Dreamcast

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
R-Type

Post by R-Type » Wed Oct 11, 2006 19:45

Absoluut de Sega Saturn, een Japanse import:

Vampire Hunter (Darkstalkers 2), Vampire Savior (DS3)
SFA 1, 2 en 3
Xmen COTA, XvsSF, Marvel Super Heroes, Marvel Vs SF.
Pocket Fighter, Cyberbots, SF Collection (SFA2 Gold en Super SF2), Capcom Generations 5 (SF2 World Warrior, Hyper en Champion edition).

En dit zijn alleen nog maar de Capcom fighters. SFA3 en CG5 kosten wat, maar de rest is heel cheap.

De DC heeft weliswaar Vampire Chronicles maar deze is imo lelijker dan Vampire Savior, ditto geld voor SFA3 DC. Ik vind Xmen vs SF en Marvel Vs SF ook beter dan Marvel vs Capcom. Daarom verkies ik met Capcom fighters de Saturn boven de DC. Al is SF3 op DC wel heel meesterlijk..
Malkor

Post by Malkor » Wed Oct 11, 2006 20:14

Bedankt voor je reply!
De kans is dan inderdaad groot dat het een saturn wordt.
Met betreft een japanse of een pal saturn, ik zag dit bij foregames liggen.
http://www.foregames.nl/r_accessoire.php?id=40. Werkt dit ook om japanse spellen op een pal machine te spelen? of heb je daar iet anders voor nodig?
Ik ben nog een totale nieuwkomer op dit gebied, dus heb geduld aub :P

Straks even marktplaats.nl of de sega forum afstruimen naar een leuke console.
R-Type

Post by R-Type » Wed Oct 11, 2006 20:24

Dit is 1 van de valkuilen van de Saturn. Die kaart zal imports afdraaien op je PAL saturn, maar de games blijven in slechte 50hz en bovendien voegt het geen extra RAM toe voor de latere capcom 2d fighters (Vampire Savior bijvoorbeeld, heeft 4mb additional ram nodig).

Wil je het echt op safe spelen, dan zul je een JP Saturn moeten halen met bijvoorbeeld een RAMcart boxed Xmen Vs SF.. dan heb je zowiezo de juiste hardware en setup voor alle capcom games. Check anders de saturn topics in het Retro forum, daar heb ik en anderen ook al het 1 en ander over de saturn uitgelegd.

Ebay.com is trouwens je goedkoopste vriend regarding Saturn.
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Thu Oct 12, 2006 11:56

Trouwens, zijn er ook Jap games voor de DC te krjigen in het Engels?

IK zit namelijk te dubben wat vor verzameling ik aan zal gaan leggen voor de DC. Meestal vind ik games waar alles Japans in is helemaal niks, zelfs als de gameplay gewoon ok is doet het me weinig, de artwork is vaak wel beter en ook de conditie van de games is twedehands beter maar toch...misschien is het ook even wennen.

keuzes keuzes, wat zijn de ervaring en ideeen van de echte DC collectors? :D
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Thu Oct 12, 2006 12:12

R-Type wrote:Dit is 1 van de valkuilen van de Saturn. Die kaart zal imports afdraaien op je PAL saturn, maar de games blijven in slechte 50hz en bovendien voegt het geen extra RAM toe voor de latere capcom 2d fighters (Vampire Savior bijvoorbeeld, heeft 4mb additional ram nodig).

Wil je het echt op safe spelen, dan zul je een JP Saturn moeten halen met bijvoorbeeld een RAMcart boxed Xmen Vs SF.. dan heb je zowiezo de juiste hardware en setup voor alle capcom games. Check anders de saturn topics in het Retro forum, daar heb ik en anderen ook al het 1 en ander over de saturn uitgelegd.

Ebay.com is trouwens je goedkoopste vriend regarding Saturn.

