van mijn HDTV scherm zijn. Het is voor "erbij". Het voordeel van deze TV vind ik dat het alle mogelijke aansluitingen bevat. Ook bijvoorbeeld HDMI. Zo kan ik evengoed mijn PAL PSone/PStwo titels afspelen op 480p via HDMI.

Aan de mensen met verstand van monitoren/beeldschermen: is dit een goede TV? Of zijn er betere te krijgen voor ongeveer 500 euro.

VAN DE WEBSITE:
Deze Philips Cineos TV verhoogt beeldkwaliteit naar een tot dusver ongekend niveau met Pixel Plus, dat garant staat voor High Definition-beeldscherpte, een groter dieptegevoel, natuurlijke beelden en heldere en levendige kleuren, altijd en bij elke HD-bron.

Beeld/Display
  • Beeldformaat: 4:3
  • Schermdiameter (inch): 29 inch
  • Schermdiameter in centimeters: 72 cm
  • Zichtbare schermdiameter: 68 cm
  • Schermtype: Real Flat-beeldbuis
  • Beeldverbetering: Digital Crystal Clear, Active Control met lichtsensor, Digitale ruisonderdrukking, 3D-combfilter, Instelbare scherpte, Progressive Scan, Beeld stilzetten, Pixel Plus, Edge Smoothing, L.T.I., Scavem
  • Schermverbetering: Anti-reflectie
  • Beeldverwerking: 100 Hz Digital Scan
Ondersteunde beeldschermresolutie
  • Videoformaten: 1080i, 50, 60 Hz, 480p, 60Hz, 720p, 50, 60 Hz, 576p, 50 Hz
Geluid
  • Uitgangsvermogen (RMS): 2 x 10 W
  • Muziekvermogen: 20 W
  • Geluidsverbetering: Digitale geluidsverwerking, Grafische equalizer
  • Geluidssysteem: NICAM Stereo, Dolby® Virtual Surround
Luidsprekers
  • Ingebouwde luidsprekers : 2
Convenience
  • Gemakkelijk te installeren: Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, Fijnafstemming, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play, Sorteren
  • Gebruiksgemak: Grafische gebruikersinterface, Automatische volumeregelaar (AVL), Smart Picture Control, Smart Sound Control, Beeld vastzetten
  • Type afstandsbediening: RCTE05SLS05
  • Afstandsbediening: TV, Multifunctioneel
  • Teletekst: Smart Text-geheugen voor 1200 pagina's
  • Teletekstverbeteringen: Programma-informatieregel op scherm, 4 favoriete pagina's
  • Aanpassingen van beeldformaat: 4:3, Verbreed 4:3, Compressie 16:9
  • Klok: Sleeptimer, Smart Clock
Tuner/ontvangst/transmissie
  • Tunerbereik: Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF
  • Televisiesysteem: SECAM L/L', SECAM D/K, SECAM B/G, PAL D/K, PAL B/G, PAL I
  • Video afspelen: NTSC
  • Antenne-ingang: 75 ohm coaxiaal (IEC75)
  • Aantal voorkeurzenders: 100
Connectivity
  • Aantal SCARTS: 2
  • Extern 1 SCART: RGB, CVBS in/uit, Audio in/uit
  • Extern 2 SCART: S-video in, CVBS in/uit, Audio in/uit
  • Extern 4: YPbPr, Audio L/R in
  • Extern 5: HDMI, Audio L/R in
  • Andere aansluitingen: Constant niveau stereo uit
  • Zijkant: S-Video Y/C, CVBS in, Audio L/R in, Hoofdtelefoon uit
Voeding
  • Energieverbruik: 110 W
  • Stroomverbruik in stand-by stand: < 1 W
  • Netstroom: AC 220 - 240 V +/- 10%
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Mar 22, 2007 11:26

Tsk. Zit hier niemand met verstand van TV/Monitoren :P
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Mar 22, 2007 12:23

Je ziet niet erg vaak normale televisies met een ingang voor vga/component meer. Ik ben altijd een voorstander geweest van de Sony Trinitron beeldbuizen, alleen zijn die erg moeilijk te vinden in grote maten.

