Fifa 2006

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ManoRevolver

Fifa 2006

Post by ManoRevolver » Mon Oct 03, 2005 23:19

Hey PES lovers! :lol:
Whats up?
Ik zeg PES lovers want de meeste hier zullen de Fifa games wel haten, en EA is natuurlijk de duivel, maar goed.***
Wat vinden jullie van Fifa 2006? Hebben jullie de gratis demo aangevraagd, of de game zelfs per ongeluk al gekocht?

Ik heb enkel de demo, en ik moet eerlijk bekennen, misschien dat het daarbij alleen maar blijft.
Ik zal wat vertellen, ik ben een grote fan van de Fifa games ( :shock: ), ik weet nog dat ik als een kid die games helemaal kapot speelde op de Megadrive, en dat ik het er net echt uit vond zien ( :lol:, nu weet ik wel beter), maar Fifa 2006... fuck die demo, to be honest, ik vond 'em echt kut :(. Ik vond de besturing echt fucked up, ik hou eigenlijk helemaal niet van de analoge controls, en in Fifa 2006 is dit de enige manier om je elftal over het veld te bewegen, de d-pad word voor een ander doel gebruikt (God knows what), het speelde gewoon niet lekker!!
Ik zie wel dat Fifa 2006 overal hoge cijfers krijgt, en met PES vergeleken word, maar argh, dat wil ik helemaal niet! Fifa moet Fifa blijven, en PES moet PES blijven. Door die hoge cijfers geef ik de game vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere Fifa games die ik bezit, zal ik deze niet direct kopen, maar eerst huren of whatever. Bummer :roll:.

*** note, slechts een joke guys, dont be offended :wink:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 04, 2005 00:26

Ik denk alleen aan deze game als ik op de wc zit en omdat ik net op de wc was is het toevallig dat je me er aan herinnert.
Ik zat namelijk het volgende te denken...

Als iemand nou een topic begint over een game van EA, of nog erger, over FIFA, wat zal ik er dan mee doen?

Zal ik alleen de topic verwijderen, of ook meteen de member bannen die deze wanstaltige vertoningen op het forum plaatst?

Aan de andere kant moet er ook een topic zijn over EA, want er moet toch ook iets te bashen zijn op het forum, anders verander ik gewoon de titel van het bericht in 'EA bash topic' of iets dergelijks.


Nu ik afgeveegd en wel deze post lees zal ik echter milder zijn omdat ik nou eenmaal niet kan opboksen tegen al het tuig wat deze wanproducten nog steeds aanschaft. Dus mensen, doe gerust je zegje en ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik me er verder buiten hou.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 04, 2005 06:44

De gratis aan te vragen demo van FIFA 06 heb ik ook gekregen, en net als vele anderen op bijvoorbeeld IGF vind ik dit spel alweer een grote teleurstelling. Er zit in mijn ogen niet een goede gameplay in, en de bewegingen en reacties oid gaan niet vloeiend.. Hij hapert af en toe, commentaar is niks, besturing lijkt op PES en alhoewel die van PES goed is, is die van FIFA 06 toch even wennen.

Nee, deze game zal het alwéér niet worden, ik wacht wel gewoon netjes op PES5.

En even over het EA en FIFA gebeuren;
EA is niet zo erg, ze doen wat iedereen zou doen met dat geld en die positie. Zelf vind ik het ook nou niet echt leuk dat ze alle goede devs opkopen, maar so be it.. Als de kwaliteit er maar niet onder lijdt! Alhoewel dit wel vaker het geval is, geef ik EA het voordeel van de twijfel.
En FIFA is misschien kut, de rest van de sportgames zijn vaak de beste of tenminste toppers in hun genre, vergeet dat niet :)

That's all folks! Gungrave has spoken 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 04, 2005 07:16

Gungrave wrote:En FIFA is misschien kut, de rest van de sportgames zijn vaak de beste of tenminste toppers in hun genre, vergeet dat niet :)


Noem mij een sport waar de EA games het beste zijn.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 04, 2005 07:28

Ken wrote:
Gungrave wrote:En FIFA is misschien kut, de rest van de sportgames zijn vaak de beste of tenminste toppers in hun genre, vergeet dat niet :)


Noem mij een sport waar de EA games het beste zijn.

