Favoriete magazines in de glorie dagen?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
R-Type

Post by R-Type » Sat Feb 25, 2006 21:45

haha ja, zovaak was dat het geval in de PU: er kwamen gigantisch toffe games uit maar die droegen nou eenmaal niet de naam "Mario" of "Sonic" of Mortal Kombat. En dus schreef PU er met geen woord over, ook geen preview.. niets.. Opeens hadden ze dan een halve pagina review over betreffende game en dat was het dan.

Die FF3 review is immens slecht. Ik kan een 10x, wat 100x, nee 1000x betere review schrijven. 1 pagina over dat het een saai en eentonig spel is en wat screenshotjes van het eerste dorp en dat is het dan. Ik heb op de zolder gegraven en daar vond ik dan de PU met die review (feb 1995).

Ik zal wat punten uit de review noemen, voor mensen die het niet kennen (schrik niet):

"De muziek is zo onopvallend dat ik het niet meer hoorde" (OMFG.. 1 van de beste 16 bit soundtracks vuile newbs!)

Graphics 6
Geluid 6,5
Originaliteit 5
Speelbaarheid 5

Totaal 5,6 !!

-Weinig eigen actie (ehh?)
-Veel selecteren (het is een RPG?)
-Duur (wtf is dit?)
-Irritant (?)

Duidelijk, deze koe vergeleek FF met Streets of Rage of een andere actie game.

AMATEURS.

Als iemand nog meer voorbeelden van intens slechte PU reviews heeft (ze zijn er in overvloed) dan zie ik ze graag :D
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 26, 2006 03:54

Nou ik heb een paar jaar geleden een keer een brief geschreven over de Metal Gear Solid 2 review die in de PU stond en werkelijk van geen kanten klopte. Ik had de game op import en het was nog niet zo vanzelf sprekend dat je dat soort games zomaar ook op import kocht. Anyway, ze meldden dus dat het een kutspel was omdat Snake dood zou gaan. De vloer met ze gelijk gemaakt, heb gelijk gekregen alleen hoefde ik niet te vertellen hoe ze hun werk moesten doen. Het jammere aan het blad is dat er nog een iemand rondloopt die nog enigszins verstand van zaken heeft maar mee wordt genomen in het niveau en nooit goed uit de verf komt. Voor de rest is Niels een prima kerel, de rest ach ja ik zeg maar niks.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 26, 2006 04:18

Gungrave

Post by Gungrave » Sun Feb 26, 2006 08:56

Ken wrote:http://www.solvalou.com/subpage/arcade_reviews

Vette scans

Ik heb ze even bekeken en dat is echt een zeer leuke site! :)
Zeker bekijken mensen, vooral als je je verveelt is het leuk om af en toe een reviewtje te lezen oid :)
R-Type

Post by R-Type » Sun Feb 26, 2006 12:13

Ken wrote:Nou ik heb een paar jaar geleden een keer een brief geschreven over de Metal Gear Solid 2 review die in de PU stond en werkelijk van geen kanten klopte. Ik had de game op import en het was nog niet zo vanzelf sprekend dat je dat soort games zomaar ook op import kocht. Anyway, ze meldden dus dat het een kutspel was omdat Snake dood zou gaan. De vloer met ze gelijk gemaakt, heb gelijk gekregen alleen hoefde ik niet te vertellen hoe ze hun werk moesten doen. Het jammere aan het blad is dat er nog een iemand rondloopt die nog enigszins verstand van zaken heeft maar mee wordt genomen in het niveau en nooit goed uit de verf komt. Voor de rest is Niels een prima kerel, de rest ach ja ik zeg maar niks.

Ja, dat klopt. Zij zeiden inderdaad dat Snake dood zou gaan. Meteen na die tanker scene zie je al dat dit bullshit is. Dus ze hebben niet eens opgelet!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 26, 2006 12:27

Nee ze hebben alleen de demo gespeeld van de tanker en de rest blind gekopieerd van internet rumoeren.
R-Type

Post by R-Type » Sun Feb 26, 2006 18:16

Belachelijk dat mensen dan ook nog betalen voor zulke leugens.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Feb 27, 2006 12:04

:lol: Idd. Nu vind ik wel dat ze het op TV goed doen bij gamekings, maar de PU moet er echt uit...de laatste die ik kocht was zeker 10 jaar geleden.

Net ff die link van Ken bekeken, vette scans, doet me herinneren aan de tijd dat ik droolde over die arcade games...toen waren de homeconsoles nog ver en ver achter. Dat waren pas de jaren.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Mon Feb 27, 2006 19:45

trouwens die avatar is dat niet Strider 2?

