SEGA Rally 2006 review

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

SEGA Rally 2006 review

Post by Ken » Mon Feb 06, 2006 13:43

ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Feb 06, 2006 13:59

Damn, is die game zo slecht? :roll:
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Feb 06, 2006 21:22

SEGA heeft in elk geval één primeur. Voor het eerst in de geschiedenis is een Bonus Disc (met daarop de oude Arcade-versie) vele malen beter dan de game zelf. Gefeliciteerd!

Haha om deze opmerking moest ik echt even hard lachen :D

Ik ben blij dat ik de game heb besteld vanwege de oude Sega Rally bonus disc en niet de game zelf. Moet em nog binnen krijgen maar kan na het lezen van de review nog wel even wachten :P
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Tue Feb 07, 2006 09:15

Klinkt erg deprimerend allemaal.
Ik ben altijd een groot fan geweest van van deel 2
Maar ja PS2 is blijft bout qua hardware ben toch benieuwd wat er gebeurd op andere HW.
2d fighting rules
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 07, 2006 10:45

Wow had idd niet verwacht dat ie zo slecht zou zijn. Alhoewel ik al onraad rook wanneer Sega niks meer liet weten en dat de game uiteindelijk vertraagd was.

Jammer! De Dreamcast versie vind ik overigens ook niet echt lekkers spelen, dus dat wordt dan toch wenden tot de bonus disc :wink:
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Feb 07, 2006 10:52

Nee, de DC versie sucked gewoon ass, had gehoopt dat SR2006 wel beter zou zijn.
Maar goed, een review blijft natuurlijk altijd een mening, wil 'em toch wel zelf spelen voordat ik verdere conclusies trek.
R-Type

Post by R-Type » Tue Feb 07, 2006 19:50

Ik had al gehoord dat de game heel slecht was, vooral de graphics en de popup moeten niet te versmaden zijn.

De DC versie van SR2 is ook heel erg slecht, maar als ze deze game op de Katana kit gedeveloped hadden ipv er een snelle ranzige PC to WinCE port van te maken had ie wel degelijk geruled.

Maar om eerlijk te zijn, is Sega Rally 1 ook gewoon de beste van de serie. SR2 kon me nooit echt boeien, ook in de Arcade niet zo. Gaf mij destijds maar Daytona 2.

SR2006 wil ik wel om de bonus disc.

btw, een jaar uitgesteld en dan zo'n finished product :D
Bomba

Post by Bomba » Tue Feb 07, 2006 22:40

legztec wrote:Klinkt erg deprimerend allemaal.
Ik ben altijd een groot fan geweest van van deel 2
Maar ja PS2 is blijft bout qua hardware ben toch benieuwd wat er gebeurd op andere HW.

Ligt niet aan de Ps2, maar aan de developers...
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Feb 07, 2006 22:41

@Ken: Heb jij toevallig de oude Sega Rally bonus game gechecked met force feedback stuur? Want als dat ondersteund is ga ik wel ff uit mijn naad.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Feb 07, 2006 22:59

Niet zelf getest, wel gelezen dat GT Force de game ondersteund.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Fri Feb 10, 2006 13:48

Wat vinden jullie zo slecht aaan Sega Rally 2 voor de DC?
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Sat Feb 11, 2006 02:24

SR2 is gewoon heel erg slecht op de DC. De game kan zelfs 30fps niet stabiel vasthouden; de arcade versie is 60fps zonder slowdown, en had minder popup en betere animaties. Als je de game oorspronkelijk kent vanuit de arcade (zoals ik) dan is de DC overzetting echt een ramp. Het was absoluut niet cool om Sega weer in de fout te zien gaan, ik kreeg Daytona-op-saturn hallicunaties en zag het weer gebeuren. Een model 3 (op papier inferieur aan Naomi) game te goed voor de DC? wtf? Natuurlijk wist ik toen niet dat het dankzij windows CE was, het is gewoon een regelrechte PC port.

De Naomi ports van HoTD2, Ferrari en Crazy Taxi maakten alles echter weer goed, misschien wel meer dan arcade perfectie =)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Feb 19, 2006 20:49

Ik heb mijn Sega Rally 2006 special ed. dit weekend binnen gekregen. Ik sluit me helemaal bij Ken wat betreft SR2006, wat een troep. Pop up hell, wazige ondergrond die pijn doet aan je ogen, auto's die sturen als boten, etc, etc. De oude SR versie is ook waar het mij om ging en dat is gewoon de arcade versie!. Haha op de achterkant van dat doosje staat 'This is start of Sega Rally' en op de achterkant van SR2006 staat 'This is new Sega Rally'.......nou daar hadden ze beter 'This is the END of Sega Rally!!' op kunnen zetten.
Post Reply