Films gebaseerd op videogames

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Nov 07, 2005 22:38

Afgelopen weekend Resident Evil gezien, en ik vind het tot nu toe de best verfilmde game(de game was er toch eerder?)..
Erg leuke film, en zeer vermakelijk :)
Mocht trouwens wel wat enger a la Resident Evil 4 als game, hopelijk komt er nog zo'n soort film ^^
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Jun 06, 2006 10:04

Afgelopen weekend naar silent hill geweest. Het eerste wat erg opviel is dat de meeste mensen hem lings lieten liggen, want er waren ongeveer 14 man in de hele zaal. Wat ook opviel was dat veel chicks samen naar deze film gingen.

De film is best goed gemaakt, alles ziet er prof uit en niet cheasy. Het enige wat er met die film is dat het verhaal veel te dun is en dat er niet genoeg uitgelegd wordt wat er nu werkelijk gebeurd. Als je de games hebt gespeeld gaat het wel, maar als je gewoon een film wilt zien, snap je er de ballen van.
Keep on Dreaming
Dem.

Post by Dem. » Tue Jun 20, 2006 00:17

DAY wrote: maar als je gewoon een film wilt zien, snap je er de ballen van.

En zo hoort het ook.

Kom net terug. Vond hem wel 'okish'. Begin van de film was supersterk. Sfeer kwam aardig in de buurt en stijl van de film was echt precies goed. Toen de eerste 'zombies' of wat je het noemt kwamen werd het meteen een stuk minder. Leek net een goedkope 'ren voor de zombie' film. RE style.

Later werd dit weer iets minder maar sterkte van begin film kwam niet meer terug jammer genoeg. Verhaal vond ik nog best te slikken voor een 'horror', was meer dan aardig. Iets ergerde me wel aan het verhaal, maar das meer een spoiler dus verklap ik niet.

Ik weet niet, film was wel aardig maar echt het Silent Hill effect / gevoel / spanning bleef weg. Was niet echt van spanning te spreken. De psyschologische trauma van Silent Hill was ver te zoeken, maar was wel duidelijk dat het geen normale horror moest zijn. Sean Bean had duidelijk een filler rol maar voegde wel iets van bizarheid aan de film toe. Was wel aardig gedaan.

Zaten wel scenes in waarvan ik even dacht: Moet dat nou?
Of mss zelfs iets had van: OH?!

Mss kleine spoiler:

Doet die Agente Bennett haar helm af en trekt ze haar jasje uit. Had wel zoiets van: "Hi sexy". :D
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Mon Jun 26, 2006 11:02

Dem. wrote:
DAY wrote: maar als je gewoon een film wilt zien, snap je er de ballen van.

Mss kleine spoiler:

Doet die Agente Bennett haar helm af en trekt ze haar jasje uit. Had wel zoiets van: "Hi sexy". :D

Ja, toen dat gebeurde zat ik ook even gebiologeerd naar het scherm te kijken. Ikzelf had trouwens minder last van het goedkope zombie effect, vond de film over het algemeen wel proffioneel gedaan.
Keep on Dreaming
Post Reply