Laatst gespeelde Retro titel?
Grimlock wrote:Na 22 jaar ellende eindelijk Green Beret uitgespeeld op de Commodore 64.
Het val me op dat de spellen van de Commodore 64 behoorlijk moeilijk en erg irritant zijn.
mooie herinneringen aan aztek challenge, buck rogers, BRUCE LEE en nog vele andere games.

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL wrote:Grimlock wrote:Na 22 jaar ellende eindelijk Green Beret uitgespeeld op de Commodore 64.
Het val me op dat de spellen van de Commodore 64 behoorlijk moeilijk en erg irritant zijn.
mooie herinneringen aan aztek challenge, buck rogers, BRUCE LEE en nog vele andere games.
Bruce Lee heb ik nog steeds nachtmerries ervan over gehouden.
The Last Ninja 1 en 2 , Bubble Bobble , Buggy Boy , Ghosts 'N Goblins , Impossible Mission , Maniac Mansion , Montezuma's Revenge , The Neazealand Story, Pool of Radiance , Project Firestart , Rainbow Island , Turrican II , Ultima IV en V , Winter Games , Wizard of Wor en Zak McKracken and the Alien Mindbenders.
Zijn tevens de spellen die ik met veel moeite heb uitgespeeld in de loop van de jaren.
hoezo is bruce lee moeilijk dan? ik kan me herinneren dat het vrij makkelijk was...kan natuurlijk komen doordat ik het dagelijks met een vriend speelde haha. Zo konden we double dragon 2 op de nes met 1 leven uitspelen allebei...meesterlijk!

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Zit nu te genieten van Castlevania: Synphoni of the night. Damn wat is dit een leuk spel, denk dat ik er meer plezier van beleef dan MGS4. De gameplay is echt konami style, de rpg elementen zijn ook vermakkelijk, de geluiden zijn echt goed en grappig, vet verhaal en naturlijk dikke soundtrack.
Welke is de volgende vette castlevania ? ik it te denken om Chronicles te boeken.
Welke is de volgende vette castlevania ? ik it te denken om Chronicles te boeken.

ZiEk wrote:Zit nu te genieten van Castlevania: Synphoni of the night. Damn wat is dit een leuk spel, denk dat ik er meer plezier van beleef dan MGS4. De gameplay is echt konami style, de rpg elementen zijn ook vermakkelijk, de geluiden zijn echt goed en grappig, vet verhaal en naturlijk dikke soundtrack.
man I wish I was in your shoes right now. Symphony of the night is 1 van de vetste games ooit. Speelde em eerst op psx import (kon niet wachten tot ie uit was in de usa of hier, de previews in GAMEFAN waren om te smullen!!) toen de saturn versie gekocht, heeft extra levels.
wat een game...ultra vette graphics ook. super veel wapens (wacht maar tot je het runesword of de crissaegrim krijgt!!) en VEEL "levels".
De gba castlevanias lijken er nog het meest op, chronicles is ouderwets goeie stuff.

