Domme Europeanen
Domme Europeanen
Met de komst van de Xbox360, de Wii en de Ps3 begint het vergelijken weer waar je de nieuwe spullen weer het goedkoopst kan krijgen. Wat mij al een tijd echt dwars zit is dat europeanen altijd meer lijken te betalen dan Amerikanen en Japanners. In de tijd van de Snes werd vaak gezegd dat het komt doordat spullen in het buitenland gamaakt moesten worden en dat door de hoge wisselkoers dollar/ gulden de spullen duurder waren dan in die andere landen. Tegenwoordig gaat die vlieger niet echt meer op, want een euro doet nu ongeveer 1,30 euro, maar toch zijn Amerikanen en Japanners weeer een stuk goedkoper uit. Daarnaast worden prijsverlagingen vaak ook eerst doorgevoerd in die andere landen voordat dat in Europa gebeurd. Waardoor komt dit? Komt het doordat bijvoorbeeld in Nederland iedereen de PU leest en wanneer die zeggen dat iets cool is die breezah jeugd bij mammie gaan jengelen om het maar te kopen en mams doet dat maar om van het gezeur af te zijn. Misschien moet iedereen in Europa maar de nieuwe consoles gaan boycotten om zodoende dit verschil weer wat recht te trekken.
Keep on Dreaming
Yep, in de tijd van de SNES betaalde ik (oftewel mammie hahaha) meestal meer dan 200 gulden voor een SNES game. Ik was nu eenmaal toen al import-only
Ik koop sinds die tijd alleen nog maar import, extra verzendkosten, maar nog steeds beter dan die pal crap.
Ik weet nog goed dat tijdens de zomer van '95 of '96 de postbode om 8 uur smorgens aand e deur kwam met SUPER MARIO RPG
wat een vette game was dat...en tering wat was die prijs hoog: 220 gulden lolz.

Ik weet nog goed dat tijdens de zomer van '95 of '96 de postbode om 8 uur smorgens aand e deur kwam met SUPER MARIO RPG

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
- d
- Active Level:
Re: Domme Europeanen
DAY wrote:Met de komst van de Xbox360, de Wii en de Ps3 begint het vergelijken weer waar je de nieuwe spullen weer het goedkoopst kan krijgen. Wat mij al een tijd echt dwars zit is dat europeanen altijd meer lijken te betalen dan Amerikanen en Japanners. In de tijd van de Snes werd vaak gezegd dat het komt doordat spullen in het buitenland gamaakt moesten worden en dat door de hoge wisselkoers dollar/ gulden de spullen duurder waren dan in die andere landen. Tegenwoordig gaat die vlieger niet echt meer op, want een euro doet nu ongeveer 1,30 euro, maar toch zijn Amerikanen en Japanners weeer een stuk goedkoper uit. Daarnaast worden prijsverlagingen vaak ook eerst doorgevoerd in die andere landen voordat dat in Europa gebeurd. Waardoor komt dit? Komt het doordat bijvoorbeeld in Nederland iedereen de PU leest en wanneer die zeggen dat iets cool is die breezah jeugd bij mammie gaan jengelen om het maar te kopen en mams doet dat maar om van het gezeur af te zijn. Misschien moet iedereen in Europa maar de nieuwe consoles gaan boycotten om zodoende dit verschil weer wat recht te trekken.
Nee, die 2 zaken hebben zeer weinig met elkaar te maken.
In de US en Japan is sowieso alles goedkoper (electronica/media/auto's/benzine)
Misschien dat wij in Nederland wel meer geld overhouden na aftrek van huur, etc zodat we toch evenveel, al dan niet meer, kunnen kopen.
Nederland is wel gevuld met zombies ja, maar volgens mij is dat bijna overal al zo. In Nederland nobody gives a fuck. Zombie ziet commercial van Burnout 3 voor de ps2 op tv. Zombie koopt

