Inside Nintendo (BBC Docu, 1 uur)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Rano
Active Level:
Active Level:

Inside Nintendo (BBC Docu, 1 uur)

Post by Rano » Mon Jan 09, 2006 19:53

De BBC heeft een uur lange reportage over Nintendo uitgezonden met de naam BBC's Inside Nintendo: A Nintendo documentary. Uiteraard wordt de geschiedenis van Nintendo onder de loep genomen, maar het gaat dieper dan dat.

Zo wordt bijvoorbeeld zeer duidelijk het onderscheid gemaakt tussen de creatieve geest, Miyamoto en het zakelijke brein, Yamauchi. Zo wordt bijvoorbeeld ook Yamauchi's dochter ondervraagd en zij laat weten dat haar vader alleen langs komt om haar te bezoeken indien het Nintendo betreft, maar niet gewoon voor de lol.

De documentaire laat zeker een kant van Nintendo zien die nog niet bekend is. Laten we hopen dat ook Sony en Microsoft door de BBC in een dergelijke documentaire worden vastgelegd. (Gamer.nl)
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Jan 09, 2006 20:27

Nuttigere info zou zijn wanneer het uitgezonden gaat worden?
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Jan 09, 2006 20:56

Klik op de link Mano.. dan kom je meteen bij de video!
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Mon Jan 09, 2006 21:02

Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Jan 09, 2006 21:02

Hey damn, een link.
Die had ik niet eens gezien, excuses.

Maar goed, wanneer word het uitgezonden?
Soundcard van me pc is namelijk verrot, dus nu heb ik er nog niks aan :lol:.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Mon Jan 09, 2006 21:07

Is al uitgezonden. Misschien komt er een herhaling maar dat zou ik niet weten.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Jan 09, 2006 22:42

Morgenochtend even bekijken. Uit het eerste bericht maak ik op dat Yamauchi idd niet zo'n geweldig aardige/lieve gast is,, maarja zulke mensen hou je. Je hebt ze als bedrijf ook hard nodig, dan boeit de rest niet ^_^'
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Tue Jan 10, 2006 00:11

Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

Ben blij dat het misschien weer wat mensen wakker schudt.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Jan 10, 2006 00:18

De Uitverkorene wrote:
Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

En terecht.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Jan 10, 2006 11:04

Idd, waarom denk je dat Nintendo zo succesvol is geworden? Alleen maar door hardballs zoals Yamauchi. Als een figuur zoals Miyamoto de company geleid zo hebben zo het waarschijnlijk heel anders hebben gelopen. Dat is geen manager zoals hij zelf zegt.
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Tue Jan 10, 2006 11:51

ManoRevolver wrote:
De Uitverkorene wrote:

En terecht.

Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Jan 10, 2006 16:34

De Uitverkorene wrote:
ManoRevolver wrote:
De Uitverkorene wrote:

En terecht.

Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...

Daarom probeer ik dat soort sites ook zoveel mogelijk te vermijden.
Die kids snappen duidelijk niet dat ook achter lieve figuurtjes zoals Peach en Toad keiharde business zit.
Oh well.
Post Reply