Laatst gespeelde Retro titel?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
almighty

Post by almighty » Wed Feb 28, 2007 21:24

R2-2D wrote:Dracula X rondo of blood origineel en remake + symphony of the night komt voor de psp , kan iedereen kennis maken met deze toffe game.

Moet je wel een psp hebben :roll:
Ik haal hem nog eens op de pc engine :wink:
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Thu Mar 01, 2007 22:46

Capcom Puzzle Collection... Pang en Puzzle Fighter op mijn PSP.
Fonzi

Post by Fonzi » Sat Mar 03, 2007 16:40

Op de VC nog steeds Gunstar Heroes. Damn, in co-op is het al helemaal chaotisch maar de gameplay heeft nog niets aan actualiteit moeten inboeten.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Mar 06, 2007 01:16

Ultimate Mortal Kombat 3 op Xbox Live, griezelig hoe moves in je lange termijn geheugen zitten. Met Scorpion een kwart draai naar achter HP, twee keer naar achter LP, get over here! Geniaal.
R-Type

Post by R-Type » Mon Apr 09, 2007 15:51

Vraag me niet hoe, maar ik heb Samurai Shodown 1 op de AES met 1 credit uitgespeeld!

Ik had wel extreem veel geluk bij Amakusa, ik slashte hem en hij deed die vanish move (dan blijven zijn kleren op de grond liggen). Ik bukte en bleef vlak naast hem A inrammen voor een cheap hit. Hij verscheen en we raakten elkaar, maar ik had nog een stuk health over.. en hij ging dood.

muwhahaha
Metal Slut

Post by Metal Slut » Mon Apr 09, 2007 21:26

ik heb eergisteren eens ThunderSpirits (SNES port van ThunderForce op de Megadrive) de tevoorschijn gehaald voor de SNES... (jaja Ziek voor het eerst) een coole horizontale shooter alla R-type. Scoort niet zo hoog zag ik op een reviewsite, maar toch een zeer vermakelijke game waar al weer wat uurtjes inzitten...

Graphics deden me toch wel sterk denken aan het jamma-board die ik ooit had: ThunderCross II van Konami...
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Apr 09, 2007 22:51

Hehheeh he cool man.

Deze week ok wat retro shit gespeeld:

Snes

heb super castlevania 4 uitgespeeld deze week 1 avond 1 middag.

Steet Fighter 2 turbo uitgespeeld met E.Honda.

Street Fighter alpha 2, niet het geduld gehad om uitespelen.

pop n twin bee tot ik dood was, jungle strike tot ik het zat was.

en ik heb eindelijk een complete engelse pal Shadowrun daar ook ff wat uurtjes verteerd.

Oh en een beetje Somurai spirits 1 en kof 98 op mijn AES.
Image
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Fri Apr 27, 2007 11:02

Dit stuk bevat mening over games uitgespeeld.Zit ook spoilers in het stuk .

ik heb afgelopen maand wat games uitgespeeld

japan n64:

rough squadron uitgespeeld

straf fox 64 goed uitgespeeld. ook alle routes ondekt.En ondekt spel goed en slecht einde heb.Ik dacht altijd de robot hoofd echte einbaas was XD

smash brothers uit

custom robo soort virtual on achtige game. rpg mode(lijk op megaman exe maar inplaats virtual on achtige gevechten. Als je die wint upgrade krijgt ).en beat m up mode dit is gewoon virtual on achtig. Allebei de modes uitgespeeld .rpg mode kon ook doorheenkomen zonder kennis japans

maro tennis uit

puyo puyo sun 64 alle 3 de charackters uitgespeeld .Ook laaste charackter hard mode is

mario golf gespeeld .Ga in toekomst nieuw heb weleens uitspelen

daarna ben ik 2 weken met de x68000 bezig geweest.En alle 1 mb games uitgemaakt.

genocide 2:duur binnen 1 dag uitgespeeld

Vind dit spel de sonic voor de x68000 grafies gebied erg mooi voor zijn tijd .ook een x68000 exclusief .Okay er is een mislukte super famicom port XD van kemco.maffe is het spel ook veel engels bevat.de hele intro en outro van de game.
Ook wat einbaas zegt zie screenshots .terwijl spel uitgebracht is alleen op japanse markt .Deel 1 is raar genoeg weer volledig in japans de intro en outro

screenshots :

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1991/G2.html

genocide 1 duur 3 a 4 dagen

.ik vloog binnen een dag door de spel heen .Net als deel 2. Maar de eindbaas is een van de moeilijkste einbazen ik ooit in een actie/platform spel tegen ben gekomen .terwijl in deel 2 de einbaas gauw onder de knie had zat ik 2/3 dagen lang bij deze einbaas vast.duurde ook erg lang voordat doodging. Moest ook zorgen niet laser spuigdende hoofd kapot maakte anders kwam ding moeilijker maakte.outro van spel had wel coole music

