Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
MajorTom
relaaax ding
-
Kurogane
zeker, ik vraag me af voor welke prijs ze die verkopen. Zou ik tog zeker erbij kopen als ik een wii ga halen. ziet er best arcade achtig uit. mischien goed voor spellen als Super Smash Bros?
-
Rano
- Active Level:

Hmm, ik moet het nog zien met de Wii. Het is allemaal erg kicken enzo. Maar hoelang blijft het zwaardvechten met de Wiimote leuk?
"Je kan ook met je GameCube controller spelen"..
Klopt, maar wat is dan het voordeel van de Wii?
-
R-Type
Dan bieden MS en Sony je next gen graphics gecomineerd met normale gameplay, waar met de Wii in dat geval weinig tegenover staat. Niet meer dan een opgesoepte GC althans.
-
Baki
- Active Level:

R-Type wrote:Dan bieden MS en Sony je next gen graphics gecomineerd met normale gameplay, waar met de Wii in dat geval weinig tegenover staat. Niet meer dan een opgesoepte GC althans.
Als ik dit zo lees moet je gewoon ook geen wii kopen. Nintendo wil juist niet mee doen aan die next gen graphics war en juist dmv orininele gameplay een nieuwe markt aanboren naast de fans die ze al hebben. It aint all about graphics you know

DS is qua graphics ook een stuk minder dan de PSP maar toch verkoopt de DS als een dolle. Dat komt oa door de originele games. Ik vond de graphics niet eens tegenvallen, maar ik had dan ook geen hoge verwachtingen hier van.
-
R-Type
Ik ben ook niet van plan een wii te kopen.
Maar het was anyhow een aanvulling op dit;
Hmm, ik moet het nog zien met de Wii. Het is allemaal erg kicken enzo. Maar hoelang blijft het zwaardvechten met de Wiimote leuk?
"Je kan ook met je GameCube controller spelen"..
Klopt, maar wat is dan het voordeel van de Wii?
In het geval dat de innovatieve gameplay niets voor je is, en je standaard gamen prefereert bieden de Ps3 en Xbox gewoon meer, omdat je dan betere graphics krijgt voor dezelfde gameplay. Dat zei ik slechts.
-
Gungrave
MajorTom wrote:
relaaax ding
Slick ding, maar ze hebben het echt weer verpest door dat ding niet draadloos te maken. Als je hem al niet draadloos maakt, bevestig de draad dan aan de bovenkant! Dat is naar mijn idee toch echt stukken beter.. Maar ach, het komt vast allemaal wel goed.
De Wii ga ik trouwens ook niet kopen, simpelweg om dat ik niet iemand ben die de hele dag om innovativiteit schreeuwt en het is gewoon niks voor mij. Doe mij maar een simpele controller en leuke games, dus de keuze is snel gemaakt. De PS3 en 360 komen hier in huis

-
ManoRevolver
Gungrave wrote:MajorTom wrote:
relaaax ding
De Wii ga ik trouwens ook niet kopen, simpelweg om dat ik niet iemand ben die de hele dag om innovativiteit schreeuwt en het is gewoon niks voor mij. Doe mij maar een simpele controller en leuke games, dus de keuze is snel gemaakt. De PS3 en 360 komen hier in huis

Is de Nintendo Wii controller niet simpel dan? Check die pic!
En sinds wanneer maakt Nintendo geen leuke games meer?
-
Gungrave
ManoRevolver wrote:Gungrave wrote:MajorTom wrote:
relaaax ding

Is de Nintendo Wii controller niet simpel dan? Check die pic!
En sinds wanneer maakt Nintendo geen leuke games meer?
DÃé controller is erg slick en daar zou ik graag mee willen spelen, maar als ik daarme speel, wat heeft de Wii dan voor meerwaarde? Sinds de N64 liggen de Nintendo games me al niet meer, ik heb nooit gezegd dat Nintendo geen leuke games maakt

