Dolphin Blue (Atomiswave)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
legztec
Active Level:
Active Level:

Dolphin Blue (Atomiswave)

Post by legztec » Wed Nov 15, 2006 12:06

Dolphin Blue (Atomiswave).

Nu Metal Slug 6 uit is maar voor mij nog niet beschikbaar kreeg ik weer zin some good ol sideways schooting en kwam Dolphin Blue weer tot me.
Het spel is alleen op AW te krijgen en daarom zijn er maar zeer weinig gamers in NL die het spel gespeeld hebben.
Vandaar deze review.

Verhaal

Ergens in de toekomst word een vredig landje verstoord doordat het volledig onder water komt te staan.
Wat er precies is gebeurd is niet bekend maar en ontstaat chaos in het overgebleven puin.
Een gemeen rijk probeert de wereld over te nemen.
De helden Ann en Erio moeten nu de wereld redden!

Gewoon blasten dus..... :P

Gfx

Het spel is een combinatie van 2d en 3d wat misschien wat vreemd lijkt.
De makers zijn er echter zeer in geslaagd dit een indrukwekkend geheel te maken.
De characters en de backgrounds zijn 2d de rest is 3d.
Ook al is de sfeer een stuk blijer dan MS is het wel grafisch beter.
De artwork mag er ook zeker zijn maar ook hier een stuk blijer.
De effecten mogen er ook wezen. Explosies zijn er genoeg en zien er explosief uit =)
Er gebeurd een hoop op het scherm en er is sporadisch wat lag.

Cijfer Gfx: 9

Geluid

De geluiden doen erg denken aan het voorbeeld MS. Geen probleem hier.
Gewoon lekker doffe ratelende machinegeweergeluiden en krakende explosies.
Lekker om te horen.
De muziek is goed aan te horen. Geen op of aanmerkingen, een plus dus.

Cijfer geluid: 8

Gameplay

Tja wat moet je hier nog over zeggen. Het is een Metal slug clone met dolfijnen .....
Meer kan ik er niet van maken.
=)
De knoppen zijn het zelfde.
A = schieten
C = springen (in het water is deze knop om je sneller te verplaatsen.)
E = I.p.v. Granaten: een spreidvuur van raketten. (in en op het water wordt je dolfijn een geleid projectiel)

De eindbazen zijn schermvullend en moeten worden bestreden met een bepaald patroon van schieten bukken en springen.
Het spel is naar mijn mening een beetje aan de korte kant en dat komt de replay waarde ook niet echt ten goede.
De sfeer is leuk maar mij iets te blij. Ik heb liever de humor,bloed en stoerheid uit MS.

Cijfer gameplay: 7

Algemeen:

Vermakelijk om naar te kijken en luisteren, een leuk tussendoortje tot er weer een 2d Metal Slug is.
Misschien een beetje oneerlijk om te vergelijken met de grootste in zijn genre, maar lets face it.
Het is en blijft een rip off.
Wat het spel wel mee heeft is dat het een uniek spel is wat maar weinig mensen hier zullen spelen of zien. Een hebbedingetje dus ;)

Als ik een algemeen cijfer moet geven zou ik uit komen op een magere 7

Image

Image
2d fighting rules
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Nov 16, 2006 10:16

Leuke review, Die gfx zien er goed uit. Jamer dat er weinig arcades in NL zijn en dat dit totaal niet ingekocht wordt in de arcades die er wel zijn.
Keep on Dreaming
Post Reply