Puberale gaming middenstand is de main doelgroep
Ah, sorry guys, ik zat midden in een Proefwerk week en moest leren. Gister ben ik naar Duitsland geweest dus replyen op dit topic zat er even niet in.
Misschien heb ik mijn mening over de X360 wel te snel klaar staan, maar ik zie het geweldige goede van de X360 niet in. Ik heb er uitgebreid op gespeelt (nee niet gehele dagen), en vond het eerlijk gezegt een beetje tegenvallen. Swieso wijkt mijn voorkeur uit naar Nintendo/Sony, die hebben gewoon meer wat ik zoek qua games. Ik zal wel even een rijtje maken waarom ik de X360 niks vind:
#Niet veel Japanse support qua games
#Weining goede RPG's (Dit is een beetje een voorspelling).
#Vind het design niet zo mooi.
#Games spreken mij niet aan, dit kan nog veranderen maar er is een grote kans dat het niet verandert.
#Ben niet echt een online gamer, dus dat geweldige online spreekt mij ook niiet zo erg aan.
#Je moet betalen voor online.
#Sony heeft de franchises die ik leuk vind. (Dit is meer een rede om de PS3 te kopen maar toch).
#Ben niet onder de indruk toen ik erop speelde voor het eerst, wat ik bij alle andere consoles waarop ik heb gespeeld wel had. Het gevoel van dit is de "shit" mist gewoon bij mij.
Ik wil hier nog even iets over zeggen. Het is niet het topic wat flame wars veroorzaakt maar de replies. Ik heb mijn column ook even op een andere website gezet waar het anders ging als hier. Kan je de link wel geven
. Daar had het ook verreweg niks weg van een flamewar.
Sorry als ik onrespectloos over kwam want ik heb veel respect voor jullie guys. Idemdito voor "doen alsof je alle wijsheid bezit".
Misschien heb ik mijn mening over de X360 wel te snel klaar staan, maar ik zie het geweldige goede van de X360 niet in. Ik heb er uitgebreid op gespeelt (nee niet gehele dagen), en vond het eerlijk gezegt een beetje tegenvallen. Swieso wijkt mijn voorkeur uit naar Nintendo/Sony, die hebben gewoon meer wat ik zoek qua games. Ik zal wel even een rijtje maken waarom ik de X360 niks vind:
#Games spreken mij niet aan, dit kan nog veranderen maar er is een grote kans dat het niet verandert.
#Ben niet echt een online gamer, dus dat geweldige online spreekt mij ook niiet zo erg aan.
#Sony heeft de franchises die ik leuk vind. (Dit is meer een rede om de PS3 te kopen maar toch).
#Ben niet onder de indruk toen ik erop speelde voor het eerst, wat ik bij alle andere consoles waarop ik heb gespeeld wel had. Het gevoel van dit is de "shit" mist gewoon bij mij.
Dit soort topics krijgt heeft alleen maar flamewars tot gevolg, daarom de lock. En ik heb ook absoluut geen zin om eindeloze discussies te voeren over dit onderwerp. Daar voel ik me echt te oud voor. De helft van de replies hier heb ik niet eens gelezen, ik ga niet 20 meter text doorspitten om vervolgens eenzelfde reply te geven.
Ik wil hier nog even iets over zeggen. Het is niet het topic wat flame wars veroorzaakt maar de replies. Ik heb mijn column ook even op een andere website gezet waar het anders ging als hier. Kan je de link wel geven

Sorry als ik onrespectloos over kwam want ik heb veel respect voor jullie guys. Idemdito voor "doen alsof je alle wijsheid bezit".
Mijn Punt uit dat stukje: Ik vind het oneerlijk dat wij (geen mainstream/casual) gamers (je begrijpt toch wel wat voor gamer ik bedoel) niet de markt bepalen maar de casual gamers dat doen die der de ballen verstand van hebben.
Hoe naief kan je zijn? Het beeld van de filantropische gamedevelopper is allang achterhaalt, games worden gemaakt om geld te verdienen. Met kudo´s van de "hardcore" community kan een ontwikkelaar geen reet, er moeten keiharde knaken op tafel komen.
