Ik ben verbaasd: wat een game!
Afwisselend, keiharde race actie, vette graphics, gruwelijk schademodel, crazy replays... Het enige nadeel is het iets te lichte gevoel van de auto's, maar het maakt niet zoveel uit. Het racen is echt wel ok.
Drift challenges vond ik helemaal tof, die Muscle car races zijn aggressief en Japanse streetraces zijn echt cutthroat. European DTM races zijn ook erg goed, maar juist in deze mode merk je dat de gameplay iets te arcade is. AI is niet lame; hij gaat wel eens stevig in de fout waardoor jij toch nog terug kan komen.
En anders is er de replayfeature waar ik eerst afwijzend tegenover stond; die is gewoon tof. Soms kun je er namelijk niets aan doen dat je een giga fuckup maakt... nu hoef je geen race helemaal te herstarten maar effe stukkie rewinden.
Ik had het niet verwacht, maar tot zover vind ik GRID beter dan PGR.
Race Driver GRID
De full game is zeker wel verbeterd tov de demo maar geen compleet andere game. Het lijkt erop dat de framerate verhoogt is, en de tearing verdwenen.
De Career mode is gewoon extreem goed, veel en veel beter dan wat ze met DIRT gedaan hebben (hoewel die game ook wel goed is imo). Je doet eerst een kwalificatierace, dan doe je een zooi freelance missies totdat je geld hebt voor je eerste eigen auto en raceteam. En dan begint het eigenlijk pas. Je kunt dan onder meer sponsoren op je auto zetten voor prestatiebonuses, etc.
Wat GRID zo tof maakt is de presentatie. Je hoort bijvoorbeeld publiek en tijdens Japanse drift challenges hoor je gegalm van zo'n Japanse omroeper.. het is allemaal heel sfeervol.
De Career mode is gewoon extreem goed, veel en veel beter dan wat ze met DIRT gedaan hebben (hoewel die game ook wel goed is imo). Je doet eerst een kwalificatierace, dan doe je een zooi freelance missies totdat je geld hebt voor je eerste eigen auto en raceteam. En dan begint het eigenlijk pas. Je kunt dan onder meer sponsoren op je auto zetten voor prestatiebonuses, etc.
Wat GRID zo tof maakt is de presentatie. Je hoort bijvoorbeeld publiek en tijdens Japanse drift challenges hoor je gegalm van zo'n Japanse omroeper.. het is allemaal heel sfeervol.