Ok het is een Rockstar game, en ik heb het niet zo op Rockstar games. Ook heb ik een hekel aan Need for Speed met zijn broken gameplay.
Maar Midnight Club 3 LA is echt belachelijk goed gewoon! Ik speel het vanaf vrijdag en hoewel het bijna onmogelijk moeilijk begint krijg je toch wel een feeling met de game en met de navigatie van de checkpoints. Ik maak eigenlijk geen screwups zoals verkeerd afslaan meer. Ik ben al een eindje in de game, groene en gele races win ik al vrij makkelijk. Oranje en rood is moeilijker, beter eerst tunen of een dikkere bak kopen.
De presentatie is echt wreed, LA zit er in verwerkt en op redelijke schaal. Pijlsnel krijg je op zijn Google Earths een sattelite view van LA te zien met locaties van missions enzo, en even snel zoomed hij weer in op je auto. Dit ziet er extreem slick uit. Soundtrack met oa Chemical Brothers is ook wel te diggen.
Gameplay is ook erg goed, komt overeen met PGR maar het snelheidsgevoel is hier echt insane. Je zit iedere race op het puntje van je stoel en soms breekt het zweet je uit want vijanden blijven op je hielen en soms scheelt een frontale botsing met een tegenligger op 160mph niets. Je zult hier nooit ala GT5 op je gemakje een race uitrijden, je moet 100% concentratie hebben of je knalt jezelf eraf. Vooral met muscle cars kun je echt wreed powersliden. Ik geil nogal op powersliden in PGR enzo... hier is dat minstens zo gruwelijk.
Dit is ook geen mainstream game, daar is hij gewoon te moeilijk voor. Je moet oefenen en doorzetten wil je winnen.
Midnight Club 3 LA
Ik vind het ook een topgame. Heb me er al wat uurtjes mee vermaakt. Ben nu druk bezig om geld bij elkaar te racen om een andere snellere japanse tunerswagen te kopen. De 'google earth' into the streets view is echt ziek imo. Geen laadtijden ook. Voor de snellere challenges heb ik nu ook gewoon een ziekere wagen nodig. Maar gelukkig win je ook auto's die je dan kunt verkopen als je wilt. In tegenstelling tot R-Type heb ik het niet zo op de us muscle cars dus die verkoop ik dan ook mooi om een jap car te tunen. Maar zo je dat er voor iedereen wel wat in zit. Er zitten dus ook motoren in! Veel shortcuts ook en je kan de cops proberen kwijt te rijden of gewoon de boete betalen. Kwijt blazen geeft je wel extra rep natuurlijk.
Je moet zowiezo Muscle car races gedaan hebben om die missions zoals 'Win 6 races with an American car' te halen. Ik heb nu de Camaro en een RX8 Shinka. Ik moet nu die mission race doen dat je geld in moet zetten en 5000 moet verdienen. Of moet... daar was ik het laatst mee bezig maar moest kappen.
Ook voor verliezen krijg je rep, dus quit ook nooit races maar speel gewoon door. Zo leer je de bochten en circuits ook kennen. Dit systeem maakt het verliezen iets minder frustrerend (tenzij je misschien een inzet verliest). Volgens mij houdt de game ook bij wat je aan je auto verbouwt want je krijgt meer inruil als je er spoilers en andere banden etc opzet. Ik kreeg zo'n 7000 voor mijn Corrado, terwijl nieuwwaarde zo'n 4000 is. Ze hebben eigenlijk overal wel aan gedacht.
Overigens vind ik Tuners ook vetter dan Muscle cars, ik kan niet wachten om in een Skyline of Lancer te blazen.
Ook voor verliezen krijg je rep, dus quit ook nooit races maar speel gewoon door. Zo leer je de bochten en circuits ook kennen. Dit systeem maakt het verliezen iets minder frustrerend (tenzij je misschien een inzet verliest). Volgens mij houdt de game ook bij wat je aan je auto verbouwt want je krijgt meer inruil als je er spoilers en andere banden etc opzet. Ik kreeg zo'n 7000 voor mijn Corrado, terwijl nieuwwaarde zo'n 4000 is. Ze hebben eigenlijk overal wel aan gedacht.
Overigens vind ik Tuners ook vetter dan Muscle cars, ik kan niet wachten om in een Skyline of Lancer te blazen.