Dit is typisch zo´n onderwerp waar ik jeuk van krijg, een wanhopige poging om "ook" als "hardcore" gezien te worden. Ik heb hier al meerdere malen tegen geageerd op dit forum, dit past precies in het rijtje van andere acties van personen die zo´n poging willen doen:
Elke kans aangrijpen om een bepaalde "underground" titel de hemel in te prijzen. Hoeveel mensen van een jaar of 15-17 zeggen een hard latje te krijgen van een game als NiGHTS? of Radiant Silvergun (en nee, ik bedoel zeker niet Akira hiermee). Dit alleen maar omdat bepaalde games nou eenmaal geassocieerd worden met een bepaalde mate van "hardcoreness".
Hoeveel mensen uit die bepaalde leeftijdsgroep zijn Japan-geil alleen maar omdat ze "japanse" games en anime leuk vinden?
Per definitie alles waar een EA sticker op staat afschilderen als schijt omdat een aantal "grote jongens" dat ook doen. Tuurlijk is het merendeel schijt maar er zijn nog altijd een aantal franchises die ongeevenaard zijn.
Als je nou een topic had geopend dat de markt tegenwoordig draait om graphics boven gameplay had je nog steeds een open deur ingetrapt maar dan waren de replys waarschijnlijk op een andere toon gezien je "geschiedenis" op dit forum

De Uitverkorene wrote:Mijn Punt uit dat stukje: Ik vind het oneerlijk dat wij (geen mainstream/casual) gamers (je begrijpt toch wel wat voor gamer ik bedoel) niet de markt bepalen maar de casual gamers dat doen die der de ballen verstand van hebben.
Hoe naief kan je zijn? Het beeld van de filantropische gamedevelopper is allang achterhaalt, games worden gemaakt om geld te verdienen. Met kudo´s van de "hardcore" community kan een ontwikkelaar geen reet, er moeten keiharde knaken op tafel komen.
Dit is typisch zo´n onderwerp waar ik jeuk van krijg, een wanhopige poging om "ook" als "hardcore" gezien te worden. Ik heb hier al meerdere malen tegen geageerd op dit forum, dit past precies in het rijtje van andere acties van personen die zo´n poging willen doen:
Elke kans aangrijpen om een bepaalde "underground" titel de hemel in te prijzen. Hoeveel mensen van een jaar of 15-17 zeggen een hard latje te krijgen van een game als NiGHTS? of Radiant Silvergun (en nee, ik bedoel zeker niet Akira hiermee). Dit alleen maar omdat bepaalde games nou eenmaal geassocieerd worden met een bepaalde mate van "hardcoreness".
Hoeveel mensen uit die bepaalde leeftijdsgroep zijn Japan-geil alleen maar omdat ze "japanse" games en anime leuk vinden?
Per definitie alles waar een EA sticker op staat afschilderen als schijt omdat een aantal "grote jongens" dat ook doen. Tuurlijk is het merendeel schijt maar er zijn nog altijd een aantal franchises die ongeevenaard zijn.
Als je nou een topic had geopend dat de markt tegenwoordig draait om graphics boven gameplay had je nog steeds een open deur ingetrapt maar dan waren de replys waarschijnlijk op een andere toon gezien je "geschiedenis" op dit forum
Pcies. De laatste jaren is het aantal mensen dat Chrono Trigger zo fantastisch vindt exponentieel gestegen. Dat past goed in je theorie.
Ik noem het de ps2-generatie of de rom-generatie. Denken dat ze ook mee kunnen praten omdat ze een keertje de rom hebben uitgeprobeert, lachwekkend.
Deze groep zat nog in de luiers toen die games uitkwamen en denken nu dat ze kunnen vertellen welke games het beste zijn of welke je in je (rom)collectie moet hebben. De NeoGeo is hier ook een goed voorbeeld van.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Sam wrote:Ah, sorry guys, ik zat midden in een Proefwerk week en moest leren. Gister ben ik naar Duitsland geweest dus replyen op dit topic zat er even niet in.
