Iemand enige ervaring met een Beamer met retro consoles?
Zit er aan te denken om mischien ooit eens een beamer te kopen om daar m'n pc engine/saturn/dc/etc. op aan te sluiten.
En hoe zit het met die lampen die erin gaan.
Dit is alles terug te vinden op het net maar aangezien hier toch wel de freaks zitten met mischien enige ervaring probeer ik het eerst eens hier.
retro op een beamer???
- d
- Active Level:
Nooit een beamer gehad. check sowieso dat je scart kan aansluiten en dat die scart ook RGB is. Die lampen, tja die hebben branduren en zijn best prijzig.
persoonlijke opinie: beamers zijn hoax. Waarom? simpel.
ZWART kan je niet projecteren. Dus je moet het altijd zo donker mogelijk maken, zodat je een redelijke zwart-grijs verhouding gaat zien. mijns inziens uitsluitend voor een thuis bioscoop in een pikdonkere kamer.
dus chips en cola gaan omvallen, bwahaha.
Maar OK, ik heb nooit een beamer gehad, dus misschien is het wel het einde, wie weet.
persoonlijke opinie: beamers zijn hoax. Waarom? simpel.
ZWART kan je niet projecteren. Dus je moet het altijd zo donker mogelijk maken, zodat je een redelijke zwart-grijs verhouding gaat zien. mijns inziens uitsluitend voor een thuis bioscoop in een pikdonkere kamer.
dus chips en cola gaan omvallen, bwahaha.

Maar OK, ik heb nooit een beamer gehad, dus misschien is het wel het einde, wie weet.

Het is niet gemakkelijk om een retro console op een beamer aan te sluiten. Naast de standaard simpele aansluiting waar je geen reet aan hebt zul je met X-RGB moeten gaan werken om RGB naar VGA te kunnen knallen.
Beetje omslachtig allemaal en het gaat nooit boven CRT imo, ben er zelf ook niet aan verder gegaan toen ik doorhad wat een drama het was om een Neo op de beamer aan te sluiten met X-RGB.
Beetje omslachtig allemaal en het gaat nooit boven CRT imo, ben er zelf ook niet aan verder gegaan toen ik doorhad wat een drama het was om een Neo op de beamer aan te sluiten met X-RGB.
- d
- Active Level:
Was nog naar de imax bios bij de Arena die Gotham Knight gecheckt en wat zag ik tot mijn stomme verbazing dat er een verlicht blok om de ondertieteling heenzit.
Die ondertiteling is dus zo vel, dat dat ook buiten de ondertiteling zelf het beeld beinvloed.
Maar OK, projectie is dus niet zo nauwkeurig en mooi als een normaal toestel, maar ja het is gewoon wel knallen natuurlijk. Als je niet te kritisch bent kan het dus best leuk zijn. Waarschijnlijk ben ik ook de enige persoon die uberhaupt let op kwaliteit.

Die ondertiteling is dus zo vel, dat dat ook buiten de ondertiteling zelf het beeld beinvloed.
Maar OK, projectie is dus niet zo nauwkeurig en mooi als een normaal toestel, maar ja het is gewoon wel knallen natuurlijk. Als je niet te kritisch bent kan het dus best leuk zijn. Waarschijnlijk ben ik ook de enige persoon die uberhaupt let op kwaliteit.

Het is heel simpel; net als bij een TV moet je bij de Beamer kijken welke aansluitingen deze heeft.
(in het onderstaande verhaal laat ik even de "HD" beamers buiten beschouwing)
Zo heb je ook beamers met scart aansluiting, maar de meeste hebben s-video, vga en a/v (tulp).
Dus het is gewoon een kwestie van juiste kabels kopen voor je console. Voor de Dreamcast is het natuurlijk mega simpel; gewoon aansluiten met de VGAbox!
(in het onderstaande verhaal laat ik even de "HD" beamers buiten beschouwing)
Zo heb je ook beamers met scart aansluiting, maar de meeste hebben s-video, vga en a/v (tulp).
Dus het is gewoon een kwestie van juiste kabels kopen voor je console. Voor de Dreamcast is het natuurlijk mega simpel; gewoon aansluiten met de VGAbox!