Neo geo vraagjes

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 20, 2006 20:12

Eigenlijk.. als je een 2ehandse PAL neo koopt is het zo'n 70% zeker dat ie RGB en 60hz gemod is. Neo bezitters zijn voornamelijk de echte freaks, en geen leken die genoegen nemen met een crappy 50hz composite beeld.

De PAL Neo van een kameraad van me is ook gemod, gekocht van 1 of andere pipo.

Hoe dan ook, check deze link: http://nfggames.com/games/neorgb/

Ik kan ook direct dit verhaal omtrent de 2e tabel bevestigen, want mijn Neo is in RGB mode haarscherp, en valt in de 1 - 86000 categorie (mijne is #50000 oid). Zoek dus zo eentje..
almighty

Post by almighty » Thu Dec 21, 2006 16:34

Dus het mooiste is eentje onder de 86000 :wink: (voor RGB)
Maar eentje onder de 126000 is ook niet echt slecht.Daar scoort de composite wel weer beter.
Komt er dus op neer te gaan kijken voor een AES onder de 126000.

Bedankt voor deze nuttige info R-Type 8)
Swaain

Post by Swaain » Sat Dec 23, 2006 12:29

Laat je niet op stang jagen joh, voor shooters kan je net zo goed een NeoGeo CD kopen. Heb ik gedaan, en loop perfect - bovendien, de games zijn stukken goedkoper. 2D fighters zijn (soms/meestal) een probleem, maar het hangt dus af van de games die je spelen wil.

Meer - objectieve - info over laadtijden hier :
http://www.egameaddiction.com/neogeocd/loadtimes.html
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 23, 2006 14:44

Objectieve maar wel bagetaliserende info ;)

Maar goed, het is hier ook al gezegd, voor de oudere en kleinere games is de CD geen probleem. Maar wil je eens de pracht van een Last Blade of Shodown 4 proeven.. berg je dan maar.
Swaain

Post by Swaain » Sat Dec 23, 2006 14:52

"bagatalliserend"? Lol - snob !
:roll:

Het is één ding voor jezelf te beslissen of je een authentieke arcade cast / machine / AES enz. thuis wil hebben, ik heb daar begrip voor, maar als iemand om info vraagt moet je wél objectieve, correcte en volledige info geven. Anders jaag je anderen gewoon nodeloos op kosten. Wat mij betreft zijn Last resort en Pulstar bv. even genietbaar op een NeoGeo CD als op een AES. Je kan altijd een "classic" pad aansluiten, en de achthonderd euro die ik dan nóg uitspaar, kan ik lekker aan andere games besteden.

Het staat de topicstarter nóg vrij voor een AES te kiezen als hij Last Blade 1 of 2, en inderdaad, Samurai Spirits 4 of zo wil spelen. Maar wat als hij tevreden is met SamSpi 1 - 3 (ook zeer goede games, vooral 3), met de vroege KoFs en met een paar shooters?
almighty

Post by almighty » Sat Dec 23, 2006 15:13

Laat ik het zo stellen,voor King of fighters en Fatal fury heb ik m'n Saturn.
Daar zien de games er ook grandioos op en zijn de prijzen een stuk lager.
Daar komt bij dat ik het systeempje puur zal halen voor wat Shoot em up's en spellen als,super side kicks,robot wars en,burnig fight en Sengoku.
En ik zie dat die laadtijden niet echt hoog liggen op een Neo CD.Maar de prijzen zijn wel behoorlijk verschillend.Mijn pc engine zal toch voor m'n NeoGeo gaan,want die console staat bij mij hoger in het vaandel.

Ik weet nu dus ook echt niet meer wat voor mij het beste is,want de een zegt wel en de ander niet :?
Mischien eens proberen en als het echt niks is verkopen en voor een aes gaan?
Een neo geo cd raak je zeker wel weer kwijt rond de 100/150 euro.
Dan lever ik alleen een wat van m'n EMS in en dat valt eigelijk nog wel reuze mee.
Swaain

Post by Swaain » Sat Dec 23, 2006 15:18

Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Wat er ook van zij : een werkende NeoGeo CD (unboxed) hoeft tegenwoordig geen 60 euro meer te kosten, je moet gewoon weten waar je zoekt. Check eBay, bv., of japangamestock.com - ik gebruik die internetshop erg vaak. Vergeet alleen niet dat je rekening moet houden met shipping cost, maar je betaalt altijd alleen wat het écht kost. Een aanrader.
almighty

Post by almighty » Sat Dec 23, 2006 15:25

Swaain wrote:Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Wat er ook van zij : een werkende NeoGeo CD (unboxed) hoeft tegenwoordig geen 60 euro meer te kosten, je moet gewoon weten waar je zoekt. Check eBay, bv., of japangamestock.com - ik gebruik die internetshop erg vaak. Vergeet alleen niet dat je rekening moet houden met shipping cost, maar je betaalt altijd alleen wat het écht kost. Een aanrader.

