NEO GEO problemen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ZiEk
Active Level:
Active Level:

NEO GEO problemen

Post by ZiEk » Sat Nov 18, 2006 17:59

Hi, ik heb sinds kort een NEOGEO aes, dankzij de info van ken heb ik een step down convertor gekocht :)

Dus ik helemaal blij dat ding aansluiten eindelijk een echte NEO GEO Samurai spirits erin, video en geluid de tv in en uiteindelijk de stroom.

Zet dat ding aan en zie meteen een rode glow boven aan het scherm, de kleur van de charater spritees zijn ook beetje creme achtig blauw is niet echt blauw en wit is blauwig.

start de game begint het meteen mad te shaken echt een soort strobo van beelden om en neer.

toen ff KOF94 erin gedaan en zag meteen dat er soort doie pixels op de characters zit enb ziet er gewoon niet uit soms shaked ie ook.

Duz ik denk wtf heb ik gekocht op ebay, weet iemand of dit hoort ? waar het probleem ligt bij console of sofware of beide ?

ik voel me echt kut, help me

greetz,

ZiEk.
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Nov 18, 2006 18:50

Een vaak voorkomend probleem bij neo's zijn vieze contacten. Dus het slot waar de game in de console steekt. Blaas er eens in, ga er voorzichtig met een niet pluizige doek langs. Dit zelfde kun je ook bij de games doen maar ik denk dat het aan je console ligt. Misschien is de scart kabel niet goed, heb je geprobeert ermee te klooien als de console aan staat?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sat Nov 18, 2006 19:29

ja met die kabel heb ik gekloot, ik zal ff proberen te blazen maa had wel gedacht dat de verkoper wat beter getest had.

thanx voor de snelle reply :)
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Nov 18, 2006 22:13

Problemen met neo en niet werkende games is heel gewoon. Dat krijg je er gratis bij ;)
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Mon Nov 20, 2006 10:55

Je kan trouwens imo beter een stofzuiger met zo'n hulpstuk met borsteltjes gebruiken, door te blazen gaaat het stof in de console zitten, waardoor hij de volgende keer weer kuren gaat vertonen en dan blijf je blazen.
Keep on Dreaming
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Nov 20, 2006 13:05

DAY wrote:Je kan trouwens imo beter een stofzuiger met zo'n hulpstuk met borsteltjes gebruiken, door te blazen gaaat het stof in de console zitten, waardoor hij de volgende keer weer kuren gaat vertonen en dan blijf je blazen.

en niet op max die stofzuiger, anders zuig je zo al die chips eruit :P
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Mon Nov 20, 2006 13:06

ik plug gelijk even nog het tips en tricks document waar ik nog steeds me bezig ben (teveel projectjes op het moment)
tips en tricks en ervaringen zijn nog steeds welkom!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Nov 20, 2006 18:46

dat van die chips loskomen is een grap toch ?

ik dacht echt dat NEO GEO het beste ooit was.

toch maar gaan sparen voor een groot huis en een arcade kast :S
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Nov 20, 2006 21:41

Hoe staat het er nu mee? Werk de shite al?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Nov 20, 2006 23:50

Yo, jah net nog ff geblazen, blauw werd rood maar het trillen was er niet meer.

Drukke student heeft geen tijd om te stofzuigen, maar ben wel van plan om het te proberen binnenkort.

De verkoper denkt dat het aan het spel kan liggen en dat ik met een schuur papiertje het moet schoonmaken. (daar wacht ik nog ff mee)

Verder was het wel erg relaxed om Samurai spirits 2 te gamen, kwam niet verder dan de 2de dude maar goed moet maar ff wennen en oevenen.

nog bedankt voor de reacties, Dit is mijn eerste NEO GEO mischien heb ik ooit een betere nodig.
Image
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Tue Nov 21, 2006 10:23

ZiEk wrote:De verkoper denkt dat het aan het spel kan liggen en dat ik met een schuur papiertje het moet schoonmaken. (daar wacht ik nog ff mee)

dat zou ik ook maar doen ja, de combinatie schuurpapier en > $100 games lijkt mij bizar. Als er iemand ervaring mee heeft dan hoor ik het natuurlijk graag want dan neem ik het op in mijn document. Maar tot die tijd raad ik het je ten zeerste af.

het beste werkt ff de contacten van je game schoonmaken met een wattenstaafje en het lieftse wat pure alcohol. Wat ook wel aardig werkt is een beetje spuug bij gebrek aan alcohol :P
Al menig cart zo weer speelbaar gekregen .

My Neo Games
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Nov 21, 2006 10:51

Schuurpapier hahaha

Alcohol of anders gewoon lekker tegen die verkoper zeggen dat ie je klerezooi heeft verkocht en dat je je geld terug eist.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Nov 21, 2006 23:34

ja scary shit, dat die gast het ook nog verkoopt, gellukigg was SS2 en KOF94 20 eurie perstuk.

heb je ook een link naar je tutorial ding ?
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Nov 22, 2006 04:51

Staat in arcade forum.

Ik heb even voor je KOF games gekeken. KOF 95, 97, Art of Fighting, Fatal Fury 2, Samurai Spirits etc. die kan ik hier bij de plaatselijke boer vinden, de zeldzamere moet ik voor naar Akihabara.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Nov 22, 2006 20:13

ja doe maar als je er alleen toevellig bent, het heeft zeker geen haast :)
Image
Post Reply