Voor wie hem (nog) niet kent:
https://www.analogue.co/mega-sg/
Reviews:
[youtube]ufhJ89wAYrs&t=[/youtube]
Ik zal er niet al te technisch op in gaan, maar mijn eerst indruk is erg goed. Het voelt echt premium aan, stevige bouwkwaliteit en het apparaatje heeft wat gewicht en antislip op de onderkant. Het is een prijzig apparaatje en de verzendkosten vanuit amerika helpen daar niet bij.
Maar dan heb je wat mij betreft wel de ultieme megadrive ervaring op je HD-TV. (Beter dan de originele hardware op een CRT kan natuurlijk niet

Ik had eerst wat 'probleempjes' met mijn Mega Everdrive. Zo werkte de menu shortcut Down+start niet. Sowieso stond daar ook de menu shortcut van de Mega SG op gemapt. Dus die heb ik aangepast naar UP+start. Na de firmware update waren die problemen verholpen.
Veel aanpassingsmogelijkheden om audio en visueel het een en ander aan de te passen (scan-lines/filters/beeldverhoudingen etc.)
Ook kan ik master system spellen direct via de everdrive spelen. Wat ik nog niet heb geprobeerd is de aansluiting voor de Mega-cd. Jawel je kan de originele Mega-cd units (model 1 en 2) er op aansluiten! In de tussentijd ze zijn bezig om een manier te vinden om 32x spellen er op te spelen. Dus dat biedt een mooi vooruitzicht!