Argh! Zou het me dan eindelijk in zijn greep hebben?
Argh! Zou het me dan eindelijk in zijn greep hebben?
Vandaag voor het eerst in mijn gaming leven heb ik twee PC Engine titels thuis liggen. De vraag is nu of ik hier mee verder wil gaan of mezelf een lol doe en niet weer 3 kasten vol spinecard zijkanten in de kamer gooi.
Wonder Boy III Monster Lair en Winds of Thunder zijn de games. Het is geen kwestie of PC Engine een leuk apparaat zal zijn, dat geloof ik best.
Moeilijk...er heeft zeker niemand toevallig hier een PC Engine Duo R over of weet er een te staan?
Wonder Boy III Monster Lair en Winds of Thunder zijn de games. Het is geen kwestie of PC Engine een leuk apparaat zal zijn, dat geloof ik best.
Moeilijk...er heeft zeker niemand toevallig hier een PC Engine Duo R over of weet er een te staan?
Weet je wat het is.. de meeste van ons bezitten zoveel systemen en persoonlijk denk ik dat soms echt 'enough = enough' van toepassing is
Bij mij persoonlijk (ik denk dat ik een van de weinige van dit forum ben overigens) is het verzamelen wat minder geworden. Ik sluit weinig meer aan, maar probeer juist op de next-gen consoles aan mijn retrotrekken te komen. Zij het VC games op de Wii, XBLA op de 360 of Megadrive roms op mijn PSP (en ik bezit alle originelen).
Maar Ken, als je echt die verzameldrang hebt moet je het doen. Maar ik denk dat je uiteindelijk barweinig op die PC Engine gaat spelen
ondanks het feit dat het een bruut apparaatje is.

Bij mij persoonlijk (ik denk dat ik een van de weinige van dit forum ben overigens) is het verzamelen wat minder geworden. Ik sluit weinig meer aan, maar probeer juist op de next-gen consoles aan mijn retrotrekken te komen. Zij het VC games op de Wii, XBLA op de 360 of Megadrive roms op mijn PSP (en ik bezit alle originelen).
Maar Ken, als je echt die verzameldrang hebt moet je het doen. Maar ik denk dat je uiteindelijk barweinig op die PC Engine gaat spelen

ruderudie wrote:Als het enkel om verzameldrang gaat kan de pc engine nog wel eens een hele dure verslaving gaan worden.....
En dat zou zonde zijn.
Moet wel zeggen dat de pc engine regelmatig aanstaat bij mij en telkens blijf ik me verbazen over het beeld en geluid.
Er zijn een paar dure games voor deze console in omloop maar toch ook wel genoeg games die echt niet duurder zijn als andere gemiddelde games.
Maar als je een echt liefhebber bent van ''shmups'' dan kan je op de pc engine helemaal los

Het boek wat ik heb is bijzonder cool, er staan een shitload PC engine titels in full color met screenshots. Nooit ergens anders gezien eigenlijk. Alle vage titels zijn vertaald, iemand heeft er ooit bijgeschreven welke titels onduidelijk waren. Wel handig voor iemand die geen Japans kan lezen, aan de andere kant jammer dat er toch in is geschreven (ook al is dit wel netjes gedaan...). Ik zal er nooit wat mee doen, omdat ik mezelf heb beloofd geen PC Engine aan te schaffen, maar het staat wel erg cool in een vitrine die cases...mag echter alsnog weg voor het juiste aanbod/ruil.