iemand die een megadrive 2 heeft?
iemand die een megadrive 2 heeft?
Heb laatst een d2 gekocht, ma ik hoor een storing in het geluid, een bromtoon...speel op een CRT. Zou de md2 kaput zijn?

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Re: iemand die een megadrive 2 heeft?
DNL wrote:Heb laatst een d2 gekocht, ma ik hoor een storing in het geluid, een bromtoon...speel op een CRT. Zou de md2 kaput zijn?
Probeer eens je crt op mono te zetten.
Ja, Ik heb een PAL Mega Drive 2 maar krijg alleen zuiver geluid maar geen beeld op mijn breedbeeld TV.
Heb ook een Japanse Mega Drive 1 + Mega CD 1 erop aangesloten maar krijg ook van die console alleen maar zuiver geluid en af en toe strak beeld wat na een paar tellen weer weg gaat.
Al mijn andere Japanse consoles doen het perfect op mijn breedbeeld TV.
Schijnbaar moet ik een scart kabel ervoor hebben die ook past in de C64 voor de Mega Drive 1.
Heb 2 scart kabels voor de Neo Geo AES en CD maar die passen er niet in. Volgens mijn is de 8 polige din stekker iets te dik voor de C64 en de Mega Drive.
Eigenlijk is het zonde dat een waarde van 1265 euro qua Mega Drive spellen niet kan spelen op mijn grote breedbeeld.
Heb ook een Japanse Mega Drive 1 + Mega CD 1 erop aangesloten maar krijg ook van die console alleen maar zuiver geluid en af en toe strak beeld wat na een paar tellen weer weg gaat.
Schijnbaar moet ik een scart kabel ervoor hebben die ook past in de C64 voor de Mega Drive 1.
Heb 2 scart kabels voor de Neo Geo AES en CD maar die passen er niet in. Volgens mijn is de 8 polige din stekker iets te dik voor de C64 en de Mega Drive.
Eigenlijk is het zonde dat een waarde van 1265 euro qua Mega Drive spellen niet kan spelen op mijn grote breedbeeld.

Grimlock wrote:Ja, Ik heb een PAL Mega Drive 2 maar krijg alleen zuiver geluid maar geen beeld op mijn breedbeeld TV.
Das balen man...moet wel een mooie collectie zijn. Ik ben pas dit jaar begonnen met MD2, maar mijn totale collectie is wel meer dan 10 maal jouw MD2 collectie waard

Zooo, nu zijn onze e-penissen weer een stuk groter toch???

" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL wrote:Grimlock wrote:Ja, Ik heb een PAL Mega Drive 2 maar krijg alleen zuiver geluid maar geen beeld op mijn breedbeeld TV.
Das balen man...moet wel een mooie collectie zijn. Ik ben pas dit jaar begonnen met MD2, maar mijn totale collectie is wel meer dan 10 maal jouw MD2 collectie waard
Zooo, nu zijn onze e-penissen weer een stuk groter toch???
Ja, het is een mooie verzameling maar het meeste zijn Japanse spellen.
O.a. Battle Mania 1 en 2, Contra Hard Corps, MUSHA en Bare Knuckle 1 2 en 3 om een paar op te noemen.
Mijn verzameling ligt in de buurt van de 35.000 euro (games + consoles) er is altijd iemand die een betere verzameling heb.
De meeste spellen heb ik nog niet gespeeld en vind het leuk om te verzamelen. Ga volgend jaar mijn grote zolder verbouwen voor mijn spellen en rustig met mijn vrienden te gamen.
Voor een echte retro freak word het wel moeilijker gemaakt en ik heb best wel veel geld ervoor over mits het natuurlijk redelijk is.
Misschien vind je het leuk om volgend jaar langs te komen. Geen entree kosten en gratis koude Heineken bier zoveel je kan drinken.

35.000 kom ik niet in de buurt nee, zit ongeveer op de helft :p ma ben dan ook wel sinds een half jaartje weer egt begonnen. Doe het nu weer rustig aan. Over een jaartje of 5 zal ik wel in de buurt zijn haha
trouwens: de egte grote collecties zitten in frankrijk en de usa...ongeveer een half miljoen aan games, consoles en shit..tja als je het geld hebt he, waarom niet.

trouwens: de egte grote collecties zitten in frankrijk en de usa...ongeveer een half miljoen aan games, consoles en shit..tja als je het geld hebt he, waarom niet.

DNL wrote:35.000 kom ik niet in de buurt nee, zit ongeveer op de helft :p ma ben dan ook wel sinds een half jaartje weer egt begonnen. Doe het nu weer rustig aan. Over een jaartje of 5 zal ik wel in de buurt zijn haha
Dan loop ik behoorlijk achter ben al 21 jaar bezig met verzamelen. Je bent aardig op dreef voor een beginnende retrofreak.
Ja, de Fransen zijn altijd fanatiek geweest met Shmup spellen daar ben ik niets bij te vergelijken met mijn 112 Japanse Shmup spellen. Maar het zijn wel de populairste spellen die moeilijk zijn te krijgen.
En ik moet toe geven dat de Arcade spellen steeds meer aandacht vragen voor mijn verzameling.
Vroeger was ik helemaal verslaafd voor flipper kasten maar ik heb er nog 5 van bewaard.
Grimlock wrote:DNL wrote:35.000 kom ik niet in de buurt nee, zit ongeveer op de helft :p ma ben dan ook wel sinds een half jaartje weer egt begonnen. Doe het nu weer rustig aan. Over een jaartje of 5 zal ik wel in de buurt zijn haha
Dan loop ik behoorlijk achter ben al 21 jaar bezig met verzamelen. Je bent aardig op dreef voor een beginnende retrofreak.
Ja, de Fransen zijn altijd fanatiek geweest met Shmup spellen daar ben ik niets bij te vergelijken met mijn 112 Japanse Shmup spellen. Maar het zijn wel de populairste spellen die moeilijk zijn te krijgen.
En ik moet toe geven dat de Arcade spellen steeds meer aandacht vragen voor mijn verzameling.
Vroeger was ik helemaal verslaafd voor flipper kasten maar ik heb er nog 5 van bewaard.
Nou ben zelf ook al langer bezig hoor. zon 8 jaar. sinds ik in 2003 in japan ben geweest is het enorm toegenomen.