Atari Jaguar
Ja feit is dat Atari eigenlijk het balletje aan het rollen heeft gebracht, zij hebben immers pong uitgebracht eerst op een soort arcadekast en later zelfs het pong home system. Daarna heeft Atari toch als eerste fabrikant een console op de markt gebracht dus zoals ik eerder hier al zei daar moet je ze toch eeuwig dankbaar voor zijn. Al zou ik nooit meer spelen op een 2600 omdat het echt te basic is kun je het toch als moeder aller sytemen beschouwen.
ruderudie wrote:Ik denk dat hij bedoelt dat net als Atari met de jaguar, Sega met de Dreamcast ten onder is gegaan wat betreft de consolemarkt. Als zoiets gebeurt dan denkt men wel een tweede keer om daarna nog ooit een sega console aan te schaffen.
Wij weten echter dat de Dreamcast gewoon een van de beste consoles is ooit uitgebracht en de Jaguar daarentegen een van de slechtste. Dreamcast = Naomi! Jaguar = .........
Ja dat heb ik toch duidelijk geformuleerd. Het is ook logisch dat ik Sega bewust afkraak, behalve een JP Saturn en JP DC met in totaal zo'n 120 games (heb collecties stevig ingekrimpt) heb ik ook niets van ze...
Maar zonder gekheid, Sega werd door de massa niet meer serieus genomen na al die debacles in de midden jaren 90. Dat wil niet zeggen dat ik daar bij hoor, maar een meerderheid wel. Sega's doel in de jaren 90 was heel anders dan later, zij wilden gewoon marktleider worden met hun console, net als Sony en Nintendo. Gemiddelde bladen schreven in de latere jaren 90 allemaal hetzelfde; Sega ist kaput en we kijken wel uit met een nieuwe Sega console.
Het moet ook niet uit zijn verband gerukt worden, wat ik zei. Ik zei niet 'je kon sega niet serieus nemen' ik zei dat niemand (in het algemeen gezien) sega meer serieus kon nemen. En daarmee doel ik natuurlijk op de mainstream gamer die koopt wat het populairst is. Als je Saturn en DC verkopen erbij pakt, dan is Sega nooit meer een serieuze bedreiging voor de concurrentie (Sony en Nintendo) geweest, waar de MD head to head ging met de SNES. Ja, in de Arcade waren ze sterk, maar dat ontgaat de massa's, of boeit ze niet.
Sterker nog, de DC is eigenlijk gemaakt om de moddervlek van de Saturn uit te wissen, en om eerbiedig te sterven. Het was een erekwestie, ze wilden niet met de Saturn herinnerd worden, maar met een vriendelijke console zonder fouten. Een console als de DC. Ze wisten eigenlijk vanaf dag 1 dat ze financieel niet meer meekonden met Sony en dat ze niet konden winnen, en wilden gewoon ondergaan met een goed product. En dat is gelukt, want wie nu nog aan Sega als hardware producent denkt, denkt toch gauw aan de DC die een goede console was die te vroeg gestorven is. Dit is ook te lezen in een history over Sega en de overleden steenrijke sega man Isao Okawa. Hoe dat bedrijf vroeger te werk is gegaan is met geen pen te beschrijven.