Ik vind de SNES versie van Castlevania IV de beste van de serie.
Heb het spel minstens 23 keer uitgespeeld en wil het morgen weer uitspelen.
Castlevania III voor de NES is ook een geweldige spel om meerdere malen uit te spelen. Was trouwens mijn eerste Castlevania ervaring.
De PC Engine ziet er ook aardig uit en vind het mooier dan de Saturn en de Playstation versies. Die 3 versies heb ik niet zoveel uitgespeeld maar Castlevania IV vind ik altijd leuk om te spelen.
Trouwens ik speel de laatste tijd steeds vaker op mijn trouwe SNES i.p.v. de Xbox 360, PS3 en de Wii. Zal wel in een retro fase verkeren want er komt de laatste tijd haast geen goede spellen meer uit.
Heb het spel minstens 23 keer uitgespeeld en wil het morgen weer uitspelen.
Castlevania III voor de NES is ook een geweldige spel om meerdere malen uit te spelen. Was trouwens mijn eerste Castlevania ervaring.
De PC Engine ziet er ook aardig uit en vind het mooier dan de Saturn en de Playstation versies. Die 3 versies heb ik niet zoveel uitgespeeld maar Castlevania IV vind ik altijd leuk om te spelen.
Trouwens ik speel de laatste tijd steeds vaker op mijn trouwe SNES i.p.v. de Xbox 360, PS3 en de Wii. Zal wel in een retro fase verkeren want er komt de laatste tijd haast geen goede spellen meer uit.
DNL wrote:hoezo is bruce lee moeilijk dan? ik kan me herinneren dat het vrij makkelijk was...kan natuurlijk komen doordat ik het dagelijks met een vriend speelde haha. Zo konden we double dragon 2 op de nes met 1 leven uitspelen allebei...meesterlijk!
Mijn vrienden hadden in die tijd geen Commodore 64 maar een MSX. Ze vonden de C64 maar niks en moest zelf in mijn eentje ermee spelen. Ondanks alles heb ik behoorlijk veel plezier ermee gehad. En ik heb al die C64 spellen netjes bewaard.
Ik het wat aankopen gedaan op de Japanse Playstation 3 store, en dat zijn niet de minste games:
R-Type Delta
Einhander
Tekken 2
Kan nog 2 aanschaffen doen, zit te denken aan RayStorm en Biohazard 2.
Maar goed, ik begin Delta dus te spelen en ik verwacht lelijke poly's enzo... maar de game ziet er nog vrij geweldig uit! Wat een fucking vette hori shooter! Niet eens slowdown, Final op de Ps2 is hier echt niets bij.
Einhander, heb ik onlangs nog origineel gehad. Gewoon een gruwelijke shmup van Square nog wel.
Tekken 2, Gekocht voor de nostalgie. Was mijn eerste PSX game. Vond het vroeger altijd de beste.
Voor zo'n 4 euro per stuk zeg ik koopjes, kan lekker die imports vanaf de HDD draaien
R-Type Delta
Einhander
Tekken 2
Maar goed, ik begin Delta dus te spelen en ik verwacht lelijke poly's enzo... maar de game ziet er nog vrij geweldig uit! Wat een fucking vette hori shooter! Niet eens slowdown, Final op de Ps2 is hier echt niets bij.
Einhander, heb ik onlangs nog origineel gehad. Gewoon een gruwelijke shmup van Square nog wel.
Tekken 2, Gekocht voor de nostalgie. Was mijn eerste PSX game. Vond het vroeger altijd de beste.
Voor zo'n 4 euro per stuk zeg ik koopjes, kan lekker die imports vanaf de HDD draaien

- d
- Active Level:
R-Type wrote:Ik het wat aankopen gedaan op de Japanse Playstation 3 store, en dat zijn niet de minste games:
R-Type Delta
Einhander
Tekken 2
Ik heb gehoord dat gedownloade ps1 games altijd de blurry filter hebben aanstaan. Is dit zo of kan je het aan en uitzetten zoals bij ps1 discs?
Ze zien er geweldig uit op mijn HDTV, en nauwelijks (niet) blurry. Manuals zijn ook ingebrepen (in het PS button menu kun je ze opvragen). Ik heb dat menu even verder doorgekeken en de Smoothing kan daar ook uitgezet worden bij Other Settings. De software ziet er hoe dan ook goddelijk uit voor PSX begrippen. Mooier dan mijn PSX en Ps2 op RGB.
Kleurgebruik is gewoon geweldig, echt niets is washed out. Ik denk dankzij het digitale HDMI.
Heb Ray Storm er ook maar bijgenomen. Heb nog yen over voor 1 game
Maar toch, ca 16 euro voor Einhander, Raystorm, R-Type Delta en Tekken 2 is niet veel
Kleurgebruik is gewoon geweldig, echt niets is washed out. Ik denk dankzij het digitale HDMI.
Heb Ray Storm er ook maar bijgenomen. Heb nog yen over voor 1 game

