Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
legztec
- Active Level:

Ken wrote:Baki wrote:Haha ik heb zelfs 2250 piek betaald voor mijn usa import ps2. Ik vind mijzelf dan ook een behoorlijke mongool en doe dat nooit meer...wtf was i thinkin'
Same here, 2900 gulden voor een Japanse PS2 met Ridge Racer V en SF EX 3.
Whoaaa
en dacht ik dat ik een rund was toen ik 1200 gulden voor mijn Neo Geo CD neerlegde!????

2d fighting rules
-
Rano
- Active Level:

Baki wrote:Nee ik wil PGR3, DOA4 en NFS spelen

En zo heel veel duurder zal ie niet zijn en zo wel jammer dan want ik wil geen pal bak.
Met de nieuwe generatie zijn de problemen rondom PAL en NTSC verleden tijd. Tenminste, als je een HDTV hebt.
-
Gungrave
Rano wrote:Baki wrote:Nee ik wil PGR3, DOA4 en NFS spelen

En zo heel veel duurder zal ie niet zijn en zo wel jammer dan want ik wil geen pal bak.
Met de nieuwe generatie zijn de problemen rondom PAL en NTSC verleden tijd. Tenminste, als je een HDTV hebt.
Huh? Hoezo zou dat verleden tijd zijn? Leg eens uit aub

Dat wil ik weleens graag weten ^^
-
Bellerophon
Gungrave wrote:Rano wrote:Baki wrote:Nee ik wil PGR3, DOA4 en NFS spelen

Huh? Hoezo zou dat verleden tijd zijn? Leg eens uit aub

Dat wil ik weleens graag weten ^^
PAL Tv = 50 Hrz
NTSC Tv = 60 Hrz
en HDTV is universeel toch?
-
Baki
- Active Level:

Ik heb ook HDTV (107 cm Plasma) en toch koop ik een ntsc machine. Zoals ik al aan gaf vanwege de de vage games die alleen in de us uit gaan komen. Maar ook de sterke koers van de euro helpt mee in deze keuze. Vaak kan ik zelfs cheaper aan de us games komen dan pal.
Een voorbeeld van ntsc en pal verschillen met de huidige generatie is God of War. Die heeft usa progressive scan en pal niet. Maar idd met de next gen zal dat niet veel meer uitmaken maar ik heb geen geduld dusss...Hmm en de backwards comp van de x360. Ik heb nu ook een us xbox. Is niet een hele grote reden maar toch leuk meegenomen

-
ShinRa
Van mij mag de next gen zeker komen, maar ik begin er nog lang niet aan. Vooral de PS2 heeft de beste after line-up voor een sonsle in jaren. Ik zal voor de gein even mijn pre-order lijstje droppen:
Okami, Shadow of the Colossus, FFXII, Kingdom Hearts 2, Dragon Quest 8, Magna Carta, Tales of Legendia, Disgaea 2, Shadow Hearts 3, Soul Calibur III, Grandia III, stuk voor stuk aankomende toppers. Met deze games en met al het spul dat ik nog uit moet spelen ben ik zeker nog wel minimaal een jaar zoet.
De eerste next-gen die ik zeker koop, is de Revolution, de PS3 komt er ook zeker in, maar pas na een pricedrop.
-
Bellerophon
ShinRa wrote:Van mij mag de next gen zeker komen, maar ik begin er nog lang niet aan. Vooral de PS2 heeft de beste after line-up voor een sonsle in jaren. Ik zal voor de gein even mijn pre-order lijstje droppen:
Okami, Shadow of the Colossus, FFXII, Kingdom Hearts 2, Dragon Quest 8, Magna Carta, Tales of Legendia, Disgaea 2, Shadow Hearts 3, Soul Calibur III, Grandia III, stuk voor stuk aankomende toppers. Met deze games en met al het spul dat ik nog uit moet spelen ben ik zeker nog wel minimaal een jaar zoet.
De eerste next-gen die ik zeker koop, is de Revolution, de PS3 komt er ook zeker in, maar pas na een pricedrop.
Of het daadwerkelijk toppers zijn dat is natuurlijk de vraag maar ik vind het persoonlijk een mooi lijstje

Bij de US Dragon Quest 8 krijg je een demo van FFXII
-
ShinRa
Bellerophon wrote:ShinRa wrote:Van mij mag de next gen zeker komen, maar ik begin er nog lang niet aan. Vooral de PS2 heeft de beste after line-up voor een sonsle in jaren. Ik zal voor de gein even mijn pre-order lijstje droppen:
Of het daadwerkelijk toppers zijn dat is natuurlijk de vraag maar ik vind het persoonlijk een mooi lijstje

