Deze game stond niet eens echt op mijn radar maar de demo verraste mij dusdanig dat ik hem toch heb gekocht.
De demo is echter troep vergeleken met de volledige game. Ik denk dat ik niet ver meer van het einde verwijderd ben (zit sinds vrijdag als een addict te spelen) en ik vind dit zowat de vetste game sinds Resident Evil 4 en waarschijnlijk ook de beste van dit jaar.
Alles klopt, de Mark Hamill Joker, Hideo Kojima achtige mindfucks, vette sound, sfeer, speelduur, extra's... En dat alles in een Metroidvania sausje.
Batman: Arkham Asylum
'Zowat de vetste game sinds Resident Evil 4', 'Hideo Kojima achtige mindfucks' en 'in een Metroidvania sausje'.
Wauw, je korte maar lovende omschrijving maakt me erg nieuwsgierig naar dit spel.
Kan je zonder teveel te verklappen een indicatie geven van de speelduur en in hoeverre het spel zich ontwikkelt qua opties (aantal gadgets die batman kan gebruiken en hoeveelheid wapens)?
Zo te zien delen veel mensen je mening over het spel. Gamerankings.com geeft het spel (op het moment) een score van 91,56% voor de xbox 360 versie en 92,44% voor de ps3 versie.


Kan je zonder teveel te verklappen een indicatie geven van de speelduur en in hoeverre het spel zich ontwikkelt qua opties (aantal gadgets die batman kan gebruiken en hoeveelheid wapens)?
Zo te zien delen veel mensen je mening over het spel. Gamerankings.com geeft het spel (op het moment) een score van 91,56% voor de xbox 360 versie en 92,44% voor de ps3 versie.

Geloof die scores maar, er is deze gen nog geen game geweest die mij zo gruwelijk heeft verbaast. Komt natuurlijk ook omdat de verwachtingen van bijvoorbeeld een MGS4 zowiezo al vrij hoog zijn en Batman AA meer een soort sleeper en 'zal wel' game is.
Het is echt Metroidvania qua opzet. Je hebt een grote speelwereld opgedeeld in grote levels (Gebouwen, grotten.. riolen..) allemaal zonder laadtijden en met veel geheime doorgangen die je bijvoorbeeld pas met een nieuw vrijgespeelde gadget kunt bereiken (zoals een upgraded hook die zwakke muren kan omtrekken). Alleen is de game wel zo opgedeeld, dat je meestal geen enorm gevoel van backtracken krijgt. Het is zeg maar iets rechtlijniger dan een Metroid Prime. De speelduur, lang genoeg... een uurtje of 15 denk ik. Maar er zit geen enkel saai moment in en het is ook geen overload aan cutscenes en gelul.
Batman heeft een handvol gadgets en ze zijn stuk voor stuk cool en nuttig. Een aantal kun je upgraden, die zijn in battle te gebruiken. Daarnaast kun je naar extra vechtmoves upgraden, en je stamina.
En die mindfuck, ja dat is echt zo, een aantal zijn van The Sorrow niveau.
Het is echt Metroidvania qua opzet. Je hebt een grote speelwereld opgedeeld in grote levels (Gebouwen, grotten.. riolen..) allemaal zonder laadtijden en met veel geheime doorgangen die je bijvoorbeeld pas met een nieuw vrijgespeelde gadget kunt bereiken (zoals een upgraded hook die zwakke muren kan omtrekken). Alleen is de game wel zo opgedeeld, dat je meestal geen enorm gevoel van backtracken krijgt. Het is zeg maar iets rechtlijniger dan een Metroid Prime. De speelduur, lang genoeg... een uurtje of 15 denk ik. Maar er zit geen enkel saai moment in en het is ook geen overload aan cutscenes en gelul.
Batman heeft een handvol gadgets en ze zijn stuk voor stuk cool en nuttig. Een aantal kun je upgraden, die zijn in battle te gebruiken. Daarnaast kun je naar extra vechtmoves upgraden, en je stamina.
En die mindfuck, ja dat is echt zo, een aantal zijn van The Sorrow niveau.