Integendeel zelfs, alleen ze boeien me op de een of andere manier gewoon niet (meer), that's all. De Nintendo-games zouden dan nog de enige meerwaarde zijn naast de prijs van de Wii als je met de 'gewone' controller speelt, en daar koop ik geen console voor...
-
Ken
- Active Level:

-
- Famitsu reported that Nintendo's senior management director Yoshihiro Mori has confirmed the price of Wii, the console will cost 25000 yen (US$222) in Japan. The price is about 1/3 of PS3 and less than half of Xbox 360.
- Nintendo plans to ship 6 million units of Nintendo Wii worldwide by the end of financial year of 2006, and they expect to ship 17 million units of software.
- Nintendo revealed its worldwide shipment of the various systems in 2005 financial year (Apr 05 - Mar 06):
GameBoy Advance - 8.33 million units
GameBoy Advance SP - 6.44 million units
GameBoy Micro - 1.83 million units
Nintendo DS - 11.46 million units
Nintendo DS Lite - 0.58 million unit
GameCube - 2.35 million units
- Here are the worldwide shipment of Nintendo software in 2005:
GameBoy Advance - 59.36 million units
Nintendo DS - 49.95 million units
GameCube - 32.79 million units
- Here are the forecasts for the 2006 financial year:
GameBoy Advance - 2.5 million units hardware / 30 million units software
Nintendo DS - 16 million units hardware / 70 million units software
GameCube - hardware forecast not available / 15 million units software
Wii - 6 million units hardware / 17 million units software
-
ManoRevolver
Huh? Meer units van de GBA dan van de GBA SP?
-
Ken
- Active Level:

-
De GBA is vooral gekocht voor kinderen, de ouders zien daarmee het nut niet in om een iets verbeterde versie te kopen. Ik heb ook meer GBA's gezien dan GBA SP op straat in Japan.
-
Ken
- Active Level:

-
Wat een schande...
De PR Manager van Nintendo Amerika Matt Atwood heeft bevestigd dat de Wii's op de E3 2006 inderdaad 'gewoon' GameCube's zijn geweest. Dat is even slikken voor Nintendo minnend Nederland. Wat betekent dit voor de releasedatum van de Wii? Komt deze in gevaar omdat de hardware nog steeds niet af is? Matt ontkracht deze vragen direct door uit te leggen dat dit een speciaal voor de E3 ontworpen Wii is geweest en niet de definitieve Wii. De graphics zouden wel Wii gelijk zijn wat aangeeft dat de eerste generatie games GameCube gelijk zullen zijn en het vooral moeten hebben van de Wii controller.
-
Gungrave
En dan maar zeiken over Sony..
Schandalig vind ik het, maar ach.. Het gaat bij de Wii vooral om de gameplay, bij de 360 of PS3 had het wel wat erger geweest, maar toch blijft het een schande.
-
Rano
- Active Level:

Waar heb je dat gelezen Ken? Ik geloof er namelijk niet zoveel van.
-
Rano
- Active Level:

Betrouwbare bron

-
R-Type
Het is wel waar maar niet goed geciteerd;
And we thought the GameCube wasn't at E3 ...
Thanks in part to a broken Wii title and a quick attendee, pictures have been floating around the internet that prove the Wii consoles we were seeing were just displays, and that all of the demos were being run in GameCubes. We've received numerous e-mails about the wire-cluttered image to the right of this post, but now Nintendo of America has come out and confirmed that, in fact, the Wii games were being played through GameCubes -- or, more accurately, Wii hardware embedded in a GameCube, "made specifically for the E3 show and is not the final mass-production version."
NOA's PR Manager Matt Atwood noted that "for some of the games that you've seen, the focus for them was not graphics at all," hinting that a few of the titles may seen graphical improvements. Atwood stated that the system specs are still being finalized, but that their E3 showing was "very indicative of the experience Wii will offer." Don't get your hopes up for vast technical improvements.
To be fair, the PlayStation 3's were being run off dev kits this year, and last year's Xbox 360 games were being played on Apple G5 computers.
-
Ken
- Active Level:

