Re-release SEGA Dreamcast in Japan?!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gungrave

Re-release SEGA Dreamcast in Japan?!

Post by Gungrave » Thu Jan 05, 2006 13:17

Image

Sega's not flapping their yapper so far as we can tell, but German gaming site Gamefront.de is claiming they're going to be re-releasing the frickin' Dreamcast bundled with Radilgy and some limited edition telephone card or something. But our wish come true from the Ghost of Hackable Consoles Past will probably be Japan-only though, distributed through Sega Direct for ¥10,000 (about $83 US) — still, could this be the triumphant return of Sega hardware, even if only just nostalgia-gear? Apparently we'll find out February 16th (or sooner).

Bron Klik

Naar mijn mening zou dat heel erg mooi zijn, en dan importeer ik hem direct! Radilgy lijkt me trouwens ook een zeer vet spel, de filmpjes zagen er ook al erg goed uit ^^
LBL
Active Level:
Active Level:

Post by LBL » Thu Jan 05, 2006 14:10

Lijkt mij niet de betrouwbaarste bron.

Heb eerder, ongeveer 2j geleden, ook zoiets gehoord dat in japan door Sega ook opnieuw (2e hands) dc's in de verkoop zouden gaan.

Iemand die dat ook gehoord/gelezen heeft..?
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Thu Jan 05, 2006 18:16

Volgens mij al lang bekend, en wel waar.
Was toen ook het geval met Puyo Pop Fever waarover jij 't volgens mij heb Lennard.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 05, 2006 19:12

Klopt oud nieuws (begin december)

Er worden refurbished DC's met de game aangeboden op Sega Direct ten tijde van de release van Radilgy.

Wel tof overigens
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 05, 2006 21:46

Gameholic wrote:Klopt oud nieuws (begin december)

Er worden refurbished DC's met de game aangeboden op Sega Direct ten tijde van de release van Radilgy.

Wel tof overigens

En wat zijn dat precies, die refurbished DC's? En Sega Direct, ik heb het even bekeken maar het is dus voor een simpele Nederlanders zoals ik niet te volgen. Is er ook een Engelse site waar je het kunt bestellen? En komen ze ook in de Japanse winkels?

Of zijn er enige andere mogelijkheden tot import naast SD? Want ik zou er graag één willen hebben met Radilgy :)
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 05, 2006 23:13

Refurbished betekent in feiten gewoon dat het een 2dehands DC betreft die opnieuw in elkaar is gezet met bestaande (goede/nieuwe) onderdelen.

Er is op het Dreamcast History forum een kerel, Yakumo, daar kan je Radilgy met DC bestellen. Maar dan moet je wel Paypal hebben. Deze packs komen naar mijn weten alleen voor Sega Direct (dus alleen van toepassing voor Japan) members in aanmerking.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 05, 2006 23:34

Gameholic wrote:Refurbished betekent in feiten gewoon dat het een 2dehands DC betreft die opnieuw in elkaar is gezet met bestaande (goede/nieuwe) onderdelen.

Er is op het Dreamcast History forum een kerel, Yakumo, daar kan je Radilgy met DC bestellen. Maar dan moet je wel Paypal hebben. Deze packs komen naar mijn weten alleen voor Sega Direct (dus alleen van toepassing voor Japan) members in aanmerking.

En hij heeft dus los die 2 dingen gekocht, of dus via SD verkregen? Want we hebben wel PayPal(ik gebruik dus die van mn moder tot ik in aanmerking kom voor een eigen cc), dus opzich zou het moeten kunnen :) Is deze gast dus ook gewoon betrouwbaar, en wat zijn de kosten in totaal denk je? Thx alvast voor de hulp, you rock 8) :lol:
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 05, 2006 23:45

Radilgy komt pas in februari uit :) Check Liksang of Playasia voor de release data.

Ja Yakumo is zeer betrouwbaar! Heb in het verleden al meer stuff van hem gekocht. Toffe gozer ook.

