SNES/SFC 16-bit super topic

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
DNL
Active Level:
Active Level:

SNES/SFC 16-bit super topic

Post by DNL » Tue Oct 04, 2005 21:21

Ik zie nog geen discussie over de almachtige SNES en SFC hier, dus het wordt wel eens tijd! Ik heb toevallig vandaag Chrono Trigger weer eens gespeeld en eindelijk level ** (99) gehaald, precies 10 jaar na de release.

Ik ben een enorme fan van de SNES, voor mij is er geen betere console. Zoveel klassiekers en must-haves...en uiteraard DE console voor de RPG liefhebber. Ik kocht back in the days altijd het blad NMS (Nintendo Magazine System), een Engels blad waar ook veel USA en Japanse import werd besproken. Hier werd zo'n beetje de hele SNES library van 1992 tot 1996 erdoorgehaald, echt een goed blad. Er waren uiteraard nog andere bladen zoals Super Play, EGM, EGM2 etc. etc. Maar voor SNES/SFC spul moest je absoluut bij NMS zijn.

Ik hoop dan ook dat we wat discussie qua SNES/SFC krijgen hier, pics en weet ik wat nog :D Ik verzamel al zo'n 6 jaar met en met SNES/SFC en heb een aardige collectie opgebouwd. Een lijst met must-haves zal ook wel handig zijn hier, dus laten we maar eens beginnen!

Lijst onder constructie...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 23:10

Fantastische console, voor zowel mainstream als keiharde hardcore.
Als je kijkt naar het aantal vervolgen op bepaalde games die nooit de klasse hebben kunnen halen van hun voorganger, weet je meteen hoe goed de SFC is. Super Metroid anyone?

Ik heb deze games op het moment hier in Japan liggen:

Super Tennis
Contra Spirits
Super Mario Collection
Super Mario World
Super Mario RPG
Yoshi's Island
Super Metroid
Donkey Kong Country
SF II
SSF II
SSF II Turbo
Final Fight
Final Fight 2
Batman Returns
Puzzle Bobble
Super R-Type
Operation Logic Bomb (Ikari no yosai)
Legend of Zelda
F-Zero
Area 88 (U.N. Squadron)
Actraiser
Chrono Trigger
Starfox
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 09, 2005 12:57

De SNES was nooit mijn ding maar ik heb er wel veel fun mee gehad. 2 games staan ook in mijn all time favorites en dat zijn Super Metroid en Chrono. Een andere absolute topper vond ik Super Mario World 2, omdat dit een enorm gewaagde move van miyamoto was. Het is echter wel mijn favoriete Mario geworden.

Verder heeft de console ook wel de broodnodige hardcore shit, zoals het supervette bijna Neogeo achtige NinjaWarriors en de hele coole Final Fight clone; Brawl Brothers.
GZA

Post by GZA » Mon Oct 10, 2005 14:45

SNES is zeker ook mijn favoriete console en dat terwijl ik zoveel topgames er op heb gemist. Maar zelfs de games die niet bij de 'top' horen vond ik leuk. Ik heb me werkelijk maandenlang vermaakt met de ' Power Rangers'. Vooral 'PW: the Movie' was in 'co-op' echt leuk om te doen. Daarnaast het onmogelijke 'Super Ghouls & Ghosts', maar ook spellen als 'Street Racer' of de bekende 'Mario's' en 'Zelda' wisten me te boeien.

Ik heb ook nog veel spellen heel even maar gespeeld. In die periode was het huren van spellen nog gewoonste zaak van de wereld en kon het op elke hoek van de straat. Ik heb met die methode de raarste spellen gespeeld, maar allemaal was het even leuk. Mooie herinneringen dus.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Oct 10, 2005 15:21

GZA wrote:SNES is zeker ook mijn favoriete console en dat terwijl ik zoveel topgames er op heb gemist. Maar zelfs de games die niet bij de 'top' horen vond ik leuk. Ik heb me werkelijk maandenlang vermaakt met de ' Power Rangers'. Vooral 'PW: the Movie' was in 'co-op' echt leuk om te doen. Daarnaast het onmogelijke 'Super Ghouls & Ghosts', maar ook spellen als 'Street Racer' of de bekende 'Mario's' en 'Zelda' wisten me te boeien.

Ik heb ook nog veel spellen heel even maar gespeeld. In die periode was het huren van spellen nog gewoonste zaak van de wereld en kon het op elke hoek van de straat. Ik heb met die methode de raarste spellen gespeeld, maar allemaal was het even leuk. Mooie herinneringen dus.

Ja same here, altijd huren hahaha. Dat was inderdaad de normaalste zaak van de wereld en ze hadden hier ook USA imports. Hoe vaak ik niet Parodius en Contra 3 heb gehuurd...totdat we met zijn 2en alles op 1 credt konden doen, zelfs Contra 3. Ik heb een gesealde, maar wil em niet open maken, dus moet ik die ook nog dubbel gaan kopen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
GZA

Post by GZA » Mon Oct 10, 2005 15:46

In die tijd was ik veel meer 'hardcore' dan nu. Mijn NES was omgebouwd zodat er Amerikaanse spellen op gespeeld konden worden. Ik had geen idee wat het voordeel daarvan was, maar een kennis had het gedaan.