Of je mod je PAL Saturn om in 60 hz te draaien.
Dan heb je nog een Action Replay nodig om alle import games en ook de games die 4MB uitbreiding nodig hebben.
-Choices-
Jap. Saturn moet je ook wel weer een step down converter hebben en ik heb een witte Japanse die RGB niet helemaal lekker weergeeft terwijl mijn PAL dat wel deed. Nu geeft mijn PAL Saturn ook geen RGB meer, go figure, heeft volgens mij te maken met dat ene pinnetje dat met een bepaald voltage de tv duidelijk wil maken: "Er komt nu een RGB signaal binnen, negeer a.u.b. het video signaal".

Wat Dreamcast betreft zou ik echt een Japanse nemen aangezien er veel games zijn die op een PAL Dreamcast ineens automatisch op 50 Hz worden gedisplayed omdat de software soms kijkt naar welke Dreamcast het betreft.
Sowieso de laatste Dreamcast spellen bijna allemaall.
Garou ook
Yu Suzuki game collection ook
Daarentegen als je met VGA cabel speelt wanneer een game die ondersteund gaat het altijd naar 60Hz!

Good luck soldier.
R-Type

Post by R-Type » Thu Oct 12, 2006 17:57

Mijn JAP Saturn geeft gewoon probleemloos RGB weer op al mijn TV's, en ik heb zo'n lelijke witte.

Modden is ook niet echt cool en bovendien zit je dan nog steeds met potentieel bogus Action replays. Stay away of 3rd party.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Oct 12, 2006 18:36

Ander groot nadeel van een pal machine als je alleen een 60hrz mod doet is het feit dat je dan de converter moet swappen voor de 4mb card bij de games die dat gebruiken. Het is te doen alleen je card slot gaat zeer snel naar de neuk. Ga gewoon voor een jap saturn en you is good to go.
Malkor

Post by Malkor » Thu Oct 12, 2006 20:01

Bedankt voor de hulp!

Ik krijg weer stevig de verzamel drang te pakken. Misschien moet ik toch een groot deel van mijn black/death metal lp's te koop zetten om dit te kunnen financieren. Ik ga allereerst even wachten of Ken een Last blade voor mij kan vinden.

Mocht ik toch kiezen voor een japanse saturn, wat is dan de beste , en natuurlijk goedkoopste (student he :P ) manier om een te krijgen? Ik heb de darkstalkers jpn met ram gevonden op ebay voor 38 dollar. Nu ben ik persoonlijk geen grote liefhebber van ebay. Ik ben hier vaak genoeg mee verneukt met metal vinyl.

Ik ga er vanuit dat discworld op de japanse saturn niet spelen is voor ons nederlanders?
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Oct 12, 2006 20:24

Malkor wrote:Bedankt voor de hulp!

Ik heb de darkstalkers jpn met ram gevonden op ebay voor 38 dollar. Nu ben ik persoonlijk geen grote liefhebber van ebay. Ik ben hier vaak genoeg mee verneukt met metal vinyl.

Check eerst goed de feedback van de seller. Verder goed kijken of deze persoon paypal gebruikt. Dat werkt een stuk veiliger.

Ik ga er vanuit dat discworld op de japanse saturn niet spelen is voor ons nederlanders?

Nee absoluut niet, wel een hele leuke game met veel humor! Maar met een converter op een jap saturn kun je de pal versie ook gewoon spelen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Oct 13, 2006 08:36

Stuur even je adres op naar me pm voor Last Blade!

Saturn gewoon via mij in Japan bestellen, gaat veel sneller en goedkoper.
Als ik tenminste tijd heb om naar het fucking postkantoor te gaan, omdat die in de weekenden gesloten is en ik overdag bijna geen tijd heb 8)
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Fri Oct 13, 2006 13:30

Ken wrote:Stuur even je adres op naar me pm voor Last Blade!

Saturn gewoon via mij in Japan bestellen, gaat veel sneller en goedkoper.
Als ik tenminste tijd heb om naar het fucking postkantoor te gaan, omdat die in de weekenden gesloten is en ik overdag bijna geen tijd heb 8)

wat kost een jp saturn?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Oct 13, 2006 14:27

Ik heb het over games, hardware is uiteindelijk duurder ivm shipping :(
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Fri Oct 13, 2006 20:58

ooohhhh nuja eerst maar eens de dreamcast ontdekken :)
donderdag komt ie binnen, ik kan echt niet wachten.
Heb ik mooi de tijd om ook nog ff wat games te scoren!