Hier zet hij altijd zijn biedingen neer
http://www.videogameauctions.co.uk/auctiondetails.php?id=106911

Stuur hem anders een mailtje en vraag wat het moet kosten om de DC incl game te verzenden. De verzendkosten voor een DC zijn ong 56 euro. Dus ga maar uit van 60. De bundel zelf zou rond de 115 - 120 euro moeten kosten. Dus je bent 180 euro kwijt.

Als ik je mag adviseren zou ik de game gewoon los bestellen bij Liksang of Playasia. En die JPN DC kan je overal wel krijgen. Liksang heeft ook refurbished DCs. Kijk, Radilgy zal grappig zijn maar niet zo bijzonder als Under Defeat. En ik weet niet of je zoveel cash wil neertellen voor deze bundel.
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 05, 2006 23:52

Ik zal even kijken hoe ik uitkom qua geld, aangezien ik voor meerdere dingen mijn geld nodig heb(vakantie etc etc), maar misschien is het beter idd om gewoon een JAP DC te scoren ergens, en later Radilgy erbij te kopen. Maar hoeveel zou dat dan schelen denk je? Misschien dat ik uiteindelijk pas later begin met een DC(heb dus nog nooit erop gespeeld en meteen dus er nooit een gehad), maar zo'n pack leek me wel een leuke start ^^
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Fri Jan 06, 2006 00:01

Dan loop je denk ik net even te hard van stapel.

Als je wilt kan je mijn DC wel een keer lenen, je woont hier toch vlakbij. Zonde om een miskoop van 180 euro te doen ;)
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Jan 06, 2006 00:06

De Uitverkorene wrote:Dan loop je denk ik net even te hard van stapel.

Als je wilt kan je mijn DC wel een keer lenen, je woont hier toch vlakbij. Zonde om een miskoop van 180 euro te doen ;)

Zou ook kunnen, het zou erg aardig zijn ^_^ Maar misschien beter om inderdaad eerst me erin te gaan verdiepen, erop te spelen ed. voor ik een DC voor de volle mep koop terwijl het misschien toch niks voor me is :)

En om even terug te komen op het topic; dus een echte re-release is het niet, maar meer een (tijdelijke) actie icm Radilgy, waarbij ze dus een refirbished DC bij aanbieden?
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Fri Jan 06, 2006 00:09

Het is wat mij betreft geen probleem als je hem een weekje adopteert, zo lang je er maar voorzichtig mee bent ;)

Heb ook zat games om te proberen dus laat het me maar weten of je interesse hebt.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Jan 06, 2006 00:17

De Uitverkorene wrote:Het is wat mij betreft geen probleem als je hem een weekje adopteert, zo lang je er maar voorzichtig mee bent ;)

Heb ook zat games om te proberen dus laat het me maar weten of je interesse hebt.

Ik zal je binnenkort even je ee pb'tje of een mailtje sturen, ik heb mezelf namelijk voorgenomen nu ein-de-lijk FFX te gaan uitspelen, en ik heb mezelf dus verbannen om andere games te spelen 8)
Je hoort nog van me, you're the man 8) :)

EDIT: Overigens ben ik altijd als de dood dat ik iets beschadig van anderen, laat staan kapot maak. Voorzichtig ben ik er dus altijd mee :) Gebeurt er iets, dan vergoed ik alles :wink:
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Jan 06, 2006 09:12

Gungrave wrote:
De Uitverkorene wrote:En om even terug te komen op het topic; dus een echte re-release is het niet, maar meer een (tijdelijke) actie icm Radilgy, waarbij ze dus een refirbished DC bij aanbieden?

Klopt helemaal. Dus ik zeg; die game en Under Defeat (in maart) gewoon los erbij halen en dan ergens een DC op de kop tikken. Er komen genoeg betaalbare gemodde of JPN dc's voor bij.
Post Reply