Met de SNES kon je Amerikaanse spellen huren en daar kreeg je zo'n poort bij ofzo. Ik huurde die spellen alleen maar voor het mooie doosje of omdat er één van mijn 'Tv-helden' in zat.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Oct 11, 2005 18:45

Bestaat er eigenlijk een 'bridge' om PAL/USA spellen op een Super Famicom te spelen?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 18:56

Ja natuurlijk.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Oct 11, 2005 19:19

Dat is er wel, maar de enige reden zou Terranigma en nog wat minder bekende games zijn qua PAL.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Oct 11, 2005 19:58

Ken wrote:Ja natuurlijk.

Mooi.. Heb je verschillende versies daarvan? Wat is het beste?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 20:07

Er zijn meerdere versies, maar niet een bepaalde die het beste is omdat zulke dingen nooit officieel zijn uitgebracht. Dus welke 3rd party ook, echt veel kun je er niet aan verpesten.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Oct 11, 2005 20:12

Ondanks dat ik bij een maat van me altijd SFII en Mario Kart speelde ben ik de SNES pas veel later gaan waarderen, zonde, maar goed, je weet wel hoe dat vroeger ging. Sega Vs. Nintendo al die blahblah, ik was toen aan Sonic's kant.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Wed Nov 23, 2005 14:56

Weet iemand eigenlijk of Bloodstorm een snes release heeft gehad? Destijds toen ik in de EGM bladerde zag ik wel een advert ervan dat die uit zou komen, maar nu wat sites doorgezocht lijkt het wel alsof hij alleen in de arcade is uitgekomen.
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Nov 23, 2005 22:01

DAY wrote:Weet iemand eigenlijk of Bloodstorm een snes release heeft gehad? Destijds toen ik in de EGM bladerde zag ik wel een advert ervan dat die uit zou komen, maar nu wat sites doorgezocht lijkt het wel alsof hij alleen in de arcade is uitgekomen.

Arcade only. Ook vaak genoeg gezien in de bladen toendertijd hahaha bloederig.
ImageImage
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Nov 24, 2005 10:37

too bad, dat is eigenlijk een spel die ik ooit nog wel een keer wil spelen. Vooral het feit dat je nadat je een tegenstander een fatality op je uitvoerd je alsnog kan winnen lijkt mij erg wreed.
Keep on Dreaming
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Nov 26, 2005 18:52

Eergisteren even Chohmakaimura, beter bekend als Super Ghouls n Ghosts gehaald.
Sta inmiddels alweer op iets van 30 SFC games, dat gaat de goede kant op zo.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Dec 04, 2005 13:19

Even een vraag; Stel ik koop een SNES hier in NL, een PAL model uit Europa dus. En ik heb een 50Hz tv, niks aan de hand lijkt me. Maar als ik nou een goede converter koop, kan ik dan ook NTSC games uit USA spelen ondanks dat ik een 50Hz tv heb? Thx alvast :)
Sam

Post by Sam » Sun Dec 04, 2005 14:19

nee, in mijn topic is deze vraag ookal langs geweest. lees hem even goed door zou ik zeggen :wink:.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Dec 04, 2005 14:29

Zal ik nog eens doen. Jammer, dan zal ik eerst even een nieuwe tv moeten aanschaffen of even wat moeten regelen met mn ouders =P
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Thu Dec 08, 2005 09:17

Gungrave wrote:Even een vraag; Stel ik koop een SNES hier in NL, een PAL model uit Europa dus. En ik heb een 50Hz tv, niks aan de hand lijkt me. Maar als ik nou een goede converter koop, kan ik dan ook NTSC games uit USA spelen ondanks dat ik een 50Hz tv heb? Thx alvast :)

Als je van zwart wit houd kun je dit zeker doen. :)

Herinnerd me eraan; ik moet mijn 2de SNES eens op ebay gaan zetten (gekocht voor de doos en boekjes :shock: )
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Jan 12, 2006 10:15

Wat raden jullie me aan? Een US of EU SNES? Spellen als Illusion of Gaia (in de EU Time ja) en Chrono Trigger wil ik kunnen spelen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Jan 12, 2006 13:15

Amerikaans natuurlijk.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu Jan 12, 2006 14:19

Beste keuze is een USA SNES, vooral omdat je na 10 min werk ook JAP spellen kunt spelen. Je mist alleen Terranigma dan en nog een paar anderen...maja daar heb ik mijn PAL SNES voor haha.
ImageImage
lowen.f

Post by lowen.f » Fri Jan 27, 2006 13:41

Gungrave wrote:Zal ik nog eens doen. Jammer, dan zal ik eerst even een nieuwe tv moeten aanschaffen of even wat moeten regelen met mn ouders =P

Hm Je kan toch ook gewoon een converter kopen voor je snes? Ik heb er iig 1tje, geen flauw idee wat voor tv though :D

Snes behoord ook tot m'n favoriete consoles. De RPG's (Heb final fantasy series, chrono trigger alleen op de emulator gespeeld.. zoek ze nog :D) en Street fighter(alpha 2) is all I need!

ik zag trouwens dit vandaag, was even aan t zoeken op chrono trigger @ ebay... zie hier
:shock: Duurste Snes spel die ik ooit gezien heb iig.
Gaston

Mijn faves

Post by Gaston » Fri Jan 27, 2006 13:49

ABSOLUUT Chrono Trigger...wat een superspel. KOste toentertijd fl 203,95 en ik was gek genoeg om deze te kopen!

dan (volgorde geeft niet voorkeur weer...);

FF3 US release
Secret of Mana
Super Metroid
Super Contra
LOZ Link to the Past
SF'II

Dit zijn jaren van mijn leven...hoe triest klinkt dat? Dit is persoonlijk de absolute toplijst. Wat een games (tranen in mijn ogen!)
Post Reply