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1989/GENO1.html

image fight duur 2 /3dagen

makkelijk spel behalve penalty stage XD .vooral 2de helf van stage .toen stage gehaald had speelde zo uit .eindlevel had wel coole muziek.het spel is bekende shoot m up van irem. (makers van rtype)

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1990/IMA1.html

etoile princesse duur 2 dagen loopten ook paar keer vast

exclusiefe titel voor de x68000 van exact zeer hoge kwaliteit ook goede muziek.Er is bijna niks te vinden op internet van spel informatie(buiten japan ).Het spel lijk veel op ganbare goemon op n64 maar dan alleen actie stages en van bovenaf.Ook coole einbazen .dit spel kan een reden zijn x68000 aan te schaffen

info

http://www2.starcat.ne.jp/~fussy/game/etopri.htm

http://www2.plala.or.jp/yasinoue/oldgame/etpri.html

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1993/ETP1.html

atomic robo kid duur 3 dagen

.spel uitgespeeld to laaste level zonder door aftegaan .het is belangrijk je 2 wapens heb bij einbaas .Eindlevel doorkomt zonder aftegaan.wapens niet heb kan einbaas niet binnen tijd verslaan en kan de x68000 netzogoed reseten ook al heb 5 continues.zelfde als bij gradius 2.paar punten ook onhaalbaar is daar afgaat

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1990/AT1.html

gradius 2 10 dagen

ik heb zelf gradius op msx uitgespeeld deel 1 en 2 .En voor de gameboy gradius 2 en gradius galaxies en arcade salamander 2.Al deze games hadden 1 ding gemeen.Je had voor altijd continue.Ik zat bij gradius 2 vooral vast bij beging laaste stage.Ik speelde het met 7 levens .opgeven moment kon ik bij eindstage komen zonder een leven te verliezen .Bij eindstage mag je ook niet af gaan totdat je gunwall heb verslagen anders is ook onhaalbaar.Dit is een van moeilijkste games uitgespeeld heb.Zeker spel perfect moet uitspelen. Alle gradius games hebben in mijn ogen een van beste games music.Nu nog gradius gaiden, gradius 3 ,gradius 4 ,nemesis gameboy,gradius 3 msx,nemesis 90 x68000, salamander reeks uitmaken.De x68000 versie is arcade perfect.Het is ook een van de 6 titels konami zelf uitgebracht heb op de x68000(detana twinbee,akumajou dracula (castlevania),parodius,gradius 2,quarth,ajax)

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1992/GRA2.html

gradius 1 duur 2 dagen

geport door sps spel uitgespeelt zonder 1x af te gaan.Kan wel merken port is .Sps heb nemesis 90 volgens mij in samenwerking met konami op de x68000 uitgebracht.Enigste titel ik niet orgineel heb. Stond op de harddisk van mijn x68000 toen ik die kocht

http://gyusyabu.ddo.jp/MP3/1987/GRA68.html

2 dagen bezig geweest met wonderswan crystal

eerste dag rockman exe ws voor 94 % uitgespeeld

tweede dag one piece grand battle met 1 charackter uit

golden axe alle gamemodes uitgespeeld

rockman forte voor 100 % uit met beide charackters

klonoa moontlight museum alle 5 werelden 30 stage uit .Nu moet ik de extra wereld die je unlockt uitgespeeld heb nog uitmaken

update:

ik heb ook de 6de wereld van kolonoa moonlight museum uitgespeeld .toch een van beste of beste wonderswan platformers
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 14:18

Symphony of the Night even gespeeld op de 360. De trial version wel te verstaan, dus zonder muziek (idiots)...wel aardig maar geef mij de originele maar...
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Mon Jun 18, 2007 15:46

speaking of retro.... River raid op de atari 2600, was wel voor half uurtje maar vond het weer eens grappig.... Daarna weer even Ninja Gaiden voor de x-box opgepakt..
almighty

Post by almighty » Mon Jun 18, 2007 18:13

Gisteren een eind gebracht aan Dracula X rondo of Blood (pc engine),
en meteen maar verder gegaan met Dracula X voor de Super Famicom.(zit nu bij Dracula himself en deze is lastiger haha)
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Jun 18, 2007 18:54

almighty wrote:Gisteren een eind gebracht aan Dracula X rondo of Blood (pc engine),
en meteen maar verder gegaan met Dracula X voor de Super Famicom.(zit nu bij Dracula himself en deze is lastiger haha)

en is het veel verschill tussend de twee ?

ik hoorde dat de pc engine beter is...
Image
almighty

Post by almighty » Mon Jun 18, 2007 19:08

ZiEk wrote:
almighty wrote:Gisteren een eind gebracht aan Dracula X rondo of Blood (pc engine),

en is het veel verschill tussend de twee ?

ik hoorde dat de pc engine beter is...