De specs van de beeldbuis die jij geeft zien er niet slecht uit, geef is een foto.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Mar 22, 2007 13:15

Image
Giel

Post by Giel » Thu Mar 22, 2007 17:28

Een CRT die 1080i doet? Nog nooit gezien..
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Mar 22, 2007 23:48

Het lijkt een soort trisync achtig turboapparaat te zijn.
Een normale tv met component of vga oke...
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Mar 23, 2007 00:10

De specs leken mij erg goed.
d2

Post by d2 » Fri Mar 23, 2007 23:56

typisch ook dat de resolutie er niet bij staat :lol: Zal wel iets van 720X576 zijn ja.
Ziet er vet uit ja. Je zou ook een rgb monitor kunnen kopen. Maar op deze manier heb je ook een tv erbij! Wil je perse een tv hebben?

Check effe of hij progresive ondersteund via de component.
De vraag is dus of of het beeldscherm dat aankan.
wat is de f*cking resolutie dan?
:lol:
jammer dat hij geen vga in heeft
SNKy

Post by SNKy » Mon Apr 02, 2007 13:02

Ondersteund deze 60 Hz via SCART? Had namelijk een 28PW9551 van Philips (vergelijkbaar toestel) en die ondersteund dit dus niet!
d2

Post by d2 » Mon Apr 02, 2007 21:22

SNKy wrote:Ondersteund deze 60 Hz via SCART? Had namelijk een 28PW9551 van Philips (vergelijkbaar toestel) en die ondersteund dit dus niet!
480p, 60Hz
het stond erbij!
SNKy

Post by SNKy » Tue Apr 03, 2007 08:49

d2 wrote:
SNKy wrote:Ondersteund deze 60 Hz via SCART? Had namelijk een 28PW9551 van Philips (vergelijkbaar toestel) en die ondersteund dit dus niet!
480p, 60Hz
het stond erbij!

Dat zegt niet dat de TV 60Hz via SCART ondersteund! Dit stond ook vermeld bij mijn vorige TV en die ondersteund het dus niet (alleen 60Hz via component en HDMI).
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Apr 03, 2007 16:12

is een 29 inch de grootste 4:3 maat?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
d2

Post by d2 » Sun Apr 08, 2007 20:39

SNKy wrote:
d2 wrote:
480p, 60Hz
het stond erbij!

Dat zegt niet dat de TV 60Hz via SCART ondersteund! Dit stond ook vermeld bij mijn vorige TV en die ondersteund het dus niet (alleen 60Hz via component en HDMI).

Oh shit, je hebt hem natuurlijk teruggebracht he?
Volgens mij brengen wij Nederlanders te weinig terug.
Als die shit niet helemaal 100% conform specs is of als er vage dingen zijn; terugbrengen, check maar eens op avforums, die gasten brengen alles terug als er iets niet goed is :D
SNKy

Post by SNKy » Mon Apr 09, 2007 19:27

d2 wrote:
SNKy wrote:
d2 wrote:
480p, 60Hz
het stond erbij!

Als die shit niet helemaal 100% conform specs is of als er vage dingen zijn; terugbrengen, check maar eens op avforums, die gasten brengen alles terug als er iets niet goed is :D

Het zegt natuurlijk niet dat het bij deze TV ook het geval is maar het zou kunnen omdat ze het nogal vaag omschrijven. Ik had het gemeld bij Philips maar kreeg geen reactie..

Terugbrengen is nogal lastig bij een internetshop na verloop van tijd.. Heb de TV voor een goede prijs verkocht.
d2

Post by d2 » Tue Apr 10, 2007 08:50

SNKy wrote:
d2 wrote:
SNKy wrote:
d2 wrote:
480p, 60Hz
het stond erbij!

Het zegt natuurlijk niet dat het bij deze TV ook het geval is maar het zou kunnen omdat ze het nogal vaag omschrijven. Ik had het gemeld bij Philips maar kreeg geen reactie..

Terugbrengen is nogal lastig bij een internetshop na verloop van tijd.. Heb de TV voor een goede prijs verkocht.

Je moet het gewoon proberen anyway, het is jouw recht. F*ck ze!
Whitevillage

Post by Whitevillage » Fri Apr 13, 2007 18:33

Je moet het gewoon proberen anyway, het is jouw recht. F*ck ze!

Inderdaad, gewoon doen of je gek bent. Ik had mijn vorige 100hz 80cm Sharp ook terug gebracht vanwege een lichte streep in het beeld via een winkel die in dumpzaken handelde en kreeg zonder kritiek een nieuwe afgeleverd.

Ik weet wel dat 100hz soms een te crispy beeld geeft met bepaalde 2D games wat niet bepaald dat retro effect geeft IMO als je begrijpt wat ik bedoel. Ook heb ik ervaren met Capcom games voor de PS2 dat rookeffecten er gerastert en korrelig (???) ogen dan op een normale CRT TV 60hz.