Die heb ik een tijdje geleden gesealed by Nedgame gekocht (Amerikaanse versie). Erg coole game.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Feb 28, 2006 12:23

R-Type wrote:trouwens die avatar is dat niet Strider 2?

Die heb ik een tijdje geleden gesealed by Nedgame gekocht (Amerikaanse versie). Erg coole game.

You better believe it buddy.Strider rocks.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Fri Mar 03, 2006 15:04

DreamerNL wrote::lol: Idd. Nu vind ik wel dat ze het op TV goed doen bij gamekings, maar de PU moet er echt uit...de laatste die ik kocht was zeker 10 jaar geleden.

Net ff die link van Ken bekeken, vette scans, doet me herinneren aan de tijd dat ik droolde over die arcade games...toen waren de homeconsoles nog ver en ver achter. Dat waren pas de jaren.

Gamekings was destijds op de box erg tof, nu het bij TMF zit vind ik het wel een stuk minder. Ik mis de gezelligheid. plus nu veel minder goodies giveaways.

Die scans zijn idd een trip down memmory lane. Ik had bij een verhuizing bijna al mijn mags weggegooid en is nu weer eens leuk om terug te zien. Helaas zie ik niet direct scans van Gamesmaster staan, dat was toch wel mijn favoriete blad.
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Mar 03, 2006 17:55

Iemand nog goede ervaringen met retro gaming georienteerde bladen? Je hebt wel Retro Gamer maar die schijnt ruk te zijn volgens mensen op het net, alhoewel ik het preview exemplaar op de site er wel gelikt uit vind zien;

www.retrogamer.net
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Mar 04, 2006 21:27

Trouwens, heeft iemand hier nog NMS Nintendo Magazine System bladen liggen? Ik mis er nog enkelen.....
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sun Mar 12, 2006 20:47

Heb nog een Edge op de kop getikt, December 1998 issue met Dural op de cover. Veel Japanse DC info. Ook kan ik nog een zooi Arcades krijgen, ook wel een goed blad.

NMS heb ik wel gehad, maar vond het zelf niet veel (was dan ook niet zozeer Nintendo minded). Ik had wel 1 vette issue; met een gigantische SF2 Turbo review.

Zelf zoek ik SSM's, Sega Saturn Magazines. Een aantal issues van 1998 heb ik niet meer.
R-Type

Post by R-Type » Tue Mar 28, 2006 18:02

Image

Won it. Zelfs nog met demo's.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Apr 20, 2006 14:43

Games tm is een heel tof engels blad.. weet niet of jullie het blad kennen. Er zit ook elke keer een Retro gedeelte in. Dit keer een vette special over de Megadrive. Ik heb het even ingescand.. mss leuk om te lezen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Cheers!
Chipp

Post by Chipp » Thu Apr 20, 2006 17:01

Gamestm is idd een erg fijn blad, vandaag viel de nieuwe(43) alweer op de deurmat. Zo maar eens ff inkijken, cover ziet er wel weer goed uit met dead rising erop.

In issue 42 staat btw een nederlander als collector van de maand, iemand toevallig die hier rond hangt??

Deze link nog gevonden(op ntsc-uk): ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/magazines/ Het is niet de snelste ftp en er staan voornamelijk spectrum based mags maar er staat ook nog een hele rits c+vg's op, die ik zelf wel weer eens interessant vond om te door te kijken.

meanmachines scans: http://www.meanmachinesmag.co.uk/index.php Ook altijd leuk :D
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun May 21, 2006 22:47

Power unlimited was vroeger gewoon echt fucking kinderachtig, maar wees realistisch rondt 1995 werd het gamen lang niet zo serieus genomen als nu en was de leeftijd van de gemiddelde gamer stukken lager. Met de huidige shooters e.d is er een compleet nieuwe doelgroep bijgekomen, en nu zijn ze ook wel wat serieuzer bezig. Als klein mannetje was het in ieder geval precies op mijn niveau, waar je nu vaak tenenkrommende neigingen krijgt. Ik lees het blad nog heel af en toe door maar koop het al 5 jaar niet meer, maar het mist zeker de kwaliteit van bladen als bv. EGM die ik vroeger altijd kocht, vooral omdat PU fotoos had met pixels zo groot als de letters. Toch blader ik vaak nog een keer terug en altijd met weemoed, laatst nog een artikel uit 1995 of 1996 dat er misschien een vervanger kwam voor de floppy, genaamd cd-rom....Kijk waar we nu zijn, en je kunt niets anders dan een dikke glimlach krijgen als je zulke verhalen leest.
Post Reply