Baseball, IJshockey, Golf Basketball, American Football en Rugby. Daar vind ik de games van EA toch echt wel de beteren.. Jij mag natuurlijk wat anders vinden, maar op FIFA na (en enkele anderen) vind ik de sportgames van EA goed, alleen jammer dat er EA op staat.. :(
Last edited by Gungrave on Tue Oct 04, 2005 21:40, edited 1 time in total.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Oct 04, 2005 07:36

Maar Ken speelt de nieuwe Burnout toch ook nog steeds even graag ookal is deze door EA uitgebracht? :wink:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Oct 04, 2005 07:42

Hopelijk begrijp je me bovenstaande post niet verkeerd net als toen met het SNES/MD - Neo Geo gebeuren op IG :wink:
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 04, 2005 09:08

De enige titel/reeks van EA die ik te pruimen vind is Tiger Woods. En dan met name deeltje '05. De reeks heeft weinig vernieuwends maar samen met een maat is het leuk vertoeven.

Ik ben echter wel benieuwd hoe die nieuwe Sega Golf Club game wordt...
Mittens666

Re: Fifa 2006

Post by Mittens666 » Tue Oct 04, 2005 19:30

ManoRevolver wrote:Hey PES lovers! :lol:
Whats up?
Ik zeg PES lovers want de meeste hier zullen de Fifa games wel haten, en EA is natuurlijk de duivel, maar goed.***
Wat vinden jullie van Fifa 2006? Hebben jullie de gratis demo aangevraagd, of de game zelfs per ongeluk al gekocht?

Ik heb enkel de demo, en ik moet eerlijk bekennen, misschien dat het daarbij alleen maar blijft.
Ik zal wat vertellen, ik ben een grote fan van de Fifa games ( :shock: ), ik weet nog dat ik als een kid die games helemaal kapot speelde op de Megadrive, en dat ik het er net echt uit vond zien ( :lol:, nu weet ik wel beter), maar Fifa 2006... fuck die demo, to be honest, ik vond 'em echt kut :(. Ik vond de besturing echt fucked up, ik hou eigenlijk helemaal niet van de analoge controls, en in Fifa 2006 is dit de enige manier om je elftal over het veld te bewegen, de d-pad word voor een ander doel gebruikt (God knows what), het speelde gewoon niet lekker!!
Ik zie wel dat Fifa 2006 overal hoge cijfers krijgt, en met PES vergeleken word, maar argh, dat wil ik helemaal niet! Fifa moet Fifa blijven, en PES moet PES blijven. Door die hoge cijfers geef ik de game vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere Fifa games die ik bezit, zal ik deze niet direct kopen, maar eerst huren of whatever. Bummer :roll:.

*** note, slechts een joke guys, dont be offended :wink:



Ik kon het niet laten om het te spelen maar wat een bagger

ik vind dat fifa gemiddeld 1.5 jaar achterloopt

maar goed das mijn mening!
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Tue Oct 04, 2005 21:06

FIFA 2006 is een misbaksel net als de voorgaande delen, er is zo goed als altijd een beter alternatief geweest zolang de franchise bestaat maar dat maakt blijkbaar niet zo gek veel uit...

Ken wrote:
Gungrave wrote:En FIFA is misschien kut, de rest van de sportgames zijn vaak de beste of tenminste toppers in hun genre, vergeet dat niet :)


Noem mij een sport waar de EA games het beste zijn.

Alleen al de Madden NFL-serie geeft bestaansrecht aan een bedrijf als EA, de NFL2k-serie is wel dicht in de buurt geweest maar heeft nooit Madden overtroffen. Zelfde geldt voor de baseball spellen.

Rugby-serie en Cricket-serie staan eenzaam aan de top, beetje niché voor nederland misschien maar wel kwaliteit.

Een serieuze golf-game als Tiger Woods PGA staat ook onbetwist aan de top.

IJshockey is voor zover het speelbaar is ook het beste bij EA.

Auto-sport laat ik mij niet over uit, deze heb ik niet gespeeld van EA.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 01:13

De sporten waar Nederlanders zich nog enigzins voor zouden kunnen interesseren zijn voetbal, honkbal,basketbal,ijshockey,golf en american football.