Dan is een Arcade monitor misschien wel het beste maar niet meteen de goedkoopste.
SNKy

Post by SNKy » Fri Apr 13, 2007 18:46

Boeiuh, TV heb ik niet eens meer.. situatie is ook anders; het ging hier niet om een defect en TV was gekocht bij een internetshop.

@Rano; de TV die jij wilt aanschaffen, heeft hetzelfde probleem.

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... LD&scy=NL#

De televisie ondersteunt alleen 50Hz-signalen via de scart-ingang en de video-ingang aan de zijkant. Zorg ervoor dat de gameconsole is geselecteerd voor de afgifte van het 50Hz-signaal. De televisie accepteert alleen 60Hz via de YUV- of HDMI-aansluitingen.

Opmerking: de televisie wordt geacht normaal te werken. Stuur de televisie niet naar de serviceafdeling.
d2

Post by d2 » Mon Apr 16, 2007 11:42

SNKy wrote:Boeiuh, TV heb ik niet eens meer.. situatie is ook anders; het ging hier niet om een defect en TV was gekocht bij een internetshop.

@Rano; de TV die jij wilt aanschaffen, heeft hetzelfde probleem.

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... LD&scy=NL#

De televisie ondersteunt alleen 50Hz-signalen via de scart-ingang en de video-ingang aan de zijkant. Zorg ervoor dat de gameconsole is geselecteerd voor de afgifte van het 50Hz-signaal. De televisie accepteert alleen 60Hz via de YUV- of HDMI-aansluitingen.

Opmerking: de televisie wordt geacht normaal te werken. Stuur de televisie niet naar de serviceafdeling.

Een tv die geen 60 hz via scart kan ontvangen, moet je meteen terugbrengen. De laatste 20 jaar ondersteund zowat elke tv dit.
Zet je games juist op 60 Hz. Ze staan standaard al op 50 Hz.
60 Hz heeft in principe een 20% hogere framerate. vloeiender!
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Oct 26, 2007 13:56

d2 wrote:typisch ook dat de resolutie er niet bij staat :lol: Zal wel iets van 720X576 zijn ja.
Ziet er vet uit ja. Je zou ook een rgb monitor kunnen kopen. Maar op deze manier heb je ook een tv erbij! Wil je perse een tv hebben?

RGB monitor? Wat bedoel je hier precies mee? Een computer monitor of zoiets wat een cab heeft?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Oct 27, 2007 00:36

Zoek op marktplaats op de term: "hantarex"
Dit zijn gewone monitors die vroeger gebruikt werden voor video bewerking en gewoon als displays op bijvoorbeeld schiphol.
Ik zie een advertentie met 28 en 29' beeldschermen. Volgens mij heb je dan top beeld. Misschien dat iemand dit kan bevestigen.
Ik zeg neem je console mee naar die gast, test het en als het er gruwelijk uit ziet heb je voor een habbekrats een vet beeld. Ik zeg; afdingen.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Feb 27, 2008 21:38

Yo Rano heb je ondertussen nog een goede 4:3 TV gevonden? Ik ben zelf ook op zoek naar conventionele tv voor alle retro games die ik hier heb liggen maar het valt niet meer om iets fatsoenlijks te vinden.
Of is er iemand anders die een adres weet waar ik bv nog een nieuwe sony trinitron 4:3 kan aanschaffen? Thx alvast peeps!
almighty

Post by almighty » Thu Feb 28, 2008 04:28

Baki wrote:Yo Rano heb je ondertussen nog een goede 4:3 TV gevonden? Ik ben zelf ook op zoek naar conventionele tv voor alle retro games die ik hier heb liggen maar het valt niet meer om iets fatsoenlijks te vinden.
Of is er iemand anders die een adres weet waar ik bv nog een nieuwe sony trinitron 4:3 kan aanschaffen? Thx alvast peeps!

Heb er veel veel gezien op marktplaats Baki (trinitron schermen) en vaak voor rond de 75/100 euro.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Feb 28, 2008 17:43

Bedankt voor de tip maar ik kots op marktplaats. Verder wil ik een nieuwe tv en niet een oud rotding wat binnen 2 jaar wederom aan vervanging toe is ;)
almighty

Post by almighty » Thu Feb 28, 2008 21:12

Als je goed zoekt en iets koopt van iemand die zuinig is op z'n spullen dan valt het reuze mee :wink: (aankoopbon aanwezig,etc.)
Maar marktplaats is ook niet mijn fav.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Feb 28, 2008 21:33

Mijn Trinitron = god
Post Reply