#Ben niet onder de indruk toen ik erop speelde voor het eerst, wat ik bij alle andere consoles waarop ik heb gespeeld wel had. Het gevoel van dit is de "shit" mist gewoon bij mij.Dit soort topics krijgt heeft alleen maar flamewars tot gevolg, daarom de lock. En ik heb ook absoluut geen zin om eindeloze discussies te voeren over dit onderwerp. Daar voel ik me echt te oud voor. De helft van de replies hier heb ik niet eens gelezen, ik ga niet 20 meter text doorspitten om vervolgens eenzelfde reply te geven.
Ik wil hier nog even iets over zeggen. Het is niet het topic wat flame wars veroorzaakt maar de replies. Ik heb mijn column ook even op een andere website gezet waar het anders ging als hier. Kan je de link wel geven. Daar had het ook verreweg niks weg van een flamewar.
Sam, in je eerste postheb je het over X(box)360 fanboy gedrag. Je irriteert je er nog al aan.
Je zegt dat ze er geen tijd voor nemen om echt iets over een console te weten te komen.
Daarentegen weet jij blijkbaar zo verschrikkelijk veel over de 360, dat het voor jou dus wel mogelijk is om deze console binnen een tijdsbestek van een week af te kraken en door te zagen. Je zal het ding wel afgetest hebben.

Vervolgens ga je in je laatste post je standpunt verduidelijken.
Persoonlijk zie ik daarin niet veel meer dan fanboy gedrag ten faveure van de komende PS3.
Je denkt nu al te weten dat er geen goede games, waaronder de door jou geliefde RPG's, komen voor de X360. Je vindt het design kut, je houd niet van online (o.a. je moet er voor betalen) en Sony heeft jouw favoriete series.
Je geeft alleen persoonlijke voorkeur aan en ik weet gewoon dat als de PS3 vet online gaat dat het dan wel ineens cool voor je is.
Mijns inziens een zeer slechte beargumentatie en verder totaal niets dan persoonlijke voorkeur.
En over het puntje flamewars ( wat het niet is ) :
Dat het op een ander forum wel "andersl kan".
Ik (wij zo je wilt)zit niet op een ander forum te vergelijken. Ik ga in op jouw standpunten als ik het daar niet mee eens ben PUNT.
Misschien heb ik mijn mening over de X360 wel te snel klaar staan,
Lees die 2 quotes nog even goed door

DEZE SITE IS KUT WTF.
Even voor de duidelijkheid dit is een voorbeeld. Als er niet op gereageert word kan het ook nooit een flamewar worden

Sorry hoor, maar ik zie daar bijna niks "fanboy" achtig tussen. Tsjaa misschien dat sony heeft de franchises die ik leuk vind, maar meer kan ik ook echt niet vinden.
Niet veel Japans support: face it, het is gewoon zo en jij hebt thuis waarschijnlijk ook meer Japanese games.
Weinig goede RPG's: Dit is gewoon mijn favoriete genre, en dat heeft de 360 gewoon niet veel
Vind het design niet moor: Voorkeur van smaak
Ben niet echt een online game etc. Op zijn tijd is een online gamepje spelen wel leuk maar offline speel ik veel liever een game met sfeer.
Je moet online betalen: Ik ben een jochie van 14 dus barst niet van het geld. En ik koop liever een game die ik offline speel als 1X een kaart waarmee je online kan spelen.
Hebben Jullie niet van YES dit is dé Next-Gen, dit gevoel mis ik bij de X360. Toen ik voor het eerst op de Xbox speelde had ik wel een hoog wow-gehalte.
Maarja lees mijn eerste quote nog eens door

Ja ik heb een voorkeur aan Sony/Nintendo, maar dat hebben er hier wel meer volgens mij. En dat is ook totaal niet erg.... Met dat woordje fanboy moet je een beetje oppassen. Ik zie namelijk ookwel goede kanten van concurrenten en ben absoluut niet blind voor fouten van mijn voorkeurs consoles. En om mij nu als een Fanboy te bestempelen terwijl je me bijna niet kent vind ik ook een beetje kortzichtig.
@ de uitverkorene, sorry als het zo lijkt dat ik "hardcore" probeer te zijn, want dit was niet mijn bedoeling. Ben het bij verreweg niet. En grote kans dat ik het ook niet zal worden.
Naar aanleiding van dit gewauwel heb ik ook maar een lekker mainstream maar redelijk duidelijke mening over de Xbox360 in een andere topic gezet. Laten we daar dan verder ouwehoeren over de 360 en hier doorgaan over de openingspost, die niet per se om de Xbox360 ging maar om een veel groter algemeen probleem.
