And I was nagging 'bout bullit hell...

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

And I was nagging 'bout bullit hell...

Post by Drifter » Mon Aug 17, 2009 21:32

WTF? RSI? Guess not... hai!

http://www.youtube.com/watch?v=UpFqKtYKLGc
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Tue Aug 18, 2009 11:18

Echt niet meer normaal zeg :shock:

Je vraagt je oprecht af of die gozer het daglicht ooit heeft gezien, en of 'ie z'n eten door een infuus binnenkrijgt of niet.. :roll:

De game is trouwens Pop 'n'Music.. Gameplay ziet er heel vreemd uit. Kan niet ontdekken of je de knoppen nu echt zo vaak moet indrukken of dat je een soort 'tap-and-hold' doet.
goatboy

Post by goatboy » Tue Aug 18, 2009 11:41

Dit gaat wel erg ver over de grens van het normale. :lol: Vindt deze games zelf dan ook erg irritant.
har the cat

Post by har the cat » Tue Aug 18, 2009 19:00

Wow, heel bijzonder om te zien, maar ik voel me er een beetje naar bij ofzo. Volgens mij zit hij daar elke minuut van zijn vrije tijd en dat zou een heftig gegeven zijn.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Aug 18, 2009 20:26

Oud filmpje blijft indrukwekkend

http://www.youtube.com/watch?v=5ZEGyrEnXrk
Team 15 kHz
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Wed Aug 19, 2009 21:27

Los van het feit dat ik er na een minuut pas achter kwam dat het 1 persoon is die speelt (zat naar de game te kijken) ... Wat een natte-lappen-vette game zeg!
Struis
Active Level:
Active Level:
Posts: 46
Joined: Fri Oct 24, 2008 23:36
Location: Warffum, noord Groningen

Post by Struis » Wed Oct 21, 2009 21:19

Ik denk dat je, zeker die laatste, pas echt kan geloven als je er naar zit te kijken. Hoe kan je in vredesnaam 2 players tegelijk doen en onafhankelijk kogels blijven ontwijken en doorrammen? Toch wel een groot voordeel als je een fijnere motoriek hebt he ;)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Oct 22, 2009 07:27

Drifter wrote:Hoe kan je in vredesnaam 2 players tegelijk doen en onafhankelijk kogels blijven ontwijken en doorrammen?


Als je schizofreen bent 8)
Villadelfia

Post by Villadelfia » Wed Jun 02, 2010 00:32

Cageman wrote:Echt niet meer normaal zeg :shock:

Je vraagt je oprecht af of die gozer het daglicht ooit heeft gezien, en of 'ie z'n eten door een infuus binnenkrijgt of niet.. :roll:

De game is trouwens Pop 'n'Music.. Gameplay ziet er heel vreemd uit. Kan niet ontdekken of je de knoppen nu echt zo vaak moet indrukken of dat je een soort 'tap-and-hold' doet.


Disclaimer: mijn mening over deze soort spellen is een beetje gekleurd daar ik ze erg graag speel, inclusief pop'n music dus.

Alle pop-kuns die naar beneden komen gescrolld staan voor een enkele druk op de bijbehorende knop.

Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

Dit liedje is geloof ik een 41 (op een schaal van 1-43), zover ik weet is blue river het moeilijkste liedje in het spel (de enige 43): http://www.youtube.com/watch?v=xXTMaBVPURw

Misschien even er op wijzen dat dit liedje nooit op de arcade versie speelbaar is geweest omdat je verplicht bent je ellebogen te gebruiken op bepaalde momenten, en die controle panelen op de arcadekasten zijn niet echt geschikt om er op te leunen.

-Villa
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Jun 02, 2010 08:11

Villadelfia wrote:
Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

-Villa


Lol een jaar trainen is op zich al een kunst voor een spelletje.
Ik zou het meer werk vinden dan gamen.
Zit er trouwens nog iets van variatie in? Of is het gewoon keihard in het hoofd stampen van een volgorde?
2d fighting rules
Villadelfia

Post by Villadelfia » Wed Jun 02, 2010 09:39

legztec wrote:
Villadelfia wrote:
Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.

-Villa


Lol een jaar trainen is op zich al een kunst voor een spelletje.
Ik zou het meer werk vinden dan gamen.
Zit er trouwens nog iets van variatie in? Of is het gewoon keihard in het hoofd stampen van een volgorde?


Dit is veel voorkomende misinformatie: bij dit soort spellen komt er geen memorisatie aan te pas, je leert die patronen aan behoorlijk hoge snelheid lezen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 02, 2010 15:14

Villadelfia wrote:Het spel is ook vooral muscle memory en lang niet zo moeilijk als dat het hier lijkt. Voor een absolute beginner is het ongeveer een jaar trainen om dit niveau te bereiken.


Sorry voor de n00b vraag, maar wat is muscle memory? En een jaar trainen, als in: elke dag een uurtje? Bijvoorbeeld? Wel heavy.. :wink:
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Jun 02, 2010 17:38

Dat je dingen met je motoriek doet zonder erbij na te denken. Dat is door repeteren aangeleerd.
Als kind was je bv. erg bezig met bv een deurklink. Nu doe je een deur open zonder daar net zo lang als toen over na te denken.
Zo ook bv schakelen in een auto of het aanslaan van een noot op een muziekinstrument.





Of zoiets .....................
Team 15 kHz
Post Reply