Tekken 6

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
nindo
Active Level:
Active Level:

Tekken 6

Post by nindo » Fri Feb 16, 2007 14:16

http://www.gametrailers.com/player.php? ... v&id=17085

Helaas lijkt het gewoon op Dark Resurrection (net iets betere graphics) + 2 nieuwe characters, niet bepaald next-gen materiaal :(
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Fri Feb 16, 2007 15:04

kleuren vind ik altijd zo grauw, en het is altijd zo niet gebalanceerd. Sommige moves zijn niet te stoppen zoals die boxer... en konstant het zelfde doen en je verliest
R-Type

Post by R-Type » Fri Feb 16, 2007 21:39

Die animaties is waar ik me het meest aan erger. Zover ik weet veranderde VF hiermee bij iedere editie, maar ik merk bijna geen verschil als ik Tekken 3, TTT en T5 speel. Deze T6 lijkt weer precies hetzelfde te zijn.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Feb 17, 2007 15:34

ik heb tekken nooit wat gevonden, alleen deel 1 gespeeld toen ie net vers was.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Sat Feb 17, 2007 17:21

tekken 1 op de ps1 helemaal leip gespeeld.
daarna niks meer gespeeld en nu 4 gespeeld, vond ik wat tegenvallen, er zijn betere games die zelfs al ouder zijn.
Daarom 5 nooit meer aangedurft :p
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Hadouken

Post by Hadouken » Sat Feb 17, 2007 17:47

Toch ben ik wel weer gewoon benieuwd (niet dat ik heel erg binnenkort een PS3 ga kopen :wink: ). Sinds Tekken 3 is er weinig aan de animaties veranderd ja, maar dat is vooral de stijl vind ik. Tekken 4 voelt toch anders aan dan 3 en 5 (Tekken Tag vind ik trouwens frustrerend langzaam), maar is absoluut niet beter of slechter.

Daarbij is het niet echt moeilijk om, in tegenstelling tot Virtua Fighter, Tekken onder de knie te krijgen, en dat is denk ik precies ook de bedoeling van Namco. Ik denk wel dat als je een beetje skilled ben in Tekken, je van iemand kan winnen die aan knoppengeram doet.

Tevens zijn de characterdesigns gewoon echt tof (een aspect waar Virtua Fighter vooral in de eerdere delen toch niet echt in uitblinkt), en de muziek mag ook uitmuntend genoemd worden. Als spel vind ik het echt af.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Feb 17, 2007 17:48

Voor mij heeft het Tekken het gewoon nooit helemaal gehad. Heb wel een aantal delen gespeelt maar VF is gewoon meer mijn ding. Neemt niet weg dat ik de sfeer in de Tekken games vaak beter vind dan in welke andere 3D fighter dan ook. De muziek is, zoals bij veel Namco games, altijd top.
R-Type

Post by R-Type » Sat Feb 17, 2007 18:08

Nou, ik weet nog dat ik achterover sloeg toen ik Tekken 1 in 1995 speelde, VF1, Toshinden, FX Fighter.. het zag er allemaal lelijker uit. Tekken 2 deed hetzelfde, dit was gewoon een geperfectioneerde Tekken 1. En tot slot Tekken 3 in de arcade, die heb ik ziek gespeeld. Maar daarna was het wel over voor me. TTT heb ik nog in de arcade gespeeld, maar toen was er al VF3 en Soul Calibur. Overigens vind ik arcade TTT wel lekkerder wegspelen dan de mooiere Ps2 port :D

De muziek van Tekken is inderdaad heel chill. Vooral die van Tekken 2. Maar die chemical stuff van TTT is ook dik.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sat Feb 17, 2007 18:57

JA heb nooit van tekken gehouden en deze doet me ook nix

gameplay ziet er nogal stug uit, zoals elk tekken deel.

Soul Calibur heeft temminste flow.
Image
nindo
Active Level:
Active Level:

Post by nindo » Sun Feb 18, 2007 01:06

Ik heb Tekken altijd wel leuk gevonden (Tekken 4 is tot nu toe mijn favo deel, waarschijnlijk omdat de muren nieuw waren en Jin top-tier was) maar ben ook niet een heel erg grote fan van Tekken. Het spreekt inderdaad een groot volk aan en iedereen zo'n beetje kent Tekken (de mensen die fighters ooit aanraken) alleen dit vind ik nogal teleurstellend. 2 niet boeiende nieuwe characters (imo) en wat gepolishde graphics maken het zeker niet beter voor mij...had gehoopt een echte nieuwe Tekken te zien maar dit is meer van hetzelfde helaas.

