Nintendo Wii
Rano wrote:Wii is alleen niet regiovrij
Volgens IG toch wel?
Vers nieuws: volgens Perrin Kaplan van Nintendo is de Wii volledig regiovrij. Dat betekent dat je geimporteerde Wii-games uit bijvoorbeeld Japan of Amerika zonder problemen kunt gaan afspelen op je Wii.
Ontwikkelaars hebben echter wel de mogelijkheid om een soort schakelaar te gebruiken, die in de Wii-gebouwd zit. Hierdoor is het niet mogelijk om spellen uit een andere regio op je Wii te spelen.
Klinkt een beetje half half, zoals de 360 en straks denk ik ook de Ps3. Devs en uitgevers zijn er gewoon niet altijd even blij mee.
Virtual Console titels kan je trouwens dus op punten kopen. NES games kosten 500 punten, SNES 800 en N64 1000. Je koopt de punten per 2000 voor €20,- Overige games als van Mega Drive is niet bekend.
Erg duur, al is het wel leuk om zeldzame dure games er voor kunnen spelen waar men op Ebay achterlijke prijzen voor vraagt. Maar reguliere games no way!
Erg duur, al is het wel leuk om zeldzame dure games er voor kunnen spelen waar men op Ebay achterlijke prijzen voor vraagt. Maar reguliere games no way!
Dat is dus 5 euro per NES game? Dan kloppen die stokoude geruchten dus toch (N64 zou een tientje per spel worden!). Dat vind ik behoorlijk prijzig. En dan gaan ze natuurlijk in Europa geen Sin and Punishment etc vrijgeven... waarom anders de regiogebondenheid.
Een complete game heeft dan nog altijd het doosje en de manual etc dat maakt het cool om te hebben.
Een complete game heeft dan nog altijd het doosje en de manual etc dat maakt het cool om te hebben.
Heel die download shit van die oude games heb ik toch niks aan. Ik heb hier alles al liggen. Wel leuk voor de peeps die de games nog niet hebben en des te lamer van Nintendo dat ze ook op aan retro games regio's hebben verbonden. Maar Sin & Punishment voor 10 euro vind ik eigenlijk ook wel een belediging voor Treasure.
Zo, ik heb net even bij twee gameshops (Replay en Foregames) een Wii gepreordered. Volgens Replay schijnen ze echt veel reservingen al te hebben dus vandaar dat ik voor de zekerheid bij twee shops heb gereserveerd.
Mijn bestelling;
Wii duh
Zelda TWP
Red Steel
Rayman Raving Rabbits
Virtual Console joypad
Mijn bestelling;
Wii duh
Zelda TWP
Red Steel
Rayman Raving Rabbits
Virtual Console joypad