Wees blij dat je niet in Engeland woont, die gasten hebben het pas zwaar.
De US en Japan hebben geen RGB SCART. Japan heeft het wel, maar het is daar heel obscuur.
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Het prijsverschil hangt vaak af van een aantal factoren, de cost of living in een land zal zeker wel meespelen maar uiteindelijk denk ik toch dat de belastingen en heffingen op apparaten etc gewoon te erg verschillen.
Kijk naar auto`s, daar zit zo`n belachelijke heffing op hier in nederland dat dezelfde auto in Duitsland bijvoorbeeld veel goedkoper is als je kijkt naar bijvoorbeelde de tweedehands markt.
Kijk naar auto`s, daar zit zo`n belachelijke heffing op hier in nederland dat dezelfde auto in Duitsland bijvoorbeeld veel goedkoper is als je kijkt naar bijvoorbeelde de tweedehands markt.
- d
- Active Level:
O ja, dat is zeker zo ja, je zegt het goed. Ja er is belachlijk hoge belasting op auto's, maar ja, zoals ik al duidelijk heb willen maken is dat het ook vaak nauw samenhangt met een totaalplaatje. De huur is zo hoog, dit is zo hoog. Elk land heeft verschillen, maar ik denk niet dat ze het in Duitsland dikker voor elkaar hebben. De belasting daar op 2de hands auto's is misschien lager, maar ja, je moet het totaalplaatje in je hoofd houden. werk: wat verdien je, kosten, wat kost levensonderhoud: eten en huur. En dan wat je overhoudt is vrij te besteden. Qua welvarenheid hebben we hier niets te klagen. Mensen die vinden dat ze te weinig krijgen van hun baas moeten gewoon heel rustig iets anders zoeken en ze zullen meer gaan verdienen.RoOd wrote:Het prijsverschil hangt vaak af van een aantal factoren, de cost of living in een land zal zeker wel meespelen maar uiteindelijk denk ik toch dat de belastingen en heffingen op apparaten etc gewoon te erg verschillen.
d wrote:De huur is zo hoog, dit is zo hoog. Elk land heeft verschillen, maar ik denk niet dat ze het in Duitsland dikker voor elkaar hebben. De belasting daar op 2de hands auto's is misschien lager, maar ja, je moet het totaalplaatje in je hoofd houden. werk: wat verdien je, kosten, wat kost levensonderhoud: eten en huur. En dan wat je overhoudt is vrij te besteden.
ja al die factoren vallen samen onder de noemer cost of living

Ik dacht dat het te maken heeft met de extra taksen die we betalen op luxeartikelen. 21% is dat in België (in Nederland wellicht ook zoiets). Op een console die al heel wat knaken kost is 21% natuurlijk een aanzienelijk bedrag.
Ik heb me voorgenomen na m'n PAL Wii, geen Europese console meer in huis te halen. Enige nadeel is als ik een PS3 wil importeren, en hij gaat stuk, ik er natuurlijk nergens mee naartoe kan.
Ik heb me voorgenomen na m'n PAL Wii, geen Europese console meer in huis te halen. Enige nadeel is als ik een PS3 wil importeren, en hij gaat stuk, ik er natuurlijk nergens mee naartoe kan.
Fonzi wrote:Ik dacht dat het te maken heeft met de extra taksen die we betalen op luxeartikelen. 21% is dat in België (in Nederland wellicht ook zoiets). Op een console die al heel wat knaken kost is 21% natuurlijk een aanzienelijk bedrag.
Vergeet niet dat de USA prijzen waar mee geadverteerd wordt EX belasting zijn. Maargoed hoe dan ook ben ik ook van mening dat PAL altijd genaaid wordt, ik hoef hier neem ik aan geen voorbeeld meer voor te geven