Voetbal is duidelijk, daar gaan we niet over uitwijden.
Op honkbal gebied zijn er in Japan een paar games die alle EA honkbal games met een kaasschaaf en een triangel in de hoek zetten, zoals Jikkyou Pawapuro van Konami.
Basketbal en American football games zijn van de 2K series niet alleen grafisch indrukwekkender, ze spelen ook veel beter, al sinds de eerste Dreamcast versies.
Ijshockey zou ik niet met zekerheid durven zeggen, daar moet je bij Gwar voor wezen, die knul speelt niets anders.

Je zult zien met de next gen EA sport titels dat men weinig investeringen doet. Dat filmpje van Fifa 2006 voor de Xbox360 zou zelf ingame nog beneden de maat zijn, laat staan dat het nu een intro is. Waardeloos.
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Wed Oct 05, 2005 07:09

Voetbal is duidelijk, daar gaan we niet over uitwijden.

Mee eens
Op honkbal gebied zijn er in Japan een paar games die alle EA honkbal games met een kaasschaaf en een triangel in de hoek zetten, zoals Jikkyou Pawapuro van Konami.

Maar die zijn hier niet uitgekomen en dus is EA in Europa en Amerika meester met baseball.
Basketbal en American football games zijn van de 2K series niet alleen grafisch indrukwekkender, ze spelen ook veel beter, al sinds de eerste Dreamcast versies.

Basketball zit op redelijk gelijk niveau of beter bij 2K, AF is absoluut minder dan de Madden serie. Bij de 2K serie heb je constant het gevoel dat op defence alles automatisch gaat en je geen enkele invloed hebt, het spel is gewoon uit balans. Dit is bij Madden niet hte geval.
Ijshockey zou ik niet met zekerheid durven zeggen, daar moet je bij Gwar voor wezen, die knul speelt niets anders.

IJshockey als game vind ik ongeschikt (net als publieksport), het zoeken naar de puck brengt nare herinneringen boven naar "Waar is Wally?".
Je zult zien met de next gen EA sport titels dat men weinig investeringen doet.

Dat is zeker waar ja, maar als een franchise top is zou ik ook de formule niet aanpassen.
Dat filmpje van Fifa 2006 voor de Xbox360 zou zelf ingame nog beneden de maat zijn, laat staan dat het nu een intro is. Waardeloos.

FIFA is dan ook de maatstaf van de verloering van het gaming gebeuren 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 05, 2005 07:41

Ik sprak laatst met de producer van Jikkyou Pawapuro, en die zegt ook dat hij graag de game naar in ieder geval Amerika zou zien gaan.
Trouwens, de honkbal games die in Nederland zijn uitgekomen zijn echt bagger man, hier in Japan staan de schappen vol met minstens 10 verschillende titels die ieder jaar worden geupdate.
Jammer dat honkbal niet wat populairder is in Nederland, ben die sport steeds meer gaan waarderen.
GWAR

Post by GWAR » Wed Oct 05, 2005 08:35

Ik zou zo zeggen dat ongeveer alle 2K sportgames beter te spelen zijn/waren dan de EA games (misschien met uitzondering van Madden)

IJshockey als game vind ik ongeschikt (net als publieksport)


Als IJshockey game is de 2K serie van Sega, zeker in combinatie met ESPN, een veel betere game dan de EA serie.

Het "zoeken" naar de puck?

Ik heb de beide spellen meerdere jaargangen de kans gegeven omdat ik helemaal IJshockey leip ben en heb dit persoonlijk na twee wedstrijden nooit meer ervaren. Niet op consoles en zelfs niet op de pc. Puur gewenning aan de controls.

Verder moet ik opmerken dat de Sega games altijd een stuk serieuzer zijn geweest in dit spel dan de "lollige"games van EA, waar men zichzelf nogal erg grappig vindt.

IJshockey als publieksport ongeschikt? The coolest game on Earth zoals de NHL zich profileert heeft snelheid, agressie, veel goals en veel publiek.
Helaas deel je de mening van miljoenen mensen niet :(
Post Reply