Gameboy spellen op HDTV
Re: Gameboy spellen op HDTV
haha lache! 160x144 pixels uitsmeren op 1920x1080 pixels 
Leuk initiatief - maar wie heeft nog een gameboy original?

Leuk initiatief - maar wie heeft nog een gameboy original?
Degenen met een snes en supergameboy denk ik.
Slg 3000 ertussen en klaar voor je flatscreen?
Slg 3000 ertussen en klaar voor je flatscreen?
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Kan je beter een retron 5 kopen
Hdmi output scanlines en bijna alle carts van
De big n kunnen erin en sega carts

beau wrote:Kan je beter een retron 5 kopen
Retron is wel emulatie, de gameboy zou dan de real deal zijn (lees: alleen voor puristen, i.e. 70% Nozomi

perfect geformuleerd
"Het gaat zich juist om een stukje nostalgie, waarin je met praktisch dezelfde hardware op een fullHD je oude nostalgische games kunt spelen."
"Als het om de nostalgie te doen is snap ik sowieso niet waarom je op een HD tv wil spelen"
"Het gaat zich juist om een stukje nostalgie, waarin je met praktisch dezelfde hardware op een fullHD je oude nostalgische games kunt spelen."
"Als het om de nostalgie te doen is snap ik sowieso niet waarom je op een HD tv wil spelen"
Milspex wrote:perfect geformuleerd
Misschien omdat ze ouder worden, en daardoor niks meer zien op dat kleine schermpje

Het is leuk, omdat het kan, maar of ik er op zit te wachten? Nee, ik niet
- d
- Active Level:
Leuk dit soort projecten. Zal wel te duur worden voor de meesten.
Echter ik vermoed dat velen een speciale band hebben met de gb en voor hen is dit natuurlijk de ultimate. Dat en ik vermoed dat er toch issues qua grootte van het speelveld zijn met supergameboy en gameboyplayer. Ik zie daar altijd van die kutranden omheen zitten. Te maken met resolutie en scaling uiteraard. Als je dat scalet naar 1080p zou je daar minder last van moeten hebben. Graag toch wel updates als er meer bekend wordt gemaakt.
Echter ik vermoed dat velen een speciale band hebben met de gb en voor hen is dit natuurlijk de ultimate. Dat en ik vermoed dat er toch issues qua grootte van het speelveld zijn met supergameboy en gameboyplayer. Ik zie daar altijd van die kutranden omheen zitten. Te maken met resolutie en scaling uiteraard. Als je dat scalet naar 1080p zou je daar minder last van moeten hebben. Graag toch wel updates als er meer bekend wordt gemaakt.
Last edited by d on Sat Nov 29, 2014 16:08, edited 1 time in total.
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Ik vond de originele gb zowiezo niks. In het kleurenscherm tijdperk op een rekenmachine scherm gamen 

Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Commercieel gezien een kansloos project. En je Gameboy wordt er wel erg dik van, niet portable meer. Ach, het houdt ze van de straat.
Ik begrijp ook niet hoe hier een markt voor is. De SNES had trouwens ook al een (officiële) 'adapter' voor GB classis games, net als de GameCube er eentje had voor GBA games...