Maar toch, ca 16 euro voor Einhander, Raystorm, R-Type Delta en Tekken 2 is niet veel

- d
- Active Level:
OK, ben ik weer eens voorgelogen.
ps1 games zien er op mijn ps3 goddelijk uit. retestrakke upscaling.
jammer dat dual shock (analoog sturen) niet altijd gesupport is.
Wat is nou een makkelijke manier om online te kopen als je geen credit card hebt? Hoe werkt dit, je kan zo'n psn card kopen toch? is dit lastig? is er ergens een online faq hoe je dit het beste kan doen? sorry voor de zoveelste thread hijack.
ps1 games zien er op mijn ps3 goddelijk uit. retestrakke upscaling.
jammer dat dual shock (analoog sturen) niet altijd gesupport is.
Wat is nou een makkelijke manier om online te kopen als je geen credit card hebt? Hoe werkt dit, je kan zo'n psn card kopen toch? is dit lastig? is er ergens een online faq hoe je dit het beste kan doen? sorry voor de zoveelste thread hijack.
Ik heb wel een creditcard, maar daarmee kan ik alleen maar games uit de EU store kopen. Voor Japanse store helpt dit ook niet.
Wat ik doe is PSN network kaartjes op het net kopen (ik had er nu 1 van 3000yen, kost zo'n 25 euro), je krijgt die code dan vaak dezelfde dag nog doorgemaild. Je moet wel uitkijken voor scammers. Maar toch koop ik ze op ebay, van stores met goede feedback.
Als je de code hebt gekregen moet je naar de Account Management van je Japanse account gaan, en dan 2maal de tweede optie kiezen. Dan krijg je dat scherm waar je de 12 getallen kunt invoeren. invoeren en dan gewoon de rechteroptie om het bedrag aan je portomonnee toe te voegen. Vanaf nu kun je gewoon alles downloaden vanuit de J-store, maar ik zou geen content en online games doen... dat is vaak niet compatible. Ps1 games zijn 600yen p/s.
Deze sellers zijn 100% betrouwbaar, die gasten zitten op NTSC-uk forum:
https://www.gamepointsnow.com/
Kan via paypal.
Wat ik doe is PSN network kaartjes op het net kopen (ik had er nu 1 van 3000yen, kost zo'n 25 euro), je krijgt die code dan vaak dezelfde dag nog doorgemaild. Je moet wel uitkijken voor scammers. Maar toch koop ik ze op ebay, van stores met goede feedback.
Als je de code hebt gekregen moet je naar de Account Management van je Japanse account gaan, en dan 2maal de tweede optie kiezen. Dan krijg je dat scherm waar je de 12 getallen kunt invoeren. invoeren en dan gewoon de rechteroptie om het bedrag aan je portomonnee toe te voegen. Vanaf nu kun je gewoon alles downloaden vanuit de J-store, maar ik zou geen content en online games doen... dat is vaak niet compatible. Ps1 games zijn 600yen p/s.
Deze sellers zijn 100% betrouwbaar, die gasten zitten op NTSC-uk forum:
https://www.gamepointsnow.com/
Kan via paypal.
R-Type wrote:Hmm heb Gunners Heaven met mijn laatste krediet gedowned... Vond ik toch wel een erg leuke game, ook al was het 1 van de meest schaamteloze rip-offs die ik ooit heb gezien.
De game lijkt echt te veel op Gunstar
ik kan de game maar niet appreciëren...vooral die wapens zijn gewoon kut. dat opgejaagde gevoel.