Staan genoeg boxed neo geo's op e-bay voor rond de 100 euro.(komt nog wel ems overheen)
Ik moet wel zeggen dat ik je lijst met loading times erg op prijs stel want het valt eigelijk reuze mee.(teminste de games ie ik graag wil spelen)
Voor beat em up's heb ik hiet wel een Dreamcast en Saturn staan.
Ik ga hier nog een paar nachtjes over slapen en zal dan gaan kijken wat ik zal doen :wink:
Als je trouwens kijkt wat metal slug op de AES kost,dan is de CD versie een stuk goedkoper... :shock:
Voor dat geld wat ik over hou koop ik Dracula X Rondo of Blood voor m'n pc engine :wink:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Dec 23, 2006 15:59

almighty wrote:
Swaain wrote:Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Staan genoeg boxed neo geo's op e-bay voor rond de 100 euro.(komt nog wel ems overheen)
Ik moet wel zeggen dat ik je lijst met loading times erg op prijs stel want het valt eigelijk reuze mee.(teminste de games ie ik graag wil spelen)
Voor beat em up's heb ik hiet wel een Dreamcast en Saturn staan.
Ik ga hier nog een paar nachtjes over slapen en zal dan gaan kijken wat ik zal doen :wink:
Als je trouwens kijkt wat metal slug op de AES kost,dan is de CD versie een stuk goedkoper... :shock:
Voor dat geld wat ik over hou koop ik Dracula X Rondo of Blood voor m'n pc engine :wink:

Het is alom bekend dat AES duurder is dan Cd... om trouwens echte RGB te krijgen via je AES moet je em laten modden. Zeer zeker de moeite waard, perfecte RGB weergave!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 23, 2006 17:26

Zelf ben ik een fighter freak, het is daarom dat ik die CD niet kan aanraden. Ik wil namelijk nog eens een keer Real Bout 2 kopen, En Last Blade 2, en.. :)

almighty geeft zelf al aan dat het het uitsluitend voor de shooters en Sengoku games is. In dat geval is de keuze toch makkelijk? Dan is een CD een no brainer. Die games zijn volgens mij zo'n 5 euro per stuk. Met Metal Slug haal je die winst er meteen uit, want die is onbetaalbaar op de AES. Maar gelukkig voor mijn portomonnee komt die game me nu wel de strot uit (PSX, Saturn.. ik heb die game zowat overal op gespeeld) ;)

Met bagetalliserend bedoelde ik eigenlijk dat stukje wat ze achter KOF 99 schreven. 'Het zijn lange load times, maar de game is zo goed dat die het wachten waard zijn' tja.. zo is Soldier of Fortune op de DC zeker ook nog wel te doen? :D
almighty

Post by almighty » Sat Dec 23, 2006 18:28

Dan wil ik jullie toch even bedanken want dan weet ik nu zeker dat het voor MIJ de beste keuze is om voor een Neo Geo cd(z) te gaan.
Kan m'n centen ook nog voor m'n andere consoles goed gebruiken :wink:
En wil ook graag januari/febuari een Wii kopen :D

Bedankt voor de tips en goede uitleg!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Dec 23, 2006 18:51

Nou dan mag je als ik terug ben eind januari mijn Neo Geo CD overnemen almighty.
almighty

Post by almighty » Sat Dec 23, 2006 19:55

Ken wrote:Nou dan mag je als ik terug ben eind januari mijn Neo Geo CD overnemen almighty.

Wel type heb je dan?cd of cdz?
Doos+etc.staat?games?

En wat is je prijs?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Dec 23, 2006 20:47

Gewoon een top loader CD, maar dat zien we dan wel hoe of wat precies.
Ik neem em wel mee naar de retro beurs als je dan nog steeds niks gevonden hebt hehe.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 25, 2006 11:28

Kan een Mak Supergun kopen voor 75 euro,is dat een redelijke prijs?
Zelf is dit vrij nieuw voor mij dus wil wel het een en ander weten.
Maakt het ook nog uit wat voor jamma ik erop aansluit?

