[main update: special]Xbox360 in Japan, jullie verwachtingen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Akira

Post by Akira » Tue Nov 29, 2005 23:46

Shurik wrote:Hoeveel feiten iemand ook naar boven kan brengen dat de kans van slagen groter is, mijn gevoel zegt dat dat de kans net zo groot is als de huidige Xbox. Als straks de PS3 en Revolution er zijn zal er weinig japanner zijn die nog interesse heeft in de 360.

Money can't buy love weet je.

Maar met geld kan je wel exclusives kopen. MS pakt Japan nu veel beter aan met de 360 dan toen met de originele Xbox. MS had eerst het idee van "ze spelen wel wat we hun bieden" en dat was verkeerd, nu zeggen ze "we geven ze waar ze om vragen".

Ohh, en Hironobu Sakaguchi (Final Fantasy, Chrono Trigger) zit nu bij MS 'nuff said...
Shurik

Post by Shurik » Wed Nov 30, 2005 12:23

Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk.
Akira

Post by Akira » Wed Nov 30, 2005 16:26

Shurik wrote:Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk.

:roll:
Shurik

Post by Shurik » Wed Nov 30, 2005 17:19

Dat is ook weer een lekker volwassen post. Ik heb echt geen behoefte aan dit soort ongein.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Nov 30, 2005 17:41

Idd!... we geven gewoon meningen .. zo simpel is het! Dus gewoon chill.
Akira

Post by Akira » Wed Nov 30, 2005 19:25

Shurik heeft misschien wel een mening maar hij kijkt niet naar de feiten. Hij ziet MS = Xbox = slecht in Japan en MS = Xbox 360 = slecht in Japan. Dat terwijl MS het deze keer dus COMPLEET anders aanpakt. Hoe kun je dan met een recht gezicht zeggen dat de Xbox 360 het net zo slecht zal doen als de gewone Xbox. Als er iets is wat je moet weten in deze bizz is dat je nooit naar de vorige generaties moet kijken. Het is allemaal in beweging. De marktleider van toen is nu de underdog en dat kan nu weer gebeuren, maar dan met Sony. Of dit ook echt gaat gebeuren weet niemand, maar dat is ook helemaal niet belangrijk. Een console hoeft nier per se het meest te hebben verkocht om succesvol te zijn.

Maar het enige wat Shurik hier waarchijnlijk op te zeggen heeft is "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk."
Shurik

Post by Shurik » Wed Nov 30, 2005 20:29

Jongen maak er niet zo'n scene van. Ik heb alleen mijn verwachting uitgesproken en dus niet "met een recht gezicht" gezegd dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Who knows man? Ik niet, jij niet. Dus waar maak je je in God's naam druk om. En natuurlijk besef ik dat MS het anders aan gaat pakken. Ze zullen wel moeten ook. Maar Nintendo en vooral Sony met de PS3 zal in een veel makkelijker vaarwater zitten, daar waar dat bij MS niet het geval is. Da's alles. Kan het voortaan alsjeblieft niet meer zo moeilijk allemaal. Ik ben nu eenmaal kort van stof. En als er iets niet duidelijk is vraag het dan gewoon normaal. En kom niet met een enkel:
:roll: Zeg dan gewoon wat je eventueel niet bevalt, dan voorkomt dat onnodig gezeik.

Maar het enige wat Shurik hier waarchijnlijk op te zeggen heeft is "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk."

Trek niet zo snel conclusies zie je wel weer.
Akira

Post by Akira » Wed Nov 30, 2005 20:51

Niemand maakt hier een scene. Jij laat jouw verwachtingen weten en ik zeg dat die niet kloppen, en dus begint er een discussie, of dat zou eigenlijks moeten gebeuren ipv "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk." Daarom kwam ik met de " :roll: "

En hoezo zitten Sony en Nintendo in een betere positie in Japan? De consoles van Nintendo en Sony hebben ook hun handicaps net als de Xbox 360. En vooral Sony zal hier waarschijnlijk last van krijge. Microsoft's positie is verbeterd terwijl Sony's positie is verslechterd.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Nov 30, 2005 20:59

Akira wrote:Niemand maakt hier een scene. Jij laat jouw verwachtingen weten en ik zeg dat die niet kloppen, en dus begint er een discussie, of dat zou eigenlijks moeten gebeuren ipv "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk." Daarom kwam ik met de " :roll: "

En hoezo zitten Sony en Nintendo in een betere positie in Japan? De consoles van Nintendo en Sony hebben ook hun handicaps net als de Xbox 360. En vooral Sony zal hier waarschijnlijk last van krijge. Microsoft's positie is verbeterd terwijl Sony's positie is verslechterd.

Of verwachtingen kloppen kun je pas na een redelijke periode zeggen, wat nu dus nog niet het geval is.

Maar laten we het hierbij houden? Met de feestdagen in zich kunnen we het hier het beste gewoon lekker gezellig houden :) Zand erover lijkt me?
Akira

Post by Akira » Wed Nov 30, 2005 21:04

Zand erover? Waarover? Voor zover ik weet is dit geen ruzie ofzo.

