Sega Saturn Symphony

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:

Post by Ricepuppet » Mon Oct 24, 2005 11:48

Hmm..

Toevallig heb ik mijn Saturn vorige week verkocht. Ik heb de mijne een jaar geleden aangeschaft, omdat ik voornamelijk de game Snatchers wilde spelen. De Mega CD versie was amper te vinden (inc. toendertijd de Mega CD zelf) dus dit was de goedkoopste optie. Ook al was de game JAP.

Ik speurde Marktplaats af, en daar was hij; voor 100 euro, de console, 13 PAL games + 2 Lightguns. De ideale keus, en dat voor die prijs! Ik wist dat het een 'steal' was, dus ik twijfelde geen moment. Ik heb wel de 13 games verkocht aan General Wong voor *ahum - schaam - * 40 euro inc. (best spijt van) maar mijn winst heb ik er inmiddels al uitgehaald.

Langzamerhand raakte ik verslaafd aan de console, en moest ik meer hebben; van games tot RAM cart, van RAM cart tot de Saturn Modchip. Ik wilde alle games spelen, importeren...

Maar zoals wel vaker het geval bij mij is geweest in 2004; ik kocht teveel, en deed er te weinig mee. Vandaar dat ik met hele lichte spijt mijn Saturn afstoot. Ik zal 'em altijd blijven herrineren als de ultieme 2D console met de meest wacke JAP games (Magic Ray Earth heb ik echt om kunnen lachen, alsmede die JAP shoot 'em ups) maar ik weet, ik wordt ouder, misschien leef ik maar 1 x, dus beter dingen wegdoen die ik niet gebruik om er andere waardevolle dingen mee te kopen die ik WEL gebruik.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Nov 04, 2005 22:11

Vandaag eens even Hyper Duel uitgeprobeert (op MAME wel zo te verstaan). Mooie graphics en snelle actie, zeer goed om tussendoor ff wat snelle actie te hebben.

Maar of ie nou echt die $180 waard is? Nou nee.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sat Nov 05, 2005 22:14

nee inderdaad ik heb die game wel op de korrel maar hij is veel en veel te duur. Het is wel een lekker snelle old skool shmup.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Nov 05, 2005 22:47

Ja, ik koop em nu niet meer, op mame loopt ie perfect. Blastwind heb ik wel nog op mijn lijst staan, die loopt ook al tegen de $100 aan, terwijl ie een tijd geleden nog iets van $30 was.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Tue Nov 15, 2005 20:26

woeii. zonet Guardian Heroes opgestart, blijft een erg abstracte beat em up. Drukte en chaos!

Verschillende routes en bazen is cool, dat die keuzevragen allemaal in het japans zijn is minder..
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 28, 2005 12:46

2 oude nieuwe titels =)

Image

Image

Erg leuk, Twinkle star is weer zo'n game die superieur is aan zijn DC broertje en Cyberbots ziet er nog steeds heel dik uit.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Wed Dec 28, 2005 13:26

Ricepuppet wrote: Ik heb wel de 13 games verkocht aan General Wong voor *ahum - schaam - * 40 euro inc. (best spijt van) maar mijn winst heb ik er inmiddels al uitgehaald.

Waren er toch echt maar 3 of 4 hoor. In ieder geval Sega Rally en Die Hard (die laatste nú nog niet gespeeld trouwens). Ben overigens van plan om binnekort die lightgun (+ nog een aantal games) te verkopen, omdat ik er toch zelden wat mee doe.

Ik heb een week ofzo terug een Japanse (witte) complete Sega Saturn gekocht. Nog niet binnen helaas, maar zal vandaag of morgen wel komen. Wat ik met mun Europese ga doen weet ik eigenlijk niet. Misschien bewaren voor PAL games, maar aan de andere kant kan ik die ook spelen met mijn import cartridge (die ik nu voor JAP games gebruik).
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu Dec 29, 2005 17:49

R-Type wrote:2 oude nieuwe titels =)

Image

Image

Erg leuk, Twinkle star is weer zo'n game die superieur is aan zijn DC broertje en Cyberbots ziet er nog steeds heel dik uit.

Nice, cyberbots is idd vet, ik heb em alweer 3 jaar geleden aangeschaft. TSS is me te duur, dan doe ik em liever op een emu...
ImageImage
R-Type

Post by R-Type » Fri Dec 30, 2005 18:49

ik had gewoon geluk met de prijs, nog geen 30 E's. Cyber was nog geen tientje.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Jan 07, 2006 15:42

Ik heb nog een Pocket Fighters (zonder spine card helaas) liggen in goede staat, iemand vroeg ernaar op het segaforum, maar mocht iemand er hier nog interesse in hebben let me know.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 13:51

Oke gasten, ik ga toch maar een Saturn aanschaffen aangezien ik deze console volledig aan mij heb voorbij laten gaan.

Als jullie 5 games op moeten noemen, welke zijn dan de musthaves voor de Saturn? Ik weet er natuurlijk enkele zoals Nights, Panzer Dragoon en Radiant Silvergun, maar nog andere tips zijn welkom.

Alles Japans uiteraard.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 25, 2006 13:54

Gameholic wrote:Oke gasten, ik ga toch maar een Saturn aanschaffen aangezien ik deze console volledig aan mij heb voorbij laten gaan.

