GameExpo & Soul Calibur 3 tournooi

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DAY
Active Level:
Active Level:

GameExpo & Soul Calibur 3 tournooi

Post by DAY » Tue Nov 15, 2005 10:10

Tijdens de Hccdagen wordt sinds een paar jaar ook de gameexpo gehouden. De Best of Benelux compo's worden daar altijd gehouden. Twee jaar geleden hadden ze ook een Soul Calibur 2 tournooi, een buddy of mine heeft meegedaan, ik zat zelf meer bij de logitech stand de boothbabes te versieren. Dat jaar hadden ze ook een coole zittribune. Helaas was het vorig jaar een stuk minder, houten zitbankjes, en alleen een best console gamer compo met tmf.

Dit jaar wordt denk ik weer een stuk leuker. Er worden tenminste weer apparte compo's gehouden, er zal dit jaar ssx on tour compo en een project gotham racing 3 compo. De compo waar de meeste aandacht van de members van dit forum naar uitgaat is volgens mij toch de Soul Calibur 3 compo. Ik heb mij al ingeschreven voor vrijdag onder de naam Starfighter. Het lijkt mi leuk als meer forummembers meedoen. Mocht je snel uitgescakelt worden dan dan je altijd nog koopjes struinen op de hccdagen.

http://www.gamexpo.nl/?s=gamer&l=nl&ss=55
Keep on Dreaming
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Tue Nov 15, 2005 11:07

Ik zit er over te denken om ook met Soul Calibur 3 mee te doen, probleem is een beetje de onaantrekkelijke dagprijs (de overall prijs is wel weer enorm dope). Daarnaast is er onduidelijkheid over de release datum van SC3, de ene site zegt 18 november (to the game, dimplus) en andere zeggen 25 november (gcshop, frs, bol). Als ik mee doe wil ik natuurlijk wel al geoefend hebben. Kan dat niet met SC3 dan misschien SC2 in huis halen.

Grootste probleem vind ik zelf dat ik mijn NeoGeoPad2 niet mag gebruiken, die is ideaal voor fighting games.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Nov 15, 2005 12:01

Het is wel gewoon een gratis tournooi, er is geen entree fee, daarom is te begrijpen dat de dagprijzen niet mega zijn. Da champ prize: Siegfried sword is natuurlijk enorm stoer.

Het spreekt mij eigenlijk juist erg aan dat niemand kan oefenen, zo kan werkelijk degene met het beste talent en skilz winnen.

joupad maakt mij niet zoveel uit, kan redelijk overweg met de standaard ps2 pad. BEn wel blij dat je nu gewoon de standaard instellingen moet gebruiken qua knoppen, want dan vermijd je wussies die de makkelijke knoppen naast elkaar zetten, ik vind dat er hierbij altijd uitdaging moet zijn.
Keep on Dreaming
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Tue Nov 15, 2005 12:09

DAY wrote:Het is wel gewoon een gratis tournooi, er is geen entree fee, daarom is te begrijpen dat de dagprijzen niet mega zijn. Da champ prize: Siegfried sword is natuurlijk enorm stoer.

Het spreekt mij eigenlijk juist erg aan dat niemand kan oefenen, zo kan werkelijk degene met het beste talent en skilz winnen.

joupad maakt mij niet zoveel uit, kan redelijk overweg met de standaard ps2 pad. BEn wel blij dat je nu gewoon de standaard instellingen moet gebruiken qua knoppen, want dan vermijd je wussies die de makkelijke knoppen naast elkaar zetten, ik vind dat er hierbij altijd uitdaging moet zijn.

Probleem is dat een gedeelte dus wel geoefend zal hebben, de game is namelijk al een maand uit in de States. Mocht hij niet op 18 november uitkomen dan ga ik ff kijken wat de mogelijkheden zijn tot ombouw voor mijn PS2. Garantie verloopt toch deze maand. En de catalogus op de PS2 wordt dan natuurlijk ook gelijk een stuk breder.
Akira

Post by Akira » Tue Nov 15, 2005 13:31

Ik zou hier aan mee doen als: Soul = Virtua, Calibur = Fighter en 3 = 4 Evolution.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Tue Nov 15, 2005 14:16

Persoonlijk vindt ik Soul Calibur een zeer leuke serie. Je hoort altiijd mensen zeggen dat de game niet helemaal in balans is, waardoor button bashers weleens kunnen winnen van skilled people. Persoonlijk denk ik dat je dan gewoon niet goed genoeg geoefend hebt, want als je werkelijk skilz hebt laat je je niet verslaan door een noob.

@ general wong

Ik denk dat de mensen die meedoen wel meevallen qua skilz. de meeste mensen zullen toch voornamelijk oefenen met SC2 en ik geloof dat de engine niet enorm veel is verandert dus alles zal wel meevallen.

btw. ben persoonlijk niet echt fan meer van ombouwen sinds het mijn playstation heeft verneukt.
Keep on Dreaming
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Tue Nov 15, 2005 14:32

DAY wrote:Persoonlijk vindt ik Soul Calibur een zeer leuke serie. Je hoort altiijd mensen zeggen dat de game niet helemaal in balans is, waardoor button bashers weleens kunnen winnen van skilled people. Persoonlijk denk ik dat je dan gewoon niet goed genoeg geoefend hebt, want als je werkelijk skilz hebt laat je je niet verslaan door een noob.

@ general wong

Ik denk dat de mensen die meedoen wel meevallen qua skilz. de meeste mensen zullen toch voornamelijk oefenen met SC2 en ik geloof dat de engine niet enorm veel is verandert dus alles zal wel meevallen.

btw. ben persoonlijk niet echt fan meer van ombouwen sinds het mijn playstation heeft verneukt.

Nah, in meerdere games is het zo dat als iemand echt totaal niet weet wat hij doet het gevaarlijk kan worden. Iemand die totaal niet nadenkt over de akties kan gevaarlijk uit de hoek komen, vergis je daarin maar niet.

Ik herkende de namen op de inschrijf lijst niet (ookal zegt dit weinig), maar volgens mij zijn de top spelers niet aanwezig nee. Ga me denk ik vanavond maar eens inschrijven en misschien morgen ff langs de Bart Smit om de PS2 versie op te pikken van SC2.
Akira

Post by Akira » Tue Nov 15, 2005 15:04

Het probleem met de Soul Calibur games (en DOA en Tekken enz enz) is dat jij 100 uur kan oefenen en ik kan 10 uur oefenen. En dan zou ik nog steeds kunnen winnen. Dit heeft niets met mijn of jouw skills te maken maar ligt gewoon aan de games zelf. Voor mij is er maar 1 en dat is Virtua Fighter.
Post Reply