PS2 import of PAL...

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Mar 24, 2008 21:47

Ibara op PS2 is crap. Je kunt beter Espgaluda en Mushihimesama bestellen, de enige twee CAVE games die de moeite waard zijn op de PS2.
almighty

Post by almighty » Tue Mar 25, 2008 14:20

Komen er ook zeker bij want Mushihimesama spreekt mij het meeste aan.
Maar nog niks bijzonders voorbij zien komen dus nog even wachten...
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Mar 25, 2008 17:51

Ja de port van Ibara voor de ps2 is behoorlijk crap ja :s
Dunno of je Shienryu cool vind maar er is een Double Shienryu disc voor de ps2. Zeker de moeite waard als je die cheap voorbij ziet komen ;)
almighty

Post by almighty » Tue Mar 25, 2008 19:09

Maar heb geen geld over voor de cave pcb van Ibara en kan toch op deze manier mischien gaan genieten van deze game :wink:
Heb wel het een en ander gelezen dat het een van de mindere ports is naar de ps2.
Maar voor de ps2 zit er dan gelukkig een ander prijskaartje aan.

Niet echt on-topic maar heeft iemand hier Border Down voor de Dreamcast liggen en is het de moeite waard om deze game aan te schaffen?
Want hij is niet bepaald goedkoop maar mischien is hij het wel waard...
Net ook nog last Hope voor de Dc weten te bemachtigen(sealed)voor 40 dollar.
Lijkt me een aardige shmup maar meer ook niet.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Mar 25, 2008 22:26

Border Down vind ik persoonlijk een van de betere shmups op de DC. Strakke graphics en heerlijke muziek.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Mar 25, 2008 22:43

Border Down is gewoon een hele vette shmup voor de DC! Let er op dat er een normale en een special edition is.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Mar 26, 2008 11:35

Border Down op VGA, what else can I say?

Must have.
almighty

Post by almighty » Fri Mar 28, 2008 20:35

Ken wrote:Ibara op PS2 is crap. Je kunt beter Espgaluda en Mushihimesama bestellen, de enige twee CAVE games die de moeite waard zijn op de PS2.

Wat is een beetje een redelijke prijs voor PS2 Mushihimesama (compleet met box en figure), want deze game is namelijk best aan de prijs.
Heb ze namelijk niet goedkoper gezien als 85 euro en dan heb je nog geeneens de boxed versie en figure.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Mar 28, 2008 23:36

Ik vind een Mushihimesama met figure 70 euro waard.
Vergis je niet in de prijzen van CAVE shmups voor de PS2 in Japan, ze zijn daar allemaal volle prijs ook al zijn ze een tijdje uit.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 29, 2008 07:24

Ken wrote:Ik vind een Mushihimesama met figure 70 euro waard.
Vergis je niet in de prijzen van CAVE shmups voor de PS2 in Japan, ze zijn daar allemaal volle prijs ook al zijn ze een tijdje uit.

Jammer dat ebay gewoon duurder is als b.v. play asia maar daar is hij al lange tijd uitverkocht.
Soms best lastig die prijzen want de games die ik nog op m'n verlanglijstje heb staan zijn namenlijk best aan de prijs.
Maar games die je rechtstreeks in Japan koopt zijn altijd goedkoper als op ebay.

En Ken is de game een beetje te doen of moet je 8 ogen in je kop hebben want bij Ibara is het fu*king druk op je scherm dat je bijna niet weet wat je moet dodgen en wat je kunt pakken :lol:
Games als Trizeal spreken mij dan ook meer aan omdat alles nog redelijk te overzien is en twijfel daarom ook aan deze game.
Heb Zero Gunner 2(sealed) ook gezien en Under Defeat voor de DC en heb het idee dat die games een wat rustiger zijn kwa opbouw van moeilijkheidsgraad :wink:
Hoe is DoDonPachi op de ps2?beetje goede port of...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Mar 29, 2008 17:43

Dodonpachi Dai ou Jou is best OK op PS2. Ibara is alleen op de kast te doen, op de PS2 volg ik het ook niet meer.

Die Mushihimesama duikt regelmatig op shmups.com op.
almighty

Post by almighty » Tue May 26, 2009 13:25

Waarom is Ibara zo duur voor de PS2, heb net even gekeken op ebay maar goedkoper als 100 euro zie ik ze niet meer.
Wat is nu een redelijke prijs voor deze game?

