Shadow of the Colossus (update: review online)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Oct 29, 2005 15:16

Nou, ik heb ICO vorige week maar eens gekocht, bevalt me dus HELEMAAL niet...

Heb ik geen geduld meer voor.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sat Oct 29, 2005 16:07

Zijn wel lekkere games voor door het arcade geweld heen. Zo groot zijn ze ook niet, uitspelen binnen 6 uurtjes moet te doen zijn.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Oct 29, 2005 17:55

Ik ben vorige week ook met ICO begonnen en het begin vond ik echt cool. Tot ik op een stuk kwam waar ik die muts moest gaan beschermen tegen veel van die shadow motherfuckers. Als ze haar pakken vliegen ze damn ver weg en kun je het wel vergeten, daar heb ik ook dus GEEN geduld voor ben ik bang. Misschien probeer ik wel niet hard genoeg en had ik ICO voor Shadow of the Colossus moeten spelen...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Oct 29, 2005 18:02

ICO was ik snel op uitgekeken, daarom ben ik bang dat hetzelfde zal gebeuren.
Ik heb bovendien een hekel aan boss battles in games (zoals in bijv.Resi 4), en dit schijnt een game te zijn met alleen maar boss battles haha. anyway, ik ga em er zo maar eens instoppen.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Oct 29, 2005 18:11

Nou SotC is zo veel beter dan ICO, je kan ze ook echt niet vergelijken imo. Ik bedoel een kasteel rondrennen met een menthal disorder ho of epische battles tegen reuzen van tegenstanders.... Ik ga de hard mode ook nog proberen. Het is een heerlijke wereld om alleen al in rond te rijden op je paard.
R-Type

Post by R-Type » Sat Oct 29, 2005 18:24

Battles zijn het zwakke punt van ICO, maar als je die shadows gewoon steeds slaat zonder nadenken en steeds weer die muts uit hun handen slaat is het geen probleem, je kunt ook niet dood door fights. Ook als ze in dat gat verdwijnt hoef je alleen maar heel ff R1 bij haar in te drukken en ze is weer veilig.

SotC is anders, maar ik vind ze beide wel leuk. Ik denk dat ik ff verder ga, #6 meet your nemesis!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Oct 30, 2005 11:37

Na een kleine marathonsessie en het schrijven van de review ben ik dan officieel redelijk dood, maar het is wel interessant geworden. Ik kan er niet te veel over zeggen, omdat ie nog op gamez.nl moet, maar als die er staat dan geef ik hier wel de link.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 04, 2005 17:36

Mijn review is online bij Gamez.nl

http://www.gamez.nl/content/review.phtml?id=1000
Chipp

Post by Chipp » Fri Nov 04, 2005 17:55

Ken wrote:Mijn review is online bij Gamez.nl

http://www.gamez.nl/content/review.phtml?id=1000

Goede review, altijd leuk om te zien dat niet iedereen het met elkaar eens is.(gelukkig)
Of het allemaal ook rechtvaardig is kan ik niet over oordelen, ik heb de game helaas nog niet.
Bomba

Post by Bomba » Fri Nov 04, 2005 17:59

Te laag, maar goed. Zeer subjectief.

Wel een goede review.
R-Type

Post by R-Type » Sat Nov 05, 2005 10:49

Ja, ietwat laag cijfer, want de originaliteit en de durf verdiend een pluim; je kunt ook een soort van botsauto spel maken met allerlei loze options en er Burnout 16 opplakken. OF KAN DAT NIET E.A.?? Maar goed, je liet al de indruk achter niet kapot te zijn van dit soort door amerikanen zogenaamd heilig verklaarde titels.

Gelukkig komen dit soort games nog uit. Maar kwa minpunten heb je gelijk; dat is de reden waarom ik em ook ff heb weggelegd voor andere games. Een paar bazen op een rij is fantastisch, maar dan wel ff wat anders.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Nov 17, 2005 08:36

Zag deze vandaag in een winkel hangen, er is ook een iets anders zwarte uitvoering.

Image
Post Reply