Bij de US Dragon Quest 8 krijg je een demo van FFXII
Ik wet bijna wel zeker dat die demo eerst de PS2 in gaat!
-
Bellerophon
Ja dat gekke vermoeden had ik al
Maar jammer dat het nog niet duidelijk is of dat spel ook naar Europa zal gaan.
-
Bomba
Next-gen kan wachten. Kameo is het enige spel dat ik interessant vind. De rest vind ik niet boeiend genoeg. Ik wacht wel tot midden 2006. Met de hoop dat er dan WEL een paar interessante titels tussen liggen...De Ps2, PSP en DS zijn alles wat ik nodig heb voor dit najaar.
De Ps2 houdt het enorm lang uit zeg. Er komen nog zoveel toppers voor uit.
-
Ken
- Active Level:

-
Ik heb van de week een artikel gemaakt over digitale televisie in Japan.
O.a. over HD TV, maar ook digitale televisie op de mobiele telefoon.
Ik wou dat ik dit artikel nu met jullie zou kunnen delen, maar helaas het is voor een blad.
Erg coole stuff als je je er echt een beetje in verdiept en wie wil nou uiteindelijk niet beste uit z'n console halen? Verdiep jezelf er een beetje in zou ik zeggen, it'll be worth it.
-
ShinRa
Bellerophon wrote:Maar jammer dat het nog niet duidelijk is of dat spel ook naar Europa zal gaan.
Daar kan ik met een gerust hart "JA!" op zeggen, hij komt dus wel naar Europa.
-
Bellerophon
ShinRa wrote:Bellerophon wrote:Maar jammer dat het nog niet duidelijk is of dat spel ook naar Europa zal gaan.
Daar kan ik met een gerust hart "JA!" op zeggen, hij komt dus wel naar Europa.[/quote
Is er dan ook al een data voor? Of dat nog niet. En zal hij dan ook verschijnen met de demo erbij?
-
ShinRa
Bellerophon wrote:ShinRa wrote:Bellerophon wrote:Maar jammer dat het nog niet duidelijk is of dat spel ook naar Europa zal gaan.
Daar kan ik met een gerust hart "JA!" op zeggen, hij komt dus wel naar Europa.
Is er dan ook al een data voor? Of dat nog niet. En zal hij dan ook verschijnen met de demo erbij?
Een datum is er nog niet voor en het is tot op heden ook nog niet zeker of wij de FFXII demo zullen krijgen. De titel zal wel even op zich laten wachten, aangezien alles nog vertaald moet worden...
-
R-Type
Hmm laat die US release maar komen, ik kijk ook wel uit naar die Demo. In een grijs verleden kocht ik Brave Fencer met FF8 demo en die heb ik toen ook grijs gespeeld... maar ik acht DQ8 als game opzich wel wat beter dan Brave Fencer.
-
Bellerophon
R-Type wrote:Hmm laat die US release maar komen, ik kijk ook wel uit naar die Demo. In een grijs verleden kocht ik Brave Fencer met FF8 demo en die heb ik toen ook grijs gespeeld... maar ik acht DQ8 als game opzich wel wat beter dan Brave Fencer.
Net zoals FF VI met de demo van FF X
-
Perkunas
Momenteel niet echt geboeid door de line-up van de Xbox 360 (althans, de titels die in het zogenaamde 'launch window' verschijnen). De console zal ik uiteindelijk wel kopen (Neon, Treasure, Sega, From Software,...), maar momenteel als student weinig geld en in iets mindere mate vrije tijd.
Revolution lijkt me verder ook nog iets interessanter op dit moment, en hoewel ik natuurlijk eerst moet zien hoe het concept wordt uitgewerkt op E3 2006, heb ik nu wel al de neiging om de Japanse versie te importeren bij launch. Vooral voor de download dienst (Sin & Punishment, Advance Wars NES/SNES, Goemon,...), maar het valt dan nog te zien of je vanuit Europa kan betalen...
PlayStation 3 lijkt me op dit moment ten slotte nog iets te duur, hoewel ik zeker wel titels als Heavenly Sword wil spelen (met hopelijk enkele Kung Fu Chaos kameos).
Next-Gen mag er van mijn part wel komen, hoewel ze alle 'HD' eraf mogen laten van mijn part, zo'n toestel is quasi ontbetaalbaar.
-
Baki
- Active Level:

De X360 zal bij de release schaars zijn. Microsoft was te ambitieus om de usa, jp en pal releases vrijwel tegelijk doen. Ze hebben dus niet genoeg xdozen360 klaar... Wat een prutsers. Hoorde vandaag dat het bijna onmogelijk is om bij de release een usa import X360 te krijgen. Maar misschien dat ik via een kennis die in de usa zit iets kan fixen

-
Perkunas
Baki wrote:De X360 zal bij de release schaars zijn. Microsoft was te ambitieus om de usa, jp en pal releases vrijwel tegelijk doen. Ze hebben dus niet genoeg xdozen360 klaar... Wat een prutsers. Hoorde vandaag dat het bijna onmogelijk is om bij de release een usa import X360 te krijgen. Maar misschien dat ik via een kennis die in de usa zit iets kan fixen

Mjah, een kleine maand lijkt me niet echt de moeite om te doen... Als Nintendo's Revolution console vroeger uitkomt in Japan dan Europa, ga ik er wel één importeren denk ik. Vooral ook voor de Japanse backcatalogue...

