neo geo cd

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ruderudie
Active Level:
Active Level:

neo geo cd

Post by ruderudie » Fri Jun 30, 2006 13:16

Ik ben een goed uitziende neo geo cd tegengekomen voor een prijs van 100 euro met 4 games erbij. Dit is een zeer redelijke prijs naar mijn mening, het probleem is alleen: is de neo geo cd nu speelbaar met zijn lange laadtijden? Het is overigens een vroege 1 speed cd-rom drive, dus geen cdz.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jun 30, 2006 13:21

Zonde van je geld als je het mij vraagt. 100 Euro is niet duur, maar zorg dan gewoon dat je iets meer geld hebt voor een home system. Laadtijden zijn absoluut onacceptabel.
R-Type

Post by R-Type » Fri Jun 30, 2006 13:22

CDZ is ook 1 speed, maar met grotere cache.

De NeoCD is speelbaar, tot aan de 130meg games. Dit wil zeggen dat al die oude troep als Roboarmy, Cyberlip en dan ook nog het betere werk als Slug 1, Shodown 2, Fatal Fury 3, AoF2, Sonic Wings en misschien KOF94 nog goed speelbaar zijn zonder al te gekke laadtijden. Maar de latere releases als Last Blade, Slug 2 en KOF98... blijf op veilige afstand.

100 euro voor een neo met 4 games is naar mijn weten een goede prijs.

De CD klonk perfect; betaalbare games en vrijwel arcade perfect. Maar de laadtijden hebben het gekilled. Intentioneel als je het mij vraagt; hoe zou de AES bezitter het gevonden hebben als dit goedkope dingetje alles net zo goed afdraaide? SNK bleef ook doorgaan met AES.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri Jun 30, 2006 15:21

hehe ja ik heb zelf ook een mvs thuis staan maar het is meer mijn verzameldrift die de kop opsteekt als ik zo'n mooi zwart glimmend machientje zie staan. Ik zal er weinig op spelen dat weet ik van tevoren. Maar goed ik denk toch dat ik hem nog even in de koelkast laat staan zeg maar, zit ook geen doos bij wat toch eigenlijk wel de bedoeling is als ik iets koop. De verkoper was wel zo eerlijk te zeggen dat art of fighting (2) 1 tot 2 minuten laadtijd voor ELKE ronde bedroeg dus dat is vrij lastig speelbaar. Ik houd het zolang bij mijn mvs'je denk ik. Thanks guys.
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Tue Dec 04, 2007 01:01

had er een sinds 94, verkocht en de cdz van r2d2 gekocht. speel em alleen ni zo veel meer (damn scart weer fucked, geen kleur en geluid meer, moet m laten maken). maar wel altijd leuk als je em weer aan hebt staan (nog leuker als er competition is). als die gozer van ngforums eidelijk SSRPG vertaald heeft ga ik m weer aansluiten en spelen (alleen de cdz protection hack erbij zien te regelen, toploaders zullen geen problemen hebben.)
Grimlock

Post by Grimlock » Fri Aug 15, 2008 11:41

Ik speel regelmatig met mijn Neo Geo CD Toploader.

Iron Clad
Last Resort
Pulstar

De andere top neo geo games speel ik liever op de AES . 8)
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Fri Aug 15, 2008 12:14

Voordat iemand uberhaupt iets met neo gaat doen zou ik eerst de mvs prijzen checken van games. Omdat als je op AES een beetje een behoorlijke game wilt, ga je je blauw betalen. MVS is veel en veel cheaper.

't is maar een tip!
Grimlock

Post by Grimlock » Fri Aug 15, 2008 14:15

d wrote:Voordat iemand uberhaupt iets met neo gaat doen zou ik eerst de mvs prijzen checken van games. Omdat als je op AES een beetje een behoorlijke game wilt, ga je je blauw betalen. MVS is veel en veel cheaper.

't is maar een tip!

Natuurlijk gebruik ik ook MVS maar de kunst is om AES spellen te verzamelen.

Soms gebruik ik de MVS in mijn Arcade Egret III en soms op mijn AES met de befaamde converter van neo-geo.com.

Maar full kits MVS is ook leuk om te verzamelen en ook best wel prijzig. 8)
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Aug 15, 2008 16:18

aes is natuurlijk de beste optie qua collecten. Neo cd is eigenlijk shite. kun je beter mvs hebben.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Aug 15, 2008 19:02

Het enige pluspunt van de neo geo cd zijn de ast's. Maar alleen daarvoor moet je er echt geen kopen. De laadtijden zijn idd te erg voor woorden.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Aug 24, 2008 17:54

front-loader is wel een beestachtig apparaat om te zien, helaas zijn de prestaties minder imposant. Heb mijn neo cd top loader ook maar weer verkocht, maar ik weet niet of ik daar nu spijt van heb.

Heb ook alles op MVS, maar shooters zijn gewoon goed te spelen op cd. Verder is het apparaat volkomen zinloos maar toch goede herinneringen aan.
Post Reply