Jazeker, de Super Famicom versie is pittiger als de PC Engine versie en om nog maar te zwijgen over de eindbaas Dracula himself.(PC Engine veel simpeler)
Wel is het geluid op de PC Engine versie vele malen beter maar dat is ook wel logisch omdat deze op cd-rom staat.Zelf vind ik dat beide veel te bieden hebben, maar toch denk ik dat de PC Engine versie iets beter scoort in mijn ogen.
Toch blijft Castlevania 4 in mij ogen de beste van de reeks! (super Famicom)
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 22, 2007 14:44

Warzard/Red Earth op de fonkelnieuwe CPS3 emulator.

Wel een vette game, eerste keer ooit dat ik hem speel!
R-Type

Post by R-Type » Sat Jul 07, 2007 18:02

Electrosphere, NTSC-J versie. Kreeg ik gisteren binnen. Ben nu bij mission 7 ofzo.

Wauw wat een game is deze JP versie!

2 discs groot en met 56 missies en 5 endings, groter dan elke andere Ace Combat game. Tevens is de game behoorlijk non-lineair, je kunt om de zoveel missies overlopen naar de vijand (door gewoon na een mission met hen mee te vliegen). Het zit vol met anime scenes, en dramatisch gelul... erg tof maar helaas helemaal in het Japans. Muziek is van die Ridge Racer stuff, vette techno beats dus. Zeer prettig. Zowiezo heeft de game een cyberpunk anime stijl, als enige in de serie.

Zonde, zonde dat de overseas versies zo enorm geripped zijn... want dit is denk ik de beste in de serie!
almighty

Post by almighty » Sat Jul 07, 2007 21:04

Net even heerlijk de Simpsons(pcb arcade) gespeeld, man het blijft een heerlijke game 8)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Jul 22, 2007 11:35

Heb gisteren met een aantal vrienden Real Bout Special zitten matten en dat was weer erg tof. RBS heeft hele stakke gameplay en blijft daarom de beste uit de RB serie. Ja RB2 ziet er beter uit en is meer flashy maar puur qua gameplay is RBS de beste imo.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Jul 22, 2007 14:21

Ik ben momenteel bezig met The Legend of Zelda: A Link to the Past :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Jul 23, 2007 13:54

Rano wrote:Ik ben momenteel bezig met The Legend of Zelda: A Link to the Past :)

Zonder twijfel de beste Zelda game...
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Jul 23, 2007 16:48

Ken wrote:
Rano wrote:Ik ben momenteel bezig met The Legend of Zelda: A Link to the Past :)

Zonder twijfel de beste Zelda game...

Voor mij echt niet OOT vind ik persoonlijk de beste...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Jul 24, 2007 14:09

Om de een of andere rede hebben de 3D Zelda games me nooit weten te boeien...
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jul 24, 2007 20:27

Heb gisteren met een aantal vrienden Real Bout Special zitten matten en dat was weer erg tof. RBS heeft hele stakke gameplay en blijft daarom de beste uit de RB serie. Ja RB2 ziet er beter uit en is meer flashy maar puur qua gameplay is RBS de beste imo.

RBS; brute game. beste SNK fighter ooit imo
almighty

Post by almighty » Wed Jul 25, 2007 14:11

Maar weer eens een begin gemaakt met Super Metroid, na mijn idee de beste uit de reeks.Jammer genoeg weten die Cube versie's mijn niet echt te boeien...
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Jul 29, 2007 11:05

En Rano, ALTTP al uitgespeeld? ;)

Ik ben op de Wii ook maar weer eens een paar keer door Streets of Rage 2 heengelopen.. toffe game, maar op een Megadrive spelen is toch een meer authentieke ervaring. Hebben jullie dat ook niet met het meerendeel van de VC titels?

Verder nog Sim City (SNES) gespeeld .. Ik verbaas me toch hoe goed deze versie destijds al was. Zeker de besturing is goed geimplementeerd.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Jul 29, 2007 13:17

Gisteren Crows op de saturn gespeeld. Vette yakuza beat em up met super deformed style characters. Veel verschillende moves, special attacks, grabs en per chara een echte yakuza taunt hehe. Ieder lv bestaat uit een aantal kleine areas en volgt steeds een andere yakuza gang die je moet pummelen :)
Post Reply