Ik heb deze game een aantal weken geleden via Ebay gekocht, de Asian disc version (theoretisch duurder dan de download, maar door zwakke dollarkoers niet) die 100% engelstalig is. Ik had toen nog geen CC, de game is in Europa alleen te downloaden vanuit de Store.
Mijn indruk:
Ik ben ongeveer 30% in de game en tot zover is het de beste horror game die ik ooit heb gespeeld. RE reken ik niet mee in dit genre (dat is gewoon blasten), maar eerder games als Silent Hill en Fatal Frame. Hij is veel beter dan SH en Fatal.
Waarom vind ik het de beste? De game is keihard, het taalgebruik is keihard en de game wisselt ontzettend af in gameplay. De levels dat je een klein weerloos meisje bent, zijn grandioos imo. Je hebt geen wapens, je kunt niets... het is oneerlijk. Je kunt alleen je hersens en de omgeving gebruiken... daar zit je dan verstopt in een keukenkast terwijl er zo'n bewapende maniak langsloopt... en maar hopen dat ie je niet opmerkt.
En het mooie is, met de Sightjacking feature kijk je ook door de ogen van de baddies. Het scherm splitst in twee, en links ben jijzelf en rechts is de enemy in eyes... zo vogel je dus hun patroon uit en zie je dus hoe hij op die keukenkast afloopt.
Gruwelijk. Must have, zeker voor die slechts 30 euro.