Of verwachtingen kloppen kun je pas na een redelijke periode zeggen, wat nu dus nog niet het geval is.

Ik denk niet dat je hoeft te wachten om te zien dat dit onzin is:
Hoeveel feiten iemand ook naar boven kan brengen dat de kans van slagen groter is, mijn gevoel zegt dat dat de kans net zo groot is als de huidige Xbox. Als straks de PS3 en Revolution er zijn zal er weinig japanner zijn die nog interesse heeft in de 360.

Money can't buy love weet je.
Shurik

Post by Shurik » Wed Nov 30, 2005 21:36

Dan wacht je niet, ook goed.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Wed Nov 30, 2005 23:13

Ik hoop iig dat ie in jp ook aanslaat.
De kans dat dan de in jp geliefde titels ook hier komen is dan groter.
Is ie trouwens regio protected?
Last edited by legztec on Thu Dec 01, 2005 16:02, edited 1 time in total.
2d fighting rules
Perkunas

Post by Perkunas » Thu Dec 01, 2005 10:45

Mmm de Japanse launch line-up is nu wel erg pover geworden, met enkel RR6 als noemenswaardige titel... Ninety Nine Nights is naar de 'lente' uitgesteld, DOA4 met een week (of meer) opgeschoven... Xbox had een betere line-up in Japan.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Dec 01, 2005 14:46

De 360 heeft naar mijn weten wel een regiolock ja. Ach eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit of de 360 het wel of niet gaat doen in Japan. Wij zullen er hier in ieder geval weining van merken als dat het geval is.

En een reden waarom ik Xbox/Xbox 360 een toffe console vind is dat er gewoon veel Westers georienteerde games op uit komen... voor de typische (Japanse) games kan ik altijd terugvallen op Nintendo, Sony of natuurlijk Dreamcast.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Dec 13, 2005 10:23

las vandaag dat de verkoopcijfers ietswat tegenvallen in Japan. van de 160 duidend consoles zijn er slects 70 duidend verkocht en ook de games verkopen vallen erg tegen, maar dat is te verwachten bij een lage consoleverkoop. Blijkbaar moeten de echte games nog komen die de verkoop moeten stuwen.
Keep on Dreaming
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Dec 13, 2005 21:34

Nou dan zitten die 70.000 denk ik allemaal online RR6 te spelen want ik kom vaak japanners tegen daar en veel ook :)
Bomba

Post by Bomba » Thu Dec 15, 2005 04:11

70k units verkocht?

Ik dacht meer iets van 50k in de eerste week.

Hoe dan ook. Bedroevend slecht. De Xbox deed het veel beter met launch...
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Thu Dec 15, 2005 08:15

Lekker triest trouwens, hier in Europa en in de VS hebben we tekort en daar hebben ze over.
Hadden ze die units beter hier kunnen verkopen! beetje jammer.
2d fighting rules
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Thu Dec 15, 2005 08:54

Nah, ik lees vooral ook op andere fora nu veel dingen als dat Japan nu al voor de Xbox 360 mislukt zou zijn. Boelshit natuurlijk. Er zijn buiten RR6 op dit moment nog geen typisch Japanse spellen, het is dan ook logisch dat het beestje nog niet zo lekker loopt. Binnenkort komen er een aantal rollenspellen uit in Japan en natuurlijk DOA4. Het is dan erg waarschijnlijk dat de verkoop iets aan zal trekken.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Thu Dec 15, 2005 08:58

stom dat zij DOA niet als launchgame hebben gehad...MS weet zeker dat het een goeie seller zou zijn voor de 360.

Waarom hebben ze dan toch die haast met het uitbrengen van de console? Misschien een maand wachten of eerder zou ook niet verkeerd zijn. Ach ja...holiday season he...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Thu Dec 15, 2005 10:00

Mildoe wrote:stom dat zij DOA niet als launchgame hebben gehad...MS weet zeker dat het een goeie seller zou zijn voor de 360.

Waarom hebben ze dan toch die haast met het uitbrengen van de console? Misschien een maand wachten of eerder zou ook niet verkeerd zijn. Ach ja...holiday season he...

Daarmee laat je zien dat je niet zeker bent van je console en geen vertrouwen erin hebt. Een console uitstellen kan fataal zijn in deze markt. Een spel uitstellen heeft heel wat minder consequenties en is vaak zelfs nog goed voor de verkoop ook (omdat je er een 'beter' product van wilde maken of iets dergelijks. Spellen die (veel) vroeger uitkomen doen het volgens mij ook vaak minder goed (hoewel dit vrijwel niet te testen valt.)
Bomba

Post by Bomba » Thu Dec 15, 2005 14:51

Japanste X360 cijfers zijn binnen:

From dengeki:
360 hardware - 54k
360 software - 52k
Ridge Racer 6 - 24k

De Xbox launch was bijna drie keer succesvoller...
Post Reply