Dit staat bij z'n advertentie;

Te koop een MAK Supergun. Met deze supergun speel je JAMMA arcade spellen op een TV met RGB SCART ingang. Op de supergun zelf zitten knoppen voor test, coin etc en er zitten 2 poorten op voor neo geo controllers op aan te sluiten. Je krijgt de supergun, de voeding, powerkabel en SCART kabel. Als je een neo geo stick en een jamma bordje inplugt kan je zo spelen!
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Dec 25, 2006 12:42

Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!
almighty

Post by almighty » Mon Dec 25, 2006 12:51

Baki wrote:Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!

ja maar dreamer is bijna 2 keer zo duur :wink:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Dec 25, 2006 16:25

almighty wrote:
Baki wrote:Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!

ja maar dreamer is bijna 2 keer zo duur :wink:

True, maar voor kwaliteit betaal je wel.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Thu Dec 28, 2006 14:05

Wat moet ik hier van denken?
De prijzen zijn bij hem erg laag,maar aangezien ik vrij nieuw ben met mvs vroeg ik me af of dit wel orgineel is.

http://cgi.ebay.nl/ORIGINAL-NEO-GEO-MVS-SAMURAI-SHODOWN-4-WORKING_W0QQitemZ170064283738QQihZ007QQcategoryZ13718QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/ORIGINAL-MVS-Blazing-Star-WORKING_W0QQitemZ170064559727QQihZ007QQcategoryZ13718QQcmdZViewItem

Zijn de stickers in de loop der jaren versleten en heeft hij er een nieuw label opgeplakt?
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 28, 2006 15:20

Die SamSho IV ziet er wel dodgy uit maar die Blazing Star ziet er wel uit zoals ik me die MVS cart kan herinneren.

Je kunt de priceguides checken op neo-geo.com. Probleem is dat de priceguides volgens mij niet echt meer up to date zijn.

Volgens hen moet Blazing Star je zo'n 40 dollar kosten en SamShoIV zo'n 30. Maar goed, ook dit kan inmiddels gekelderd zijn..
almighty

Post by almighty » Thu Dec 28, 2006 17:17

Had al gekeken voor de prijslijst,ging mij puur om hoe hij z'n mvs cartridge beschreef.100%working but fake label.
Weet namelijk niet of er ook rotzooi rondzwerft van mvs cart's :wink:
almighty

Post by almighty » Thu Dec 28, 2006 17:30

Wie heeft er trouwens hier eigelijk allemaal een MVS bordje?
En wat zijn nu echt titels die eigelijk niet aan je collectie mogen ontbreken?
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 28, 2006 21:48

MVS staat wel bekend om zijn bootlegs.

Maar de titels die niet mogen ontbreken zijn de titels die op AES quasi onbetaalbaar zijn, of niet op AES zijn. Bovendien zijn dit toppers:

-Slug serie 1 t/m 3
-Real bout 2 en Special
-Last Blade beide
-Samsho 4
-Garou
-Blazing star
-Pulstar
-Puzzle Bobble
-Prehistoric Isle 2
-Kizuna Encounter
-Rage of the Dragons
-KOF 98, 99, 2k (mijn favoriete 3 althans)
-Breakers Revenge
-Sengoku 3
-Shock Troopers 1 en 2nd
-Art of Fighting 3 ok dit is een kutspel, maar de mooiste graphics op de Neo?
-Neo Turfmasters, beste golfgame die ik ooit heb gespeeld... ook de enige..

En de klassieke shit hoort er imo altijd bij: Sidekicks, FF Special, Samsho 2 etc..
almighty

Post by almighty » Fri Dec 29, 2006 03:30

Hoe kun je zien wanneer je te maken heb met een bootleg cart?
Best jammer dat er veel van die troep rondzwerft :(
Kan ik het maken zoiets te vragen voordat de koop rond is?(e-bay)
R-Type

Post by R-Type » Fri Dec 29, 2006 10:04

Ik zou me er niet al te druk om maken.. De heel betrouwbare ebay verkopers met goede feedback verkopen vast geen bootlegs..

Aangezien de MVS markt ook qua prijs zich nu onder de zeespiegel bevindt, denk ik ook dat de bootlegs niet echt meer veel zullen circuleren.

De enige manier om er volgens mij achter te komen is als je een expert op dat gebied bent en het vanuit de PCB's kunt zien. Ook hebben bootlegs wel eens wat glitches, als zo'n game word aangeprezen met fully working en original dan zal het ook wel een original zijn.
Post Reply