Als jullie 5 games op moeten noemen, welke zijn dan de musthaves voor de Saturn? Ik weet er natuurlijk enkele zoals Nights, Panzer Dragoon en Radiant Silvergun, maar nog andere tips zijn welkom.

Alles Japans uiteraard.

Dracula X :wink:
Een van mij moiste games voor de Saturn
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Dec 25, 2006 15:10

Battle Garegga, Elevator Action Returns, Guardian Heroes, Soukyugurentai, Sengoku Blade, etc, etc ;)
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 15:26

Perfect.. Ja Panzer Dragoon en Dynamite Deka heb ik iig zeer cheap gescoord ;)

Nu nog Nights, Radiant Silvergun (not cheap!! Iemand suggestied, Ken bijv?) en Guarduan Heroes.

Dracula X zal ook wel de nodige euri's kosten.

Hoe is Virtua Fighter 2?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Dec 25, 2006 16:51

Dracula X valt wel mee hoor met 45-50 euro incl. spine.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 25, 2006 17:23

VF2 is heel goed op de saturn, 60fps! Hij is smoother dan VF3. VF Remix vind ik persoonlijk ook super, ik weet niet, gewoon omdat ie nog niet zo complex is en ik er redelijk goed in was..

Naast Drac X en de Treasure titels de Streetfighter alpha's (met name 2 en 3), Vampire Hunter en Savior, Cyberbots, Virtual On, Shodown 4, Burning Rangers, Xmas nights, Sega Rally, Sega touring car (underrated, heel hoge learningcurve), Cotton 2, Gunbird, Thunderforce V, Astal, Fighters Megamix, Fighting Vipers, Resident Evil, Gungriffon 2, Assault Suit Leynos, Daytona USA (ja hij ziet er niet uit, maar hij speelt als de coin op dwz beter dan CCE en de DC versie) en meer..

Saturn heeft ontzettend veel toppers, het meeste komt echter uit Japan so nobody knew.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 17:31

Oke thanks voor de tips!

En de beste SF game is SF Zero 3? Ik wil er één SF game bij nl.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 25, 2006 17:38

Absoluut. En die is zonder RAM cart nu wel te vinden voor zo'n 40 euro denk ik. Hij is wel duurder geweest, veel duurder.

Die ramcart kun je wel scoren als je Xmen vs SF boxset voor een paar tientjes koopt, een echt heerlijke over the top game. Vind het altijd geweldig om daar in te hakken met een screen vullende Juggernaut :D
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 18:26

Maar voor Zero 3 heb je dus een 4 mb ramcart nodig?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Dec 25, 2006 18:55

Ik heb SF Zero 3 zonder RAM cart van de week gekocht voor 50 euro in Akihabara. SF Zero 1 en 2 zijn allebei 5 euro dus dan zou ik daar gewoon voor gaan. Je hebt Zero 3 tenslotte ook voor de DC dus laat het daar dan bij zou ik zeggen. Eerst gewoon de basis leggen en dan de duurdere titels kopen zeg ik altijd.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 25, 2006 19:10

Gameholic wrote:Maar voor Zero 3 heb je dus een 4 mb ramcart nodig?

si, wel logisch.. game is vrij intensief op de Saturn. Maar de game is niet voor iedereen, omdat ie duur is en er dus al een DC versie is, al vind ik de Saturn versie echt superieur.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 19:32

Nee het advies van Ken klopt ook. Ik heb de meeste SF titels op de DC dus dat is zonde van het geld.

deeltje 1 en 2 zijn genoteerd Ken ;)

Maar zijn er ook nog vette sidecrolling beat em ups zoals SOR? Ik weet dat er Final Fight Revenge is maar die is niet arcade perfect weet ik.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 25, 2006 19:42

Nekketsu Oyako is een heel leuke scroller. Die gaf mij echt het snackbar gevoel, je weet wel waar ze dan van die vergeelde kastjes van Final Fight en Zero Team hadden :)

En natuurlijk Dungeons and Dragons collection. De saturn versie is arcade perfect, maar met ietwat kloterige laadtijden. Verder is het wel de beste arcade beat em up op de Saturn.

Dan is er nog Warriors of Fate/ Tenchi wo kurau 2.

Ik zou je Princess Crown ook heel sterk kunnen aanraden. Hij kost wat, maar echt dit is een pareltje. Eigenlijk een action RPG maar wel met scrolling real time fights die je doen denken aan een cutey samurai shodown. Misschien wel de mooiste 2d sprites die ik ooit gezien heb. Check Youtube bijvoorbeeld.

Final Fight Revenge heb ik zelf en die is wel degelijk arcade perfect, maar het spel is ZO slecht. Bovendien is het een 3d 1vs 1 beat em up, soort Rival Schools maar dan 10x zo lelijk. Blijf uit de buurt. Het was gvd ook nog eens mijn duurste titel.. maar ja je wilt dan alles van capcom compleet hebben he.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 25, 2006 22:26

Thanks R-Type! Ik ga Nekketsu Oyako zeker uitproberen.

En wat betreft de Sonic games? Geen echte toppers zoals de Megadrive he?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 06:09

Final Fight Revenge is bovendien prijzig.

Princess Crown is 35 euro.

Sonic Jam is gewoon de compilatie en Sonic 3D heb ik altijd wel grappig gevonden, maar niets revolutionairs.
Post Reply