-
Baki
- Active Level:

Het gaat mij niet om die maand eerder. Ik wil gewoon om verschillende redenen die ik al eerder aangaf een usa machine. Maar mijn mate in tha states wil er 1 opsturen. Ga dat deze week rond maken

-
DAY
- Active Level:

Het begint nu wel spannend te worden rondom de X360. Afgelopen vrijdag om 20:00 op de BBC was er een soort van docu over de X360. Ik stuitte er plotseling op en was best geinig.
eerst lieten ze een paar kids aan het woord die nu al eel gamen. Doordat momenteel nog steeds sony met de ps2 de boventoon voerd, dachten deze kids dat ze in eerste instanite toch wel voor een ps3 gaan, maar de x360 lijkt ze wel een mooi apparaat. hierna volgde gesprekken met hoge mensen binnen microsoft, onder meer j. Allard, R Bach en P Moore, dit was meer commerciele praat over hoe goed het nieuwe ding wel was. De docu maker legde wel neer dat mogelijk alleen mircosoft in staat is om zo een giga verlies te maken met de eerste xbox en dan nu door te gaan met de x360 alsof er neits is gebeurd. Daarna ging de tocht verder naar de x05 in amsterdam, het evenmenet was goed gelukt en de pers lijkt overtuigd. tijdens de x05 werd wel duidelijk dat de hoeveelheid x360's wat achter liep, en dat het tekort zal blijven tot na de xmas sales. Ook de productie van games wordt moeilijk, watn veel productiecentra produceren nu nog gewoon xbox games en die moeten snel omschakelen. Tenslotte werd nog een groep van moeders benadersd om hun oordeel over de xbox te geven. Deze moeders vonden het apparaat wel leuk, maar biedt niets nieuws. De mogelijkheden zoals muziek luisteren, films luisteren kunnen zij immers nu ook al.
Ondanks dat Ninty's revo mij nog steeds het meest aanspreekt, begin ik nu ook wel warm te lopen voor de x360. Vooral perfect dark met Joanna Dark lijkt mij erg leuk. Ik ben afgelopen week weer eens begonnen op mijn n64, moet nog steeds toegeven dat het een geweldig spel i, ondanks dat fps niet helemaal mijn genre is. Dat engelse bijdehandte stemmetje van jo is geweldig.
btw. als het goed is zijn er in een paar winkels nu demo pads. In de replay gamestores en in het nieuwe filiaal van de gameshop in Denhaag.
Keep on Dreaming
-
Gameholic
Ik ben net even met de 360 gespeeld in de Mediamarkt hier in Eindhoven.
De controller voelt echt lekker aan.. dik tevreden over deze controller. De console op zichzelf ziet er erg chique uit!
De enige games die speelbaar waren zijn King Kong, Call of Duty 2 en Kameo: Elements of Power...
IK was behoorlijk onder de indruk van de graphics van beide games, wetende dat dit zelfs nog niet de echte pareltjes zijn op dat gebied (PGR3 anyone?)
Maar op dit moment ben ik nog niet zo bezig met de 360... ik wacht dus nog een aantal maanden en ga alle PS2/Cube/Xbox/DC toppers spelen die ik nog altijd op de stapel liggen.
Maar de 360 krijgt zeker een plekje onder mijn tv.. dat is 200 % zeker
-
DAY
- Active Level:

Gisteren is bekend geworden dat dit de launch titels voor de x360 worden. In amerika komen nog nba 2k6, nhl nk6 en ridge racer 6 direct uit, die komen als het goed is bij ons in januair en februari uit.
Amped 3
Call of Duty 2
Condemned: Criminal Origins
FIFA Soccer 06 Road to 2006 FIFA World Cup
GUN
Kameo: Elements of Power
Madden NFL 06
NBA LIVE 06
Need for Speed: Most Wanted
Perfect Dark Zero
Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie
Project Gotham Racing 3
Quake 4
Tiger Woods PGA TOUR 06
Tony Hawk's American Wasteland
Keep on Dreaming
-
Gungrave
Opzich kwaliteit, maar een veel te kleine kwantiteit.. Ik had graag meer titels op de release gezien, maar so be it.
Ik haal toch geen XBOX360 =P
-
Ken
- Active Level:

-
Dat is onzin, er is nog nooit een launch geweest met zoveel titels op de eerste dag.