My Neo Games
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 15, 2006 00:03

Het geluk van de saturn op ebay is dat er heel betrouwbare sellers zijn waar ik nog nooit problemen mee heb gehad en ik heb zeker 100 games van ebay gehaald (Terwijl mijn collectie nu nog maar 40 telt hehe). Japanse sellers zijn het best: hit-japan, palet_th, yamatoku en RX toys zijn zeer goede en betrouwbare powersellers. Yamatoku heeft extreem lage shipping ($2 voor een game) dus probeer vooral bij hem auctions laag te winnen. Als een game bij hen als mint of excellent beschreven staat, ga er vanuit dat ie echt krasvrij is. Steve666b uit engeland is trouwens ook erg goed en niet duur.

Bestel er gerust via standard airmail, het is zeer betrouwbaar. Gecombineerd, hebben deze gasten vrijwel alles wat je zoekt.

Stay away bij Amerikaanse sellers, daar komen mijn enige aantal ebay problemen weg en soms is de staat zwaar ondermaats. Haal het echt alleen uit Japan, die lui zijn zorgvuldig.
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Oct 23, 2006 08:02

Ik zag op ebay voor de DC een rgb kabel staan met daarbij een zeer intrigerende omschrijving maar waar het mij om gaat is dat deze kabel toch het beeld aan kan bieden via het welbekende gele plugje ipv scart?
en is er kwaliteitsverschil?

My Neo Games
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Oct 23, 2006 09:57

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld maar het gaat bij DC als volgt:

Composiet (kansloos)
S-video (al iets beter)
RGB (best)
VGA (allerbest)
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Oct 23, 2006 10:01

ik bedoelde deze:
Maar het is dus redelijk kansloos die aansluiting te gebruiken?
Dan moet namelijk mijn tv ff van de muur af aangezien ik niet lekker scart kabels er meer bij krijg. Ik dacht als composiet ook lekker werkt dan hook ik hem zo up,

Image

My Neo Games
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Oct 23, 2006 10:10

Dat is een RGB kabel, het beste voor een normale tv. Zorg wel em in de RGB ingang te stoppen.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Oct 23, 2006 10:10

composiet = stront
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Oct 23, 2006 10:12

ik dacht dus dat dit een combi van video en 2 audio was maar het is rgb?

komt mooi uit dat volgens mij zo`n aanlsuiting op me cinema set heb...vanavond ff checken :)

My Neo Games
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Oct 23, 2006 10:16

Iedere 'cinema set' heeft een rood/witte aansluiting. Halverwege de RGB kabel in dat blokje gooi je de rode en witte die naar je versterker gaan, scart gaat in je tv.
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Oct 23, 2006 10:21

mjah ok die rood en wit en geel is dus audio en video.
Dan had ik dat wel goed begrepen.
Ik heb dus volgens mij ook een aparte 3 pluggen ingang voor Rood Geel Blauw op me set, vandaar dat ik wat confuus was.
Moet zowieso me xbox ff opnieuw aansluiten dus dat wordt dan maar naar beneden halen die tv :(

Conclusie
Die gele plug gebruiken is dus kut :P

My Neo Games
R-Type

Post by R-Type » Mon Oct 23, 2006 19:49

S-video kan beter zijn dan RGB. Minder scherp, dus minder jaggies. 2d komt hier beter uit imo.
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Fri Nov 10, 2006 13:24

de DC-X bootdisk laat me ook JAP games draaien?
heb namelijk de fantastische getbass game met hengel maar in het japans natuurlijk :)

die gare utopia disk ziet hem wel maar speelt hem niet af..... en die dcxdisk kan ik nergens vinden.
Dus voordat ik me helemaal lens zoek is het wel makkelijk om te weten of het dan wel werkt :P

IK WIL VISSEN!

My Neo Games
R-Type

Post by R-Type » Fri Nov 10, 2006 18:45

DC-X werkt. En codebreaker ook. De rest is troep. Probeer een codebreaker ergens op het net te scoren, gratis.
Post Reply