'Hardcore gamer', wanneer?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Oct 06, 2005 10:59

ManoRevolver wrote:Fabrikanten die miljoenen consoles hebben verkocht en 100x zoveel games noem ik geen underground, maar goed :roll:.
Een Neo-Geo AES vind ik wel 'underground' (heb er zelf helaas geen). Het selecte volk dat een AES echt interessant vind, de in soms gelimiteerde oplages van games, de verzameldrang en consoles die genummerd zijn, dat is underground.


Ik heb mij AES zelfs gemod, prima console. Op dit moment zijn de Japanse Saturn en de SFC zeer zeker underground, dus ik denk dat je met je logica toch fout zit.

Retro NES is inderdaad niet echt underground...maar wel weer als je enkele van de zeldzaamste games voor de Famicom hebt. Zo zie je maar weer, het kan alle kanten uitgaan.

Trouwens, die gelimiteerde oplages wat je bedoelt...als dat van die zelda edition NDS dingen zijn, dan is dat niet underground. Maar weer wel wanneer dit Japan-only Biohazard koffers zijn. Dit is ook meer hardcore dan underground.
R-Type

Post by R-Type » Mon Oct 10, 2005 12:28

Underground en Retro is idd te rijmen. Kijk de mensen die nu allemaal PS2 en Xbox spelen, zitten over een paar jaartjes op oa de Ps3. De hardcore blijft echter nog steeds voor die ouwe ps2 kopen en spelen. Die blijft het zeg maar waarderen.

Het gros van de zogenaamde "playstation generatie" speelt allang niet meer met de PSX. Ik oa nog wel.. en ik koop er ook nog steeds voor.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Oct 10, 2005 18:06

Ik denk dat PC Engine ook redelijk undergrond is. Zeker omdat er nog zoveel titels zijn die niemand kent. Het is bijna onmogelijk om er een archief van te maken omdat NEC zelf niet eens weet wat er allemaal op uit is gekomen etc. Ik heb er zelf 1 omdat er gewoon tering veel vette old skool shooters op uit zijn gekomen en ook een aantal hele vette aktie spellen waaronder Dracula X. Alleen het begin van de intro al: "In den guten alte zeit lebten die menschen" etc etc. Ook een hele vette soundtrack.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 18:17

De PC Engine ben ik niet aan begonnen, omdat het nu een console is die veel mensen ontdekken om de verkeerde redenen. Jij geeft de juiste redenen aan Baki, maar hoeveel mensen kopen half Ebay niet leeg om er op een goedkoper manier ook bij te willen horen? De dag dat Ebay wordt afgeschaft is de dag dat ik de slingers in de kamer ophang. Ik ben er al maanden niet meer opgeweest en het is typerend voor de verloedering in de gamescene en dan vooral de hardcore import scene.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 10, 2005 19:12

Ken wrote:De dag dat Ebay wordt afgeschaft is de dag dat ik de slingers in de kamer ophang..


Hahahah! :lol: daar moest ik echt van lachen...

Helaas zal die dag er nooit komen, omdat Ebay een goudmijn is.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply