https://www.youtube.com/watch?v=CHLsoll ... CB&index=5 Game Boy - Castlevania II: Belmont's Revenge OST Geniaal. Zo rauw en knap om zuke mooie tracks uit de gb hardware te krijgen. Zou ook zomaar de allerbeste gb soundtrack kunnen zijn.
Mag 16-bit ook? Zo ja, dan heb ik nog Super Double Dragon op de snes gespeeld. Dat vond ik ook erg leuk. Dat thema liedje is geniaal gewoon. Op de gitaar klinkt het helemaal bruut! Double Dragon, een spellenreeks waar ik zoveel plezier aan heb beleefd.
Ik ben laatst voor het eerst naar Eindbaas en daar draaide deze guy. Dit was nog vetter live tbh. (Er was ook een brit die SNES/MD deed, de rest was kut)
Heb er best veel 8-bit muziek dat ik leuk vind en luister het best vaak. Ninja Gaiden II vind ik nog steeds een van de beste game muziek van de 8-bit era.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Commando C64. Puur omdat het zoveel nostalgische gevoelens naar boven haalt. Maar verder zal ik bij 8bit muziek niet er eens goed voor gaan zitten, en er naar gaan luisteren.
Leuke muziek tijdens het gamen, maar that's it wat niet is kan nog komen ;-)
Commodore 64 The Last Ninja 2 is de beste 8-bit muziek ooit. Zo perfect en een genot tijdens het laden van de levels. Er zijn meer C64 spellen, maar The Last Ninja 2 steekt er met kop en schouders er boven uit.
Last edited by Johan on Fri Feb 17, 2017 10:33, edited 1 time in total.
Cybernoid 2 op de C64 (Jeroen Tel) , R-Type op de C64 (Chris Huelsbeck), en muziek uit de Konami SCC chip zoals deze op de MSX werd gebruikt (Nemesis 2/3, Salamander, ga zo maar door). Ook op MSX: Firehawk (level 1, MSX Music), en een topper op de MSX (Turbo-R, met een Roland MT-32): het intro van Illusion City.