Ik heb er even een klein stukje over op de frontpage gezet.
Ik liep van de week de Free Record Shop in en waar ik normaalgesproken altijd wel iets meeneem bleef de toonbank ditmaal leeg. Ik weiger ooit nog prijzen als 60, 65 of zelfs 70 euro te betalen voor een game. Nog erger, 79 euro voor de boxset van seizoen 5 van het fantastische 24. Het probleem begint bij jezelf. Hoe kunnen ze nou nog verwachten dat mensen niet gewoon de boel downloaden? Ik ben er jarenlang tegen geweest maar als ik het vergelijk met het prijsniveau over de grenzen kan ik het aanschaffen van legale software niet langer verdedigen.
Voor mensen die alleen importeren is het tegenwoordig twee, of zelfs bijna drie voor de prijs van een. Een PS3 game zal in Nederland 65 of 70 euro gaan kosten. Een PS3 game in Japan is rond de 4000 yen, dat is 25 euro. Titels als Genji lagen toen ik wegging voor 15 euro in de winkel tweedehands. Alleen de eerste twee weken zal een game nieuw meestal rond de maximale prijs van ongeveer 6000 yen (38 euro) liggen, maar prijzen zakken als een oude onderbroek tweedehands. Mensen krijgen genoeg geld voor hun tweedehands stuff, des te meer een reden om het netjes te verzorgen.
Ik zag van de week slechts een Xbox360 titel met kapot hoesje liggen. En daar betaal je dan slechts 5 euro minder voor. Het hele tweedehands verhaal van Free Record Shop is geflopt, de Nederlander is er niet klaar voor. Jammer, want op deze manier zijn games in Nederland gewoon onbetaalbaar. De enige manier om legale software te redden is de prijzen omlaag te doen en vooral van games die al een tijd in de winkel liggen. DVD’s zijn in Nederland prima te betalen, vooral omdat films die al een tijdje uitzijn rond de 10-15 euro liggen. Maak het nou gewoon weer leuk om te gamen, op deze manier is geen enkele game het meer waard.
uiteindelijk valt of staat alles met de consument zelf. Zolang deze bereid is de prijs te betalen zal de prijs zo blijven.
Fabrikanten houden liever een prijs hoog en verkopen er wat minder van dan dat de prijs omlaag gaat en ze er misschien meer van verkopen.
Je kunt makkelijk op hetzelfde bedrag uitkomen en voor veel producten zelfs een hogere winst behalen doordat je omzet gigantisch stijgt
maar das een risico dat bedrijven vaak niet willen of durven nemen, soms bang door imago verlies soms bang voor uitblijvende resultaten.
De hele trend van goedkopere dvds juich ik toe, ik loop steeds vaker ff de fame binnen op de kalverstraat om een paar dvdtjes mee te pikken van 5 of 10 euro. Uiteindelijk ben ik door die prijsdaling meer films gaan kopen, zeker omdat ze daar vaak ook wel goeie klassiekers tussen hebben staan.
Ik denk dat de marktwerking bij games nog niet helemaal is begonnen
Fabrikanten houden liever een prijs hoog en verkopen er wat minder van dan dat de prijs omlaag gaat en ze er misschien meer van verkopen.
Je kunt makkelijk op hetzelfde bedrag uitkomen en voor veel producten zelfs een hogere winst behalen doordat je omzet gigantisch stijgt
maar das een risico dat bedrijven vaak niet willen of durven nemen, soms bang door imago verlies soms bang voor uitblijvende resultaten.
De hele trend van goedkopere dvds juich ik toe, ik loop steeds vaker ff de fame binnen op de kalverstraat om een paar dvdtjes mee te pikken van 5 of 10 euro. Uiteindelijk ben ik door die prijsdaling meer films gaan kopen, zeker omdat ze daar vaak ook wel goeie klassiekers tussen hebben staan.

- d
- Active Level:
RoOd wrote:uiteindelijk valt of staat alles met de consument zelf. Zolang deze bereid is de prijs te betalen zal de prijs zo blijven.
100% Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Alles blijft hier duur omdat de Nederlandse menatliteit is:
1 hoeveel denk ik gaan te verkopen? 10.000 stuks
2 hmmm, als ik ze dan voor 80 euro verkoop, dan heb ik 800.000 euro omzet. Nee, ik verkoop ze voor 90 euro, dan heb ik 900.000 euro omzet.
Dit is zo ontiegelijk dom, maar ik ben er bijna zeker van dat prijzen zo bepaald worden.
Ken wrote:Ik heb wel vaker gezegd ook in artikelen dat het aan de consument ligt, alleen krijg je dan de volle laag omdat de Nederlander totaal niet zelfkritisch is en alles maar accepteerd.
ja er wordt altijd wel geklaagd maar that`s it. uiteindelijk blijven mensen voor zich uit klagen.
Games koop ik of tweedehandsch of in een platinum uitvoering ofzo.
Prijzen daarvoor zijn echt veel te hoog.
Fonzi wrote:Ik dacht dat het te maken heeft met de extra taksen die we betalen op luxeartikelen. 21% is dat in België (in Nederland wellicht ook zoiets). Op een console die al heel wat knaken kost is 21% natuurlijk een aanzienelijk bedrag.
Het ligt imo niet aan de taksen op luxe goederen, want dan zouden dingen duurder zijn in Belgie dan in Nederland waar het btw tarief 19% is. En naar mijn weten zijn de adviesprijzen hetzelfde.
Het nadeel van 2ehands kopen in Nederland is helaas dat dingen vaak helemaal afgelebberd zijn. Zo letten ook de verkopers in mijn lokale gamestore nauwelijks op de staat en vaak doen de games het natuurlijk wel, maar blijf ik een nare nasmaak overhouden aan mijn 2e hands aankoop.
Keep on Dreaming