Is deze game gewoon erg moelijk te krijgen ofzo :?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue May 26, 2009 13:33

Geen idee waarom, mss weinig van de pers gerold.

Met de prijs vd originele pcb is de PS2 versie meteen niet interessant meer. Tenzij je alle PS 2 shmups wilt hebben.
Ik heb Ibara pcb en PS2.
Op de Ibara pcb is de muziek als de game start best tof (je krijgt zin om te vuren) en loopt vloeiend op de PS2 wordt de muziek onderbroken :? voor een "now loading" scherm, wat een afknapper was dat, weg zin om te vuren.

Ibara (PS2) is ook op YAJ ook vaak met startbod van ong $70

Marc, enjoy je 1st Cave :D
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Tue May 26, 2009 13:38

ElPancho wrote:Geen idee waarom, mss weinig van de pers gerold.

Met de prijs vd originele pcb is de PS2 versie meteen niet interessant meer. Tenzij je alle PS 2 shmups wilt hebben.
Ik heb Ibara pcb en PS2.
Op de Ibara pcb is de muziek als de game start best tof (je krijgt zin om te vuren) en loopt vloeiend op de PS2 wordt de muziek onderbroken :? voor een "now loading" scherm, wat een afknapper was dat, weg zin om te vuren.

Ibara (PS2) is ook op YAJ ook vaak met startbod van ong $70

Marc, enjoy je 1st Cave :D

Dat gaat wel lukker Onno 8)
Maar als ik de pcb heb hoef ik hem niet meer op de PS2, ook is dit de slechtste port.
Ik wil hem misschien daarom wel verkopen en vraag me nu eigenlijk af wat een beetje een redelijke prijs is.
Maar als de ps2 versie ineens zo duur is geworden dan vraag ik me af wat te doen :?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue May 26, 2009 13:47

Geen idee Marc wat redelijk is, de laatste Sama's (PS2) op Shmups waren ook niet echt een koopje.

Ik zou Ibara PS2 op ebay knallen een reserve erop en hopen dat het uitloopt op een bid-war :wink:
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Tue May 26, 2009 13:52

Ja voor 100 euro hoef ik hem hier niet te posten haha.
Op Otaku snappen ze ook niet echt waarom deze ineens zo duur is.
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue May 26, 2009 14:55

Ik heb toevallig vorige week op Ebay Mushihimesama PS2 (mint als het goed is) gekocht voor 103 (!) euro.

En nu las ik dat bij Mushi en Ibara de game niet zo lekker geport is, standaard met interlacing (en filters?). Er zijn gasten op fora die een "de-interlace ppf patch" hebben gemaakt, maar die kan je natuurlijk alleen gebruiken op een ISO. Dus staat de inferieure originele versie straks ongebruikt in de kast :)

Verder ook nog Dondonpachi Dai-Ou-Jou en ESPgaluda voor PS2 gekocht, die hadden ze gelukkig nog bij Play-Asia. Ongeveer 55 euro per stuk. En dat schijnen ook net de beste van de 4 ports te zijn, 240p in tate-mode als ik het goed heb.
almighty

Post by almighty » Tue May 26, 2009 15:02

Mushi en Espgaluda zijn de beste ports op de ps2.
Ik raak Ibara wel kwijt op shmups :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue May 26, 2009 15:45

Als je Ibara op de PS2 wilt verkopen hou ik me aanbevolen.
almighty

Post by almighty » Tue May 26, 2009 17:02

Ken wrote:Als je Ibara op de PS2 wilt verkopen hou ik me aanbevolen.

Maar ga jij ook deze prijs betalen Ken?
Kunnen we niet iets regelen?Als ik hem op shmup forum post ben ik hem zo kwijt.
Wou Espgaluda ook kopen bij excellent.com, helaas nu ff uitverkocht.

En wat moet jij nu met een (slechte) poort van een game als deze op pcb :?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue May 26, 2009 17:15

Ik heb Ibara weggedaan op PS2, maar het is de enige PS2 CAVE Port die ik nog moet hebben. Wat wil je er voor hebben?
Post Reply