En het einde...Bryan + Shotgun Air Juggle? Waar gaat het heen...

Kwa 3D fighters vind ik Virtua Fighter nog steeds de koning, (waar veel mensen het niet mee eens zijn behalve de mensen hier op dit forum :P) maar Soul Calibur mag er ook wel wezen ;)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Feb 19, 2007 00:27

Laten we het maar niet om het geluid hebben van de Tekken serie, want zowel de tracks als de in game geluiden hebben mij altijd zeer tegengestaan. Voor goede muziek in fighting games moet je toch echt bij Guilty Gear, Last Blade, Samurai Spirits etc. zijn, niet bij deze Radio 538 Dance Smash hits achtige, inspiratieloze 'beats', of hoe je het dan ook wilt noemen.

De graphics zijn niet indrukwekkend, de gameplay ziet er weer zo saai uit als vanouds en de hele sfeer van deze serie staat me al helemaal tegen. 2 nieuwe characters, die zo bij het zien van deze trailer wederom niets nieuws toevoegen. Het hele 3D fighting game genre is wat mij betreft bleven steken op een paar aardige titels na de eerste generatie VF, Tekken 1 en 2 (destijds), DOA 2, Soul Edge/Soul Calibur.

De enige fighting game die echt durfde te vernieuwen was de Street Fighter serie, daarnaast is allemaal op safe spelen en daar begin ik nu toch echt een behoorlijke slappe van te krijgen. Been there, done that.
R-Type

Post by R-Type » Mon Feb 19, 2007 17:05

SC1 is nog altijd de beste SC. Ik vind ze met iedere editie slechter worden. Bij Tekken heb ik dit ook. Tekken 5 vond ik alleen maar goed omdat die tenminste beter was dan deel 4, en weer bij 3 in de buurt kwam. Als fighter opzich waren er al gewoon veel betere te krijgen (SC, VF4, DoA2).

Eerlijk gezegd vond ik de sfeer top bij Tekken 2, het zag er kleurrijk uit en het geluid van connectende moves klonk lekker rauw. De animaties waren toen ook nog gewoon goed, maar het was dan ook slechts 1996. Het is vanaf Tekken Tag Ps2 dat ik die animaties nep begon te vinden, want ze waren praktisch nog steeds hetzelfde.

SF3 was zeker een gedurfd project, het feit is er dat de game toch best wel geflopt is. De SF3 serie is alleen bij de hardcore bekend.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 20, 2007 14:04

R-Type wrote:SC1 is nog altijd de beste SC. Ik vind ze met iedere editie slechter worden. Bij Tekken heb ik dit ook. Tekken 5 vond ik alleen maar goed omdat die tenminste beter was dan deel 4, en weer bij 3 in de buurt kwam. Als fighter opzich waren er al gewoon veel betere te krijgen (SC, VF4, DoA2).

The beste beat em up blijft Soul Calibur 1 voor de DC natuurlijk. Tekken 5 was idd weer een beetje wat Tekken 3 was (die heb ik mega gaar gespeeld) dus zeker geen onaangename fighter.

Verder vind ik VF4 voor de PS2 ook (nog) een toppertje. Toevallig afgelopen weekend in Spanje in de arcade veel gespeeld. Het is natuurlijk geen next-gen shit als VF5 maar het speelt goed hoor.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Feb 20, 2007 19:46

Die samsho soundtrack pwnz die harpischord van deel 3 is echt evil :twisted: (ik denk dat het deel 3 was)
Image
Hadouken

Post by Hadouken » Wed Feb 21, 2007 18:02

Inderdaad, het muziekgenre kan misschien niet je smaak zijn (het is de mijne ook niet namelijk), de nummers zitten goed in elkaar en passen zeker bij Tekken. Dat nummer van King's stage in Tekken 3 is een van m'n favorieten in de Tekken-serie (het is me in ieder geval het meeste bij gebleven).
R-Type

Post by R-Type » Wed Feb 21, 2007 20:44

Goede Tekken muziek vind ik:

Tekken 1: Acropolis, Venezia
Tekken 2 (Arcade OST): Kazuya/Devil, Nina, Jack-2..
Tekken Tag: King, Eddy, Embu, Ogre.

Vind het wel gewaagde shit, veel Tekkens verschillen ook enorm in muziekstijl (TTT is echt richting chemical etc).
Post Reply