-
Snake in Wii Smash Brothers, waardeloos idee.
-
Gameholic
Het woord is eruit! Althans volgens nu.nl ... vandaag komt Nintendo in Amerika en morgen in Europa meer uitsluitsel over de lanceringen in het westen. Zie hier het volledige bericht:
"Uitgegeven: 14 september 2006 11:30
TOKIO - Nintendo brengt op 2 december zijn nieuwe spelcomputer in Japan op de markt. Het Japanse concern liet donderdag weten dat de internationale lancering van het apparaat, met de naam Wii, dicht bij deze datum zal liggen. De spelcomputerfabrikant maakt vrijdag meer bekend over zijn Europese plannen.
De Wii gaat de strijd aan met de Xbox 360 van Microsoft, die al een jaar op de markt is, en de Playstation 3 van Sony. Het apparaat krijgt een adviesprijs van 25.000 yen (168 euro). "
Goed nieuws!! Als Europa vertraging oploopt mag Ken er eentje voor mij pre-orderen :p
-
Ken
- Active Level:

-
25.000 yen is echt een nette prijs hoor, ik denk dat de Wii het wel eens erg goed zou kunnen gaan doen. In tegenstelling tot de Gamecube zeker.
-
Gameholic
Ja dat denk ik dus ook ...
Wat ik wel vreemd vind is dat de New York Times eerder deze dag gemeldt had dat de Wii eind november al in de US verkrijgbaar zou zijn. 27 nov als ik me niet vergis. Dat zou betekenen dat Europa ook ergens in die buurt zit.
Zeer nette prijs indeed. Ik zou op zich wel een Japanse Wii willen maar dan zit je weer te kutten met Zelda...
Enfin, goed nieuws dit!
-
R-Type
Hij word in Amerika dus 250 dollar dus zeg maar 250 euro hier. Ook komt ie in de States pas NA de Ps3 uit.
Naar verluid worden games ook 69 euro.
Mhm.. wel de goedkoopste console, maar toch niet eens zo heel goedkoop imo..
-
Dem.
gamer.nl meld net
De console verschijn in Japan voor een prijs van 25.000 yen, wat omgerekend zo'n € 181,- bedraagt. Dit is dan wel zonder WiiSports, welke bij Amerika er voor een totaalprijs van $250,- bij inbegrepen is.
De nunchuck en classic controllers zullen 1.800 yen (€13,-) per stuk gaan kosten. De Wii-mote zelf is natuurlijk een stuk duurder. Daar zul je 3.800 yen (€27,50) voor neer moeten tellen. The Legend of Zelda: Twilight Princess zal 6.800 yen (€49,-) gaan kosten. Over het algemeen zullen games tussen de 4.800 em 6.800 yen (€35,- en €49,-) gaan kosten. Met launch zullen er in Japan 16 titels van tien verschillende ontwikkelaars beschikbaar zijn.
1up meldde hetzelfde, maar gaf als bron
Nintendo's Wii will ship November 19 and retail for $250 if a report by The New York Times (by way of the Seattle Post-Intelligencer -- who appears to have leaked the story early, as it hasn't shown up on the New York Times webpage, yet) turns out to be legit.
Welke hier vandaan komt:
http://seattlepi.nwsource.com/business/ ... ndo14.html
Staat ook stukje in over oude nintendo games downloaden via internet, maar dat zal wel oud nieuws zijn (?). Xbox Arcade achtig, interesseert me niet zo bijster veel.
Iig, morgen is die shit. Maar zoals het hier staat is het wel te doen imo.
-
MajorTom
Goede prijs voor Japan, nu maar hopen dat het voor Europa ook zo is!
Ik hoop op een prijs van 200 euro, anders vind ik het verschil te groot met andere landen... maar iets in me zegt dat het niet het geval is...
Ik zag trouwens nog een nieuw filmpje van Zelda en Pokemon (Online!) en het zag er zeer mooi uit, kijk zelf maar even!
http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_preview/presentation/12.html