Ja klopt. Ik heb nu wel een beetje hetzelfde, het leveldesign is ook niet waarvan je zegt wow. Het is niet zoals in Gunstar, dat je van die vette diagonale sliding scenes enzo hebt. Die wapens van Rapid Reload zijn fucked up, die flamethrower is te langzaam en die spread zuigt. Ook met het ontwijken van boss attacks heb ik nu moeite, de hitdetection is denk ik te streng omdat je ventje best wel groot is.
Toch speelt de game verder wel lekker snel en de 2d graphics zien er nu nog steeds erg goed uit, dat is wel een voordeel van zo'n stokoude PSX game.
Ook jammer dat de Namco stick via USB adapter kennelijk dus niet werkt met PSX games (alleen buttons werken). Hij werkt wel met Ps3 games als Soul Calibur 4...
Toch speelt de game verder wel lekker snel en de 2d graphics zien er nu nog steeds erg goed uit, dat is wel een voordeel van zo'n stokoude PSX game.
Ook jammer dat de Namco stick via USB adapter kennelijk dus niet werkt met PSX games (alleen buttons werken). Hij werkt wel met Ps3 games als Soul Calibur 4...
- d
- Active Level:
Best een geinige game, maar het is gemaakt door een onbekend bedrijf.
en graphics zijn redelijk. Ik was een keer heel ver, toen ging mijn tv gek doen. Mee gekapt. Er zijn wel heel veel codes voor, dus ik zou zeggen knal er nog een keer doorheen met wat extra fire power ofzo.
Vaag dat die stick niet werkt. Ik heb zelf zo'n Sega (Saturn) pc usb pad. Die werkt met ps1 en met ps3, maar niet met ps2, omdat je daarvoor de ps knop moet gebruiken.
Laatst gespeelde retro titel?
Ghosts n Goblins Wonderswan
en graphics zijn redelijk. Ik was een keer heel ver, toen ging mijn tv gek doen. Mee gekapt. Er zijn wel heel veel codes voor, dus ik zou zeggen knal er nog een keer doorheen met wat extra fire power ofzo.
Vaag dat die stick niet werkt. Ik heb zelf zo'n Sega (Saturn) pc usb pad. Die werkt met ps1 en met ps3, maar niet met ps2, omdat je daarvoor de ps knop moet gebruiken.
Laatst gespeelde retro titel?
Ghosts n Goblins Wonderswan
Ik heb eigenlijk alleen Tekken 2 getest, kon niet bewegen met die stick.
Maar laatste game is Raystorm.
Wat een vette VETTE game, speelde gisteren door tot 3 am... maar kan met het aantal continues het einde niet bereiken. Ik heb deze nooit echt eerder gehad, alleen Layer Section 2 op de Saturn maar dat is dus echt in alle opzichten een veel zwakkere versie van deze game. Deze is ook zwaar beter dan Raycrisis imo.
Taito _O_
Maar laatste game is Raystorm.
Wat een vette VETTE game, speelde gisteren door tot 3 am... maar kan met het aantal continues het einde niet bereiken. Ik heb deze nooit echt eerder gehad, alleen Layer Section 2 op de Saturn maar dat is dus echt in alle opzichten een veel zwakkere versie van deze game. Deze is ook zwaar beter dan Raycrisis imo.
Taito _O_
- d
- Active Level:
Helemaal mee eens. Ik weet nog dat ik die game in de arcade in Amsterdam zag ergens 96/97. Toen las ik effe later in een magazine dat er een playstation versie zou komen en dat die vrijwel identiek zou zijn aan de arcade versie, dus die moest ik toen hebben. Heb 'm nu niet meer. Ik wil nu de pcb
, want die schijnt toch iets beter te zijn! Beetje duur nog, uhum...

Gyruss
Net even Gyruss gespeeld op de Astro, werkelijk een prachtige retro arcade shooter. Meeslepende muziek en een hectische gameplay. Helaas niet verder gekomen dan leverl 9, maar toch een persoonlijk record gevestigd. Ik zal deze game de komende dagen nog vaker spelen en een waanzinnig record bovenaan het scherm neerzetten