Ik hou me hier liever buiten maar als ik dit lees rijst er wel een andere vraag die naar mijn idee wel gerelateerd is aan deze topic, nml;
Stel je hebt 2 consoles, console A en console B, beide zelfde doelgroep en bijpassend "imago" (naar mijn weten is dat dus ook zo met ps2 en x-box).
Dat zegt eigelijk nog niks over de consoles, wat een console "maakt of breekt" zijn de games.
Mijn vraag dan ook wat kan sony of microsoft doen om publishers aan te trekken..?
Speciale vereisten buiten beschouwing gelaten, daarmee bedoel ik games die gebruik maken van eyetoy of oid.
Meer dan 90% van de games zouden theoretisch op beide consoles uitgebracht kunnen worden.
Hoe bepalen publishers de console waarop ze de game uit willen brengen..?
Sam zal naar alle waarschijnlijkheid de ps3 verkiezen boven de 360 omdat de verwachting van Sam is dat op de PS3 de games uitkomen die hem het meest trekken (als ik het mis heb sam moet je het zeggen, ik spreek niet namens jou maar dit is wat ik denk).
Uitspraken over design etc is niet van (wezelijk) belang, saturn is ook oerlelijk maar dat maakt het geen kut console, evenals imago, als gameliefhebber prik je daar doorheen en weet je kwaliteit van crap te onderscheiden.
Mij lijkt de kern van dit alles; wat zou microsoft anders/beter moeten doen om wel aantrekkelijk te worden..?
Zelf heb ik ook geen x-box vanwege het feit dat er weinig van mijn gading tussen zit, als je vrijwel alleen 2d shumps/beat m ups en rpg's speelt ben je snel klaar met de x-box.
Wil niet zeggen dat ik dat een kut console vindt, grapics zijn goed en er zijn wel degelijk sterke titels op uitgebracht.
Zo zijn er veel meer plus punten op te noemen.
Hopelijk zit ik er niet al te ver naast, mocht dat wel zo zijn hoor ik dat graag.
Pin me er iig biet op vast, ik beweer niks; zeg allleen wat ik denk.
wow lange post
Stel je hebt 2 consoles, console A en console B, beide zelfde doelgroep en bijpassend "imago" (naar mijn weten is dat dus ook zo met ps2 en x-box).
Dat zegt eigelijk nog niks over de consoles, wat een console "maakt of breekt" zijn de games.
Mijn vraag dan ook wat kan sony of microsoft doen om publishers aan te trekken..?
Speciale vereisten buiten beschouwing gelaten, daarmee bedoel ik games die gebruik maken van eyetoy of oid.
Meer dan 90% van de games zouden theoretisch op beide consoles uitgebracht kunnen worden.
Hoe bepalen publishers de console waarop ze de game uit willen brengen..?
Sam zal naar alle waarschijnlijkheid de ps3 verkiezen boven de 360 omdat de verwachting van Sam is dat op de PS3 de games uitkomen die hem het meest trekken (als ik het mis heb sam moet je het zeggen, ik spreek niet namens jou maar dit is wat ik denk).
Uitspraken over design etc is niet van (wezelijk) belang, saturn is ook oerlelijk maar dat maakt het geen kut console, evenals imago, als gameliefhebber prik je daar doorheen en weet je kwaliteit van crap te onderscheiden.
Mij lijkt de kern van dit alles; wat zou microsoft anders/beter moeten doen om wel aantrekkelijk te worden..?
Zelf heb ik ook geen x-box vanwege het feit dat er weinig van mijn gading tussen zit, als je vrijwel alleen 2d shumps/beat m ups en rpg's speelt ben je snel klaar met de x-box.
Wil niet zeggen dat ik dat een kut console vindt, grapics zijn goed en er zijn wel degelijk sterke titels op uitgebracht.
Zo zijn er veel meer plus punten op te noemen.
Hopelijk zit ik er niet al te ver naast, mocht dat wel zo zijn hoor ik dat graag.
Pin me er iig biet op vast, ik beweer